Na Grobniku smo preizkusili enega najbolj pričakovanih avtomobilov leta

Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra Foto: Toyota Toyota GR supra
So avtomobili in so legende. In so dirkališča in so legendarna dirkališča, vsaj za slovenske razmere. Na Grobniku pri Reki smo preizkusili enega najbolj pričakovanih avtomobilov leta na slovenskih cestah.
Oglej si celoten članek

Na slovenskih predstavitvah avtomobilov se je zgodilo sploh prvič, da so nam omogočili preizkus avtomobila na legendarnem dirkališču Grobnik pri Reki na Hrvaškem, slabi dve uri vožnje iz Ljubljane. Tudi najbolj izkušeni avtomobilski novinarji iz Slovenije morajo »pogledati« daleč v preteklost, ko so na tem dirkališču preizkušali novinarske avtomobile. »Tu smo bili nazadnje pred 30 leti,« mi je povedal kolega.

Avto Prenovljeno slovensko dirkališče smo krstili z najzmogljivejšimi miniji JCW

Vzroka za obisk Grobnika sta bila dva. Prvi je ta, da je dirkališče lani dobilo nov asfalt, veliko bolj prijazen pnevmatikam, ki so se prej »hitro raztrgale«, novi so tudi robniki, ki omogočajo bolj dinamično in hitrejše premagovanje šikan in ovinkov. Teh je na dobre štiri kilometre dolgi stezi 15 levih in prav toliko desnih.

Foto: Toyota Toyota GR supra

In drugi vzrok je, da so pri Toyoti obudili svoj legendarni model supra. Avto, s katerim so pisali zgodovino in katerega ime v latinskem jeziku pomeni »nad« je na slovenske ceste zapeljal sredi leta. Japonci ga niso skonstruirali le za cestne užitke, pač pa tudi za doseganje rekordnih časov na dirkališču. Na Grobniku je bila razstavljena tudi posebna supra, ki so jo s posebnim izpuhom, iz titana, ki vozilo olajša za 7,3 kilograma in mu priduša prav pristen zvok, uglasili pri slovenskem predelovalcu in izdelovalcu izpušnih sistemov Akrapoviču.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Spremljali so nas še domači inštruktorji, ki na pamet poznajo vsak ovinek, da so nam dali dirkaške napotke. Za adrenalinsko doživetje tudi nas, vsega vajenih novinarjev, pa je s kolegi poskrbel naš legendarni dirkač Andrej Jereb, ki je pokazal, kaj danes zmore zadnji pogon v supri. Lunapark ni nič v primerjavi s tem, ko na ravnini Grobnika vidiš na digitalnih merilnikih supre številko 225, v ovinkih pa avto drsi, kot bi opazoval slavnega Kena Blocka in njegove videe o Gymkhani. 

Foto: Toyota Toyota GR supra

Po letih draženja je Toyota športni dvosedežni kupe slavnega imena (Toyota je supro proizvajala med leti 1978 in 2002) javnosti predstavila januarja na avtomobilskem salonu v Detroitu. Kako posebna je supra tudi za Toyoto kaže že to, da je dobila edinstven logotip, kjer je v ospredju črka S - s to črko ne povzemajo le začetka imena, ampak oblikovno tudi zavoj na Nurburgringu, saj je bil avto razvit na tej ikonični stezi.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Do 270 km/h Slovensko dirkališče bo boljše od Grobnika, vozilo se bo 270 km/h

Projekt se je sicer začel leta 2012. To je bil skupni dogovor z BMW. Z Nemci so si v časih, ko čustveni športni avtomobili, ki jih ne prodajajo množično in niso bili prioriteta avtomobilskih proizvajalcev, razdelili stroške razvoja in proizvodnje. Proizvodnja je sicer zaupana tovarni Magna Steyr v Gradcu, kjer nastaja tudi novi BMW Z4.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Leta 2014 je bil predstavljen prvi prototip. Od takrat se je razvoj BMW in Toyote ločil, vsak je šel svojo pot. Tudi zato bi lahko skupni projekt prepoznali le po določenih malenkostih, kot je ročica menjalnika, zunanja ogledala ali zaslon multimedijske naprave, ki je pri supri enaka kot pri Z4. Njen karakter je povsem drugačen. Glavni inženir supre, Japonec Tetsuya Tada, je BMW Z4 prvič peljal šele letos, saj nikakor ni želel, da imata avtomobila podoben karakter.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Zanimivosti

Določene komponente, vzvratna ogledala, kljuke in brisalci, so skupne BMW, ni pa jih veliko;

Menjalnik je potisnjen nazaj za čim bolj športen občutek;

Vozilo tehta le 1495 kilogramov;

Merilniki so preprosti, da v zahtevnejših okoliščinah ponujajo dober pregled, v središču za dirkača pa so vrtljaji in prestave;

V primerjavi z GT86 je razdalja med osema pri supri še manjša (1530:1600). Gre za zlato razmerje 1:5, ki zagotavlja boljšo okretnost in agilnost v zavojih;

Težišče je še nižje kot pri GT86, kar zagotavlja boljšo stabilnost vozila v vseh okoliščinah;

Razporeditev teže 50:50, kar pomeni polovica teže na prednji in polovica na zadnji osi, zato je motor, pomaknjen za prednjo os. S tem so obe osi obremenili enakomerno;

Togost karoserije definira, kako se avtomobil obnaša v zavojih, koliko popravkov od voznika terja. Pri supri so se inženirji približali superšportniku LF-A, togost pa je dvakrat boljša kot pri GT86;

