Po prvih in za zdaj nepopolnih podatkih evropskega združenja proizvajalcev vozil ACEA je prodaja v marcu padla za 85 odstotkov. Ker proizvodnja v 229 različnih montažnih in proizvodnih obratih po Evropi praktično stoji, je trenutno že neposredno ogroženih okoli 1,1 milijona delovnih mest od skupaj 13,8 milijona ljudi, ki so v EU zaposleni bodisi pri proizvajalcih, bodisi pri dobaviteljih avtomobilski industriji. Skupaj pa ta industrija zaposluje 6,1 odstotka ljudi v EU, samo v 15 največjih državah pa proizvajalci plačajo 428 milijard evrov in s 57 milijardami prispevajo 28 odstotkov vseh sredstev za evropske inovacije. V 16 dneh, odkar proizvodnja po Evropi stoji, bi morali izdelati 1,23 milijona vozil.
Eric-Mark Huitema, trenutni vodja organizacije ACEA, pravi, da je avtomobilska industrija zaradi covida-19 v najhujši krizi, ki jo je kadarkoli prizadela, zato je pozval Evropsko komisijo, naj nemudoma ukrepa, saj bi propad te industrije imel za celotno EU globoke posledice.
Med drugim je Huitema predlagal odlog za letos napovedanih zaostritev emisijskih standardov, zaradi katerih bi morali proizvajalci plačevati penale za vsak avto, ki ne izpolnjuje novih norm.
Tudi Jürgen Pieper, analitik pri Bankhaus Metzler, je po pisanju Bloomberga prepričan, da trg novih avtomobilov po koncu drge svetovne vojne leta 1945 prehaja v najhujšo krizo.
Tudi v najboljšem primeru, če bi se tovarne znova odprle maja, bi bil padec prodaje v Evropi še vedno najmanj 30 odstoten, pravijo prve analize.
dezurni@zurnal24.si