Agencija J.D.Power je med ameriškimi potrošniki izvedla študijo, s katero so ugotovili, da vozniki v ZDA ugotavljajo, da se je zanesljivost njihovih tri leta starih avtomobilov povečala.
Rezultati študije 2020 U.S. Vehicle Dependability Study (ameriška študija zanesljivosti vozil za leto 2020) namreč kažejo, da se je splošna zanesljivost vozil, starih tri leta, v primerjavi s pretekli letom izboljšala za 1,5 odstotka.
Dave Sargent, podpredsednik za globalni avtomobilski trg pri agenciji, pravi, da se kljub povečanemu uvajanju zapletenih tehnologij zanesljivost vozil povečuje. Ne dvomi, da so tri leta stara vozila danes bolje izdelana in bolj zanesljiva, kot pa so bila triletna vozila lani. Vendar pa dodaja, da hitro uvajanje novih tehnologij pomeni precejšnji pritisk na zanesljivost vozil, zato ne bi bili presenečeni, če bi težave v prihodnje ostale na enaki ravni ali se celo povečevale.
S študijo, ki so jo letos izvedli že enaintridesetič, preverjajo, koliko težav so v zadnjih dvanajstih mesecih imeli prvi lastniki tri leta starih avtomobilov. Študija za leto 2020 je preverila težave 36.555 lastnikov avtomobilov letnika 2017, povprašali pa so jih o 177 specifičnih težavah, združenih v osem skupin. Merilna enota pri tem je PP100 (število težav na 100 vozil). In kakšna so dognanja študije?
Zanesljivost vozil se povečuje – vendar počasi
Povprečje panoge za leto 2020 je bilo 134 PP100, s čemer se je v primerjavi z letom 2019 izboljšalo za 2 PP100. Leta 2019 so sicer v primerjavi z letom 2018 zabeležili izboljšanje za 6 PP100. Kljub le zmernemu izboljšanju se je leto 2020 izkazalo za najboljše v vsej zgodovini študije.
K izboljšanju so najbolj pripomogli križanci in SUV-ji
Križanci in SUV-ji imajo sicer še vedno več težav z zanesljivostjo kot drugi avtomobili, vendar pa se vrzel zmanjšuje. Lastniki križancev in SUV-jev so povprečno izkusili 134 težav na 100 vozil, medtem ko so se lastniki limuzin povprečno potožili o 127 težavah na sto vozil. 7 PP100 pomeni občutno zmanjšanje vrzeli v primerjavi z letom 2019 in je tudi zelo pomembno. Križanci in SUV-ji namreč v ZDA zajemajo več kot 50 odstotkov prodaje novih avtomobilov, zato je izboljšanje kakovosti njihove izdelave ključnega pomena za panogo.
Infozabavni sistemi se izboljšujejo
Lansko leto je najbolj, za 2,3 PP100, napredovala kategorija ACEN, ki obsega infozabavne sisteme, avtoradie, komunikacijo in navigacijske naprave. Vendar pa prav v tej kategoriji še vedno zabeležijo največ težav. Lastniki vozil namreč stalno navajajo težave s prepoznavo govora, bluetooth povezavami in navigacijskimi sistemi. Številni lastniki se s težavami soočijo že kmalu po nakupu avtomobila in proizvajalcem jih pogosto ne uspe odpraviti niti v treh letih. Pri agenciji pravijo, da je napredek sicer viden, vendar pa bo do korenite odprave težav minilo še veliko časa.
Najbolj zanesljiv model je lexus ES
V študiji za leto 2020 se je najviše po zanesljivosti uvrstil lexus ES, ki je zabeležil rezultat 52 PP100 in je tudi najboljši avtomobil v vsej zgodovini študije. Na prvi mesto v eni od kategorij, kategoriji kompaktnih vozil, se je kot prvi električni avtomobil povzpel nissan leaf.
Med znamkami se je sicer z 89 PP100 na prvo mesto uvrstila Hyundaijeva nova podznamka Genesis, ki je bila tudi prvič vključena v študijo. Sledi ji Lexus s 100 PP100, kar pomeni izboljšanje za 6 PP100, tretji je Buick s 103 PP100, četrti Porsche s 104 PP100, peta pa Toyota s 113 PP100. Največje izboljšanje kakovosti v primerjavi z lanskim letom je uspelo Cadillacu, Mazdi, Lincolnu, Fordu, Buicku in Volkswagnu.
Na koncu poudarimo, da se študija izvaja zgolj v ZDA, kjer nastopajo tudi znamke, ki jih v Evropi načeloma ne poznamo, zato bi rezultate težko prenesli v naše okolje. Bi pa bilo zanimivo vedeti, kakšno bi bilo razmerje med znamkami, ki nastopajo v Evropi.
če so dali vw na tole lestvico, potem nekaj ne štima ... ta kišta sploh ne more biti med zansljivimi, …