In kakšne so te stvari, ki bi jih moral imeti avtomobil današnjega časa? Biti mora kompakten, prostoren in uporaben za štiričlansko družino, opremljen mora biti z varnostnimi in tehnološkimi sistemi, imeti mora učinkovit turobobencinski motor, pomembni pa sta tudi oblika in cena. Poleg tega pa je zaželeno, da je križanec.
Tipičen majhen mesti avtomobil
Križanec peugeot 208 seveda ni, kar pa v bistvu sploh ni pomanjkljivost. Gre namreč za tipični majhen mestni avtomobil, predstavnika avtomobilskega razreda torej, ki je v zahodni Evropi v nasprotju s slovenskimi navadami še vedno najbolj uspešen in zaželen. In kot takšen je tudi predstavnik avtomobilskega razreda, ki pred oblikovalce in inženirje vedno postavlja veliko izzivov. In zdi se, da so se pri Peugeotu z njimi uspešno spopadli.
Peugeot v novi generaciji navduši predvsem z zelo dinamično obliko, pri kateri se zdi, da so oblikovalci nekaj vzeli iz vsake od zadnjih dveh generacij. Vsekakor so naredili veliko bolj razgiban avtomobil, kot pa je bil peugeot 208 doslej, z izrazito klinasto obliko pa je blizu tudi peugeotu 207. Testni avtomobil je poleg tega imel opremo GT line, ki se spogleduje s športnostjo in zato prinaša veliko poudarkov, ki še dodatno okrepijo že tako dinamični nastop.
Velik napredek je peugeot 208 doživel tudi v notranjosti, kjer se je povsem približal ostalim novejšim peugeotom, hkrati pa je prinesel tudi precej novega. To so denimo tridimenzionalni prikazovalniki, ki so na voljo v bolje opremljeni različicah in predvsem poskrbijo, da pomembni podatki zares izstopajo. Zadeva sprva morda nekoliko bega, a ko se nanjo privadite, postane zelo intuitivna.
i-cockpit je napredoval
Enako velja tudi za samo ureditev »i-cockpit«, ki jo je Peugeot pred leti predstavil prav s tem modelom. A če smo se tedaj nekoliko pritoževali, da morda zamisel, da se na instrumente gleda čez volanski obroč , ni ravno najboljša, smo se vmes nanjo navadili, seveda pa je z leti postala tudi boljša. Danes seveda tudi v peugeotu 208 deluje tako kot so si konstruktorji verjetno zamislili že v začetku, in med uporabo gotovo večkrat pomislite, zakaj je še vedno ni posnemal noben drugi avtomobilski proizvajalec.
Voznik torej svoje vozniško delo opravlja v sodobnem in dobro opremljenem okolju, ki je tistim, ki so pred tem že sedeli v katerem od sodobnih peugeotov, takoj domače. Volan je lahkoten, upravljanje je intuitivno, le pri razgledu nazaj je dobro, če pomaga vzvratna kamera.
Kaj pa prostornost in prilagodljivost? Spredaj ni pripomb, saj je za voznika in sovoznika povsem dovolj prostora na udobnih sedežih, zanju pa je poskrbljeno tudi s sodobnim infozabavnim sistemom, ki ga upravljata preko velikega in preglednega osrednjega zaslona.
Zadaj je drugače. Za otroke vseh starosti je sicer dobro poskrbljeno, saj je peugeot 208 izdatno opremljen tudi s priponkami isofix, ki so danes seveda nujni del vsakega avtomobila. Odrasli pa bodo lahko imeli težave. Med sedežema in zadnjo klopjo je namreč tako tesno, da odrasla oseba komaj najde prostor za stopala. Peugeot 208 zaradi tega sicer še ni avtomobil s konfiguracijo 2+2, a prostora bi lahko bilo več. Če bi radi zadaj vozili odrasle, bi bilo torej dobro kupiti peugeot 2008. A po drugi strani je prtljažnik s 311 osnovnimi litri zelo v redu, le nakladalni rob je nekoliko višji, a še vedno v okviru razrednih pričakovanj.
Solidna motorizacija
Ostane še motorizacija. Kljub temu, da se je testni avtomobil z opremo GT line spogledoval s športniki, je pod motornim pokrovom v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom deloval povsem navadni 1,2-litrski trivaljnik z močjo 75 kilovatov (oziroma natanko 100 bolj domačih a prepovedanih 'konjev'). Seveda oznaka 'navadni' velja v primerjavi s pravimi športniki, saj gre sicer za sposoben in živahen motor, ki se je izkazal že v veliko avtomobilih.
Svetovni prvak v reliju z njim gotovo ne boste postali, a z vsakdanjimi izzivi bo opravil povsem dobro, korak z drugimi avtomobili bo držal tud na avtocesti, po želji pa bo poskrbel tudi za nekaj športne dinamike. In od tega bo seveda odvisna tudi poraba goriva, ki pa je ob običajni uporabi povsem zmerna in poskrbi za dovolj dolge intervale med obiski bencinskih črpalk.
Izpolnjuje zahteve?
Peugeot 208 kot predstavnik prodajno najmočnejšega avtomobilskega razreda v Evropski uniji torej izpolnjuje vse pogoje, ki jih postavimo pred sodobni majhen avtomobil? Oblikovno privlačen je, kompakten tudi, dobro opremljen prav tako, pogonski sklop je soliden, prostoren in uporaben pa je, z določenimi zadržki, tudi.
Kaj pa cena? Dobro opremljen testni bi stal 23.145 evrov, kar pri slovenskem uvozniku s popustom, ki ga prinaša njihovo financiranje »omilijo« na 20.737 evrov. Kot takšen ni ravno poceni, a je povsem na ravni svojega segmenta. Če pa izdatna opremljenost za vas ni tako pomembna, hkrati pa te zadovoljni tudi s šibkejšim pogonom, je peugeot na voljo že za 13.500 evrov, kar je čisto OK.
Podatki o vozilu (peugeot 208 GT line 1.2 puretech 100 EAT8)
Motor: bencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Največja moč: 75 kW (100 KM) pri 5.500/min
Največji navor: 205 pri 1.750/min
Zmogljivosti: 188 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.055 x 1.745 x 1.430, medosna razdalja 2.540
Prtljažnik (v litrih): 265
Poraba: 4,3 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 99 g/km
Cena v evrih: 23.145 (20.737 s popustom za financiranje)