Komentarji Elona Muska so prišli po tem, ko je BYD v zadnjem četrtletju leta kljub velikim znižanjem cen Tesle, ameriškega proizvajalca avtomobilov prehitel po prodaji vozil. Kitajska avtomobilska podjetja so bila "najbolj konkurenčna" in "bodo imela pomemben uspeh zunaj Kitajske, odvisno od tega, kakšne vrste carin ali trgovinskih ovir bodo vzpostavljene," je dejal Musk na pogovoru z analitiki, opozoril pa je tudi na cenejše modele, ki jih pripravlja BYD in drugi kitajski proizvajalci vozil.
"Če ne bodo vzpostavljene trgovinske ovire, bodo uničili večino drugih avtomobilskih podjetij na svetu," je dejal in dodal: "Izredno dobri so." Na Muskove komentarje se je odzvalo kitajsko zunanje ministrstvo, kjer so se zavzeli za "ohranjanje poštenega, pravičnega in odprtega poslovnega okolja".
Musk ima razlog za skrb
Musk je lani sprožil cenovno vojno, da bi pridobil potrošnike. Na drugi strani je znižal Tesline marže in vznemiril vlagatelje. Musk je opozoril, da Tesla s svojo obstoječo linijo dosega "naravno mejo znižanja stroškov". Tesla namerava sredi leta 2025 začeti proizvajati cenejši kompaktni križanec za množični trg s kodnim imenom "Redwood". Z njim želi konkurirati poceni tekmecem, je poročal Reuters.
Kitajski proizvajalci električnih vozil so s stabilno dobavno verigo spretni pri obvladovanju stroškov in napredujejo hitro. Z naraščajočo konkurenco in presežnimi zmogljivostmi na Kitajskem mnogi zdaj načrtujejo hitro širjenje svojega zunanjega odtisa, potem ko so leta državnih subvencij pomagala povečati domačo prodajo.
Muskove pripombe prihajajo tudi v času, ko so predsedniške volitve v ZDA dobile pospešek. Predsednik Joe Biden je dejal, da je Kitajska odločena prevladovati na trgu električnih vozil in da "tega ne bo dovolil". Nekdanji predsednik Donald Trump, ki je letošnji favorit za republikansko nominacijo za predsednika, pa je nakazal, da bo podvojil strožje carine, če bo izvoljen, in pozval k univerzalni 10-odstotni carini na ves uvoz v ZDA.
Musk je še dejal, da "ni očitne priložnosti" za sodelovanje s kitajskimi tekmeci, vendar je Tesla odprta, da jim omogoči dostop do svojega polnilnega omrežja in licencira druge tehnologije, kot je samodejna vožnja.
Tudi Evropa je zavzela protekcionistično držo do kitajskih proizvajalcev električnih vozil. Lani je Evropska komisija sprožila preiskavo o tem, ali naj uvede kazenske tarife, da bi zaščitila proizvajalce EU pred cenejšim kitajskim uvozom električnih vozil, za katerega pravi, da ima koristi od državnih subvencij.
Tesla se bo kar sama uničila. S svojo šlampasto in slabo kvaliteto bodo poskrbeli, da Kitajcem ne bo pretežko uničevati …
Evropa se že dolgo uničuje sama z nespametnimi odločitvami Bruslja, ki podpira pohlep kapitala. Ni potrebno kriviti Kitajsko, ki ta …
Kitajci dejansko lahko v sedanjih razmerah proizvodnje in trgovine res povozijo vse, ker se drugje skoraj NIČESAR več ne splača …