Razlika od ostalih podobnih dvosedežnih kupejih je nova filozofija razporejanja navora torque vectoring. Pri klasičnem načinu, če pride do zdrsa notranjega kolesa, odvzame moč motorja, pri čemer gre za izgube navora na obeh kolesih, pri torque vectoring pa presežek navora na posameznem kolesu absorbira zavora, zmanjša navor na kolesu (na primer notranjem), zunaj pa je navor celo večji. Rezultat je hitrejša in bolj natančna vožnja;

Foto: Toyota Toyota GR supra

Supra želi biti pravi športni avto, kot taka je bila zasnovana že od začetka. Bila je zasnovana kot športni avto in ne civilni avto.
Supra, gre za peto generacijo avtomobila in prvi globalni model GR, ki ga proizvaja Toyota Gazzo Racing, je povsem samosvoj model na račun legendarne zasnove - 6 valjni trilitrski linijski turbo motor, motor z nizkim težiščem spredaj, pogon zadaj – to je pri supri obvezen program. Agregat zmore razviti 250 kilovatov moči (340 KM) in 500 Nm navora. Moč se na zadnji kolesi prenaša s pomočjo osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Pospešek od 0 do 100 km/h je 4,3 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, pri Toyoti pa poudarjajo, da je navora dovolj čez celoten spekter vrtljajev. Voznik lahko izbira med načinom vožnje Normal in Sport. In še nekaj je pomembno - razpored mase je v idealnem razmerju 50:50. 

Foto: Toyota Toyota GR supra

Avto Najbolj luksuzna toyota po 15 letih spet v Sloveniji

Supra je posebna tudi zaradi oblike, zelo vesoljske. Ali vam je lepa, ali pa grda, vmesne stopnje ni. Japonci so se z obliko ozrli nazaj, v svojo bogato športno zgodovino. Vzor so našli v eni od svojih največjih ikon 2000GT. To je bila iztočnica za samo obliko: dolg pokrov motorja in kompaktna kabina, A stebriček v črni barvi pri supri, pri GT2000 je tanek in srebrne barve. Streha je dvokrilna (t. i. double bubble streha), z dvema izbočenima deloma, ki ima dve funkciji – učinkovitejši pretok zraka in zagotavljanju dodatne prostornosti za glavo obeh potnikov. 

Foto: Toyota Toyota GR supra

Značilen videz četrte generacije supre je bil zajet spredaj in zadaj, v "mišičastih oblinah" in integriranjem spojlerju. Modernost in naprednost izkazuje s polnimi žarometi LED. V Evropi je Toyota GR Supra standardno opremljen z lahkimi 19-palčnimi aluminijastimi platišči.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Dirkaška izvedba ima še dodatne odprtine za zrak pred prednjim kolesom, za zadnjima, na vratih, kar zagotavlja učinkovitejše hlajenje. Serijski avtomobil ne zaostaja dosti, saj so nakazane odprtine, ki pa imajo le funkcijo poudarjati športni predigre vozila. Ne smemo mimo podvozja, ki je, kot pravijo pri proizvajalcu, včasih bolj pomembno kot sama aerodinamika. Pri supri je popolnoma ravno, različni elementi so oblikovani kot stabilizator oziroma usmerjevalnik zraka.

Foto: Toyota Toyota GR supra

Premaknimo se v kabino, kamor se skozi dvoje velikih bočnih vrat vstopa športno nizko. Vozniška kabina je navdahnjena iz športnih enosedov z vztrajnostnih dirk ter združuje tradicionalne elemente GT z modernimi prijemi. Posebnost je nizka, tanka vodoravna armaturna plošča, ki izboljšuje pogled v smeri vožnje skozi vetrobransko steklo, kar po mnenju Toyotinih oblikovalcev vozniku pomaga pri natančnosti pri vožnji pri velikih hitrostih, medtem ko so glavne naprave tesno združene za hitro in enostavno upravljanje. Posebna pozornost je bila namenjena sedežema s poudarjeno stransko oporo, ki sta oblečena v kombinacijo usnja in alkantare in oblikovana tako, da sta tudi med športno vožnjo zračna.

Foto: Toyota Toyota GR supra

4. generacija To je novi toyota yaris

Zaslonski prikazovalnik, merilniki in prestavna ročica so neposredno pred voznikom, dodatna stikala pa so nameščena na trikrakem volanu. Voznik ima skozi volan pogled na 8,8-palčni digitalni prikazovalnik z visoko ločljivostjo, tudi osrednji zaslon meri 8,8-palcev. Za boljšo preglednost nad podatki skrbi head-up zaslon, supra pa ima tudi prilagodljivo vzmetenje, aktivni zadnji diferencial, launch control za hitrejše speljevanje z mesta, sistem samodejnega zaviranja, opozorilo na nevarnost trka, sistem prepoznavanja prometnih znakov, sistem opozarjanja na nenamerno zapustitev voznega pasu ...

Foto: Toyota Toyota GR supra

Na izbiro sta dva nivoja opreme, sport s ceno od 72.900 evrov in sport premium za vsaj 76.100 evrov. Obstaja še oprema edition za 80.100 evrov, vendar pa je bilo za Evropo proizvedenih le 90 enot, ena je bila prodana v Sloveniji. Od januarja 2020 dalje bo na voljo tudi dvolitrski motor s 192 kilovatov moči (258 KM), ki bo supro v primerjavi s trilitrskim motorjem in opremo sport pocenil za okoli 15 tisočakov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.