Na zaključni prireditvi, potekala je v stekleni dvorani Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad – Ljubljana, se je v finalnem večeru za naziv Mehanika leta, ki ga podeljujeta zurnal24.si in revija Mehanik in voznik, potegovalo 10 tekmovalcev.
Tri naloge
Finalistom smo ob strokovni podpori profesorjev Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad – Ljubljana, pripravili tri preizkušnje, ki so bile sestavljene iz teoretičnega in praktičnega dela. Tekmovalci so morali odgovoriti na deset teoretičnih vprašanj, na otip so morali prepoznati tri predmete skrite v škatlah (gumijasto zobato sklopko, visokotlačno črpalko za gorivo in dušilno loputo), ter v 120 sekundah sestaviti tandem (dvojno) črpalko za gorivo.
Naloge niso bile lahke, niti pretežke, z izjemo tretje, kjer se je izkazalo, da je 120 sekund nekoliko premalo za sestavo mehanskega sklopa. Učenci morajo enak sklop sestaviti v štirih minutah.
Brez teorije ni prakse
Rožnik, ki kot serviser dela že 21 let in opravlja splošna avtomehanična popravila vključno z vulkanizerstvom, se je izkazal z največ teoretičnega znanja, saj je pravilno odgovoril na osem od 10 zastavljenih vprašanj: "Brez teorije ne moreš opravljati prakse. Osnova je temelj vsega.“
"Pri drugi škatli se nam je vsem zataknilo. Nekaterih delov, ki so starejšega letnika in smo jih pred časom že imeli v roki, se ne spomniš na hitro,“ pravi zmagovalec, ki je na otip prepoznal dva od treh predmetov, o tretji nalogi, sestavljanki, ki je v 120 sekundah ni opravil nihče, pa dejal: "Nekaj sekund je zmanjkalo. Takrat, ko sem hodil v šolo, tega sistema še ni bilo. V praksi doma pa tovrstne sklope večkrat razdremo in sestavimo.“
Mehaniki so podcenjeni
Pravi, da najboljši mehaniki prihajajo iz Štajerske, ker so dobri ljudje. Prihodnost vidi v svojem poklicu, ki je po njegovem mnenju podcenjen. "Najpomembnejše za mehanika je znanje, torej osnove. Pomembno je logično razmišljanje, veliko stvari je treba prebrati. Mehaniki morajo biti mehaniki, ne monterji. Naš poklic je premalo cenjen. Naše delo je skoraj bolj zahtevno kot pri zdravnikih, saj avto ne pove, kje ga boli,“ pravi in dodaja, da dobremu mehaniku danes ni težko priti do službe, saj je povpraševanje veliko. O ciljih za prihodnost pa: "Želim se širiti in si s svojimi rokami zagotoviti brezskrbno prihodnost.“
Stari se mladim ne dajo
Avtoelektričar je bil med bolj izkušenimi udeleženci, a ga ne skrbi, da bi ga mladi mehaniki kar tako "prehiteli po levi strani: "Poklicno pot sem začel pred 16 leti. Osnova je bila že takrat narejena na današnjih protokolih, danes pa se vse nadgrajuje. Je pa bilo bilo takrat v avtomobilu nekaj komponent, danes pa nekaj deset komponent. Mladi so zato po eni strani v prednosti, po drugi pa ne. Manjka jih prakse in kilometrine, kar je normalno, imajo pa prednost pri računalništvu. Na tem področju nas pa že včasih kar malo prehitevajo."
Mediji bi morali več pisati o mehanikih
Kranjc pravi, da so prav projekti, kot je Mehanik leta, potrebni, da bi se še dodatno povečalo zanimanje za to stroko: "Mediji bi lahko skupaj s podjetji in šolami sodelovali v projektih, kot je ta. Tako bi imeli še več boljših mehanikov.“
Južnjaki si ne rabijo rok umazat ;-)
Južnaki so zraven ko se kilometri vrtijo nazaj!
Južnjaka ni bilo nobenega zraven ? <br />Je čisto preveč zahtevno za njih. Je treba marsikatero stvar premisliti, preučiti, potrebno …