Outlander PHEV je najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi in najbolj prodajan priključni hibrid med suvi na svetu. Zdi se, da je Mitsubishi z njim odkril in izkoristil tržno nišo, kot to ni uspelo nobeni drugi znamki.
Prav zato smo se v redakciji odločili, da na podaljšanem testu v različnih nalogah in v različnih situacijah poiščemo prednosti in tudi slabosti priključnega hibrida v primerjavi z dizelskimi ali bencinskimi suvi.
Priključno-hibridni mitsubishi outlander PHEV namreč ni najmlajši SUV na trgu, pravzaprav je veteran, ki pa na prodajnih lestvicah srednje velikih suvov blesti, kljub temu, da v nekaterih segmentih (multimedija) zaostaja za najbolj naprednimi predstavniki razreda.
Gre za vozilo, ki kombinira zmogljivi 2,4-litrski bencinskim motor, ki je sposoben teči po varčnem Atkinsonovem ali zmogljivejšem Ottovem ciklu in električni motor, energijo pa črpa iz litij-ionskega akumulatorja.
Morda celo ključen podatek je, da so iz »starega« outlanderja PHEV odstranili 2,0-litrski bencinski motor in vgradili 2,4-litrskega, ki je za desetino močnejši in prožnejši, a pod črto varčnejši. Povečali so namreč moč generatorja in elektromotorja, prav tako pa tudi kapaciteto in zmogljivost baterije.
Rezultat posodobljenega sklopa je, da smo se na dopustu resnično večino časa vozili brez prižiganja bencinskega motorja. Na prste ene roke lahko preštejemo, kolikokrat se je v 10-dneh letovanja ob izletih v bližnje kraje prižgal bencinski motor in so nas mimoidoči lahko sploh slišali. Več ali manj pa smo se vozili neslišno. Elektromotorja sta namreč sposobna brez težav pospešiti suv vse do 135 km/h, avto pa naj bi po novem realnejšem ciklu WLTP zmogel prevoziti nekaj manj kot 50 kilometrov z enim polnjenjem. Tudi na račun izboljšanja regeneracijo zavorne sile.
A o porabi bencina, oziroma elektrike še več drugič. Smo se pa 10 dni vozili praktično zastonj, saj smo baterijo velikega družinskega SUV vozila čez noč polnili kar pred šotorom. Bi si še nekaj let nazaj predstavljali, da imate lahko črpalko kar pred šotorom? In nismo bili edini. Kakor sem opazil v kampu, je avtomobil še naprej zelo popularen predvsem na Nizozemskem, kjer je svoj čas zaradi ugodnih davkov ob nizkih emisijah veljal za enega najbolj priljubljenih avtomobilov v državi. V kampu sem opazil vsaj pet outlanderjev PHEV z rumenimi nizozemskimi registrskimi tablicami, ki so bili prav tako priklopljeni na električno omrežje.
13,8 kilovatna baterija se na 230 V vtičnici do konca napolni v 5,5 urah, na hitri polnilnici pa smo opazili, da se do 80 odstotkov napolni v pol ure, nato pa se polnjenje upočasni, da se v naslednjih 15 minutah napolni še do konca.
Baterija ima v vsestranskem outlanderju pravzaprav dvojno funkcijo, saj imate v drugi sedežni vrsti in tudi prtljažniku šuko vtičnico, ki bo všeč v prvi vrsti prav tistim, ki radi kampirate. Tudi izven kampov. Tako smo si kar med potjo na dopust na parkirišču lahko skuhali, pravo domačo turško kavo, v »divjini« pa lahko brez težav polnite pametne telefone ali računalnik … Ali pa kar na avtomobilsko vtičnico priklopite indukcijsko ploščo in vam tako ni treba s seboj na vikend izlet v neznano tovoriti še plinske jeklenke za kuhanje.
Pri Mitsubishiju obljubljajo, da baterija zagotavlja do 52 kilometrov vožnje z enim polnjenjem. Doseg je seveda odvisen od konfiguracije trase, hitrosti, vzponov in spustov … V resnici nam je uspelo povsem na elektriko prevoziti tudi daljšo razdaljo, natančno 55 kilometrov, z vklopljeno klimo, a so bile hitrosti manjše, največ do 70 km/h. Pa še vedno je potovalni računalnik kazal, da imamo za tri kilometre poti zaloge v litij-ionski bateriji.
Tehnični list navaja, da so povprečne emisije CO2 42 gramov na prevožen kilometer, povprečna poraba bencina pa 1,8 litra na 100 prevoženih kilometrov. Kaj pa v praksi? Prednost priključnega hibrida se izkaže ravno na kratkih poteh. Vožnja je zaradi električnega načina neslišna in nestresna, glede na konfiguracijo cest v Istri in izletov v radiju do 25 kilometrov, pa je bila poraba bencina praktično nična. Potovalni računalnik je po 200 prevoženih kilometrih pokazal povprečno porabo 0,4 litra bencina na 100 kilometrov poti. Skupaj torej nismo porabili niti enega litra bencina, kar pomeni, da je bil strošek vožnje na razne izlete, v trgovino v desetih dneh okoli en evro. Bencinski motor se je vklopil le, ko smo odločno prehitevali počasne avtomobile ali traktorje v klanec, večino časa pa je deloval električni motor.
Drugače je na daljših vožnjah ali, če baterije ne polniš ravno vsako noč. Za seboj smo z outlanderjem PHEV vlekli tudi šotorsko prikolico. Kakšna je bila izkušnja in poraba bencina, pa v naslednjem testu.
Spoštovani. Polnjenje električnega avtomobila za sto kilometrov vožnje stane med 1,5 in 2 evra. In, da, v kampu se da …
Vrhunski avto, sam zakaj bi imel 3 motorje, motorno olje in filtre, drage srrvise, auspuh s katalizatorji, če je že …
Električni avtomobili se NIKOLI ne bodo množično prodajali in uporabljali !