Največja novost po uvedbi ABS sistema

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore Foto: Brembo Brembo Sensify zavore
Bi zaviranje zaupali elektroniki? Tradiconalne hidravlične zavore z neposredno povezavo med pedalom in čeljustmi bodo morda kmalu stvar preteklosti.
Oglej si celoten članek

Proizvajalec zavor Brembo je razvil elektronski sistem zaviranja Sensify, za katerega pravijo, da bi lahko bil najpomembnejša novost v zavorni tehnologiji po sistemu proti blokiranju koles ABS v sedemdesetih letih.Sistem Sensify, ki bi ga lahko na avtomobilih videli že spomladi 2024, z združitvijo umetne inteligence in tradicionalne zavorne tehnologije namesto enotne zavorne moči na obeh kolesih na premi, kar velja za sedanje sisteme, zagotavlja individualno zavorno moč na vsakem posameznem kolesu.

Enkrat mesečno Zakaj vaš avto enkrat na mesec samodejno zavira

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore

Na posameznih zavornih čeljustih so zato vgrajeni posebni aktuatorji, ki jih posamično aktivira elektronska kontrolna enota, ki neprestano spremlja vse parametre, ki bi lahko vplivali na učinkovitost zavor. Med njimi so oprijemljivost podlage, masa avtomobila, razporeditev teže, hitrost vozila in zasučni kot volana.

To pravi mehanik Vam škripajo zavore? To pravi mehanik

Nadzor nad zavorami v bistvu sestavljata dve elektronski nadzorni enoti na sprednji in zadnji premi, ki sta zaradi varnosti delovanja sicer med seboj povezani, vendar vsaka posebej pošiljata ukaz aktuatorjem na svoji premi. Tudi elektronski aktuatorji zavor so prilagojeni varnosti, zato so opremljeni z dvema navitjema. Če eno odpove je tako vedno na voljo rezervno.

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore

Kako sistem deluje?            

Ko elektronska nadzorna enota od voznika prejme signal, da je potrebno zaviranje, v nekaj milisekundah izračuna zavorno silo, ki je potrebna na posameznem kolesu in aktuatorjem pošlje signal, s kakšno silo in kdaj naj aktivira zavorno čeljust. Sam pritisk na ploščice se sicer izvaja s hidravličnimi bati, vendar pa pri Brembu trdijo, da je njihov sistem povsem elektronski, sama hidravlika pa je tam zgolj zato,  da izvede enakomeren pritisk na ploščico.

Avto Bi radi vaš avto zares naredili drugačnega? Brembo ima novo rešitev ...

V času preskusov so bili testni avtomobili opremljeni s tradicionalnimi zavornimi pedali, ki so jih vozniki bolj vajeni in so zato na zavore laže izvajali želen pritisk, vendar pa bi jih lahko nadomestili tudi z elektronskimi stikali ali gumbi, saj pedal elektronski enoti zgolj dostavi informacijo o želeni moči zaviranja.

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore

Sistem je opremljen tudi z elementi umetne inteligence, ki predvsem prepreči blokiranje zavor, na zavore pa je mogoče vgraditi tudi ESP in nadzor trakcije, torej so lahko opremljene z vsemi elementi, ki danes zagotavljajo varnost vožnje. S telefonsko aplikacijo je mogoče še dodatno kostumizirati občutek na pedalu in njegov hod ter silo zaviranja. Sensify po drugi strani zaradi svoje kompleksnosti ne omogoča naknadne vgradnje v že obstoječa vozila.

Idealen za dostavnike in motocikle

Na fotografijah s testiranj sistema sicer lahko vidimo električno teslo, vendar pa ni namenjen le športnim vozilom. Pri Brembu izpostavljajo, da je zaradi visoke stopnje stalnega prilagajanja spremembam v masi vozila, podlagi in načinu vožnje idealen za uporabo na dostavnih vozilih, katerih masa se lahko odvisno od tovora močno in neprestano spreminja.

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore

Primeren je tudi za motocikle, ki so še bolj kot dostavniki občutljivi na spremembe teže in podlage, po kateri vozijo, z dodatnim elektronskim hardverom pa ga je mogoč iz vlečnega avtomobila razširiti tudi na prikolico, zato postane vleka bolj varna, saj v tem primeru samostojno zavira vseh šest (ali celo osem) koles vprege.

Uporabno Zavorne luči preverite s sebkom

Foto: Brembo Brembo Sensify zavore

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.