Mislil sem, da je to za lenuhe, 2.

Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Električna polnilnica za kolesa pri visokogorski koči v Dolomitih.
Prvo spoznanje z gorskim e-kolesom, kolo za ležerne.
Oglej si celoten članek

Mestna električna kolesa so danes že čisto običajno prevozno sredstvo. Vse več koles z
elektromotorjem pa se pojavlja tudi v svetu gorskega kolesarjenja.

S prijatelji smo v avstrijskih hribih sopihali v klanec, ko nas je dohitel gospod z malo večjim trebuščkom, kolesar na e-gorskem kolesu. Tisti trenutek nisem bil ravno navdušen nad kolesom z elektromotorjem.

Debata v družbi je stekla, češ sedaj bo pa vsak lenuh lahko prišel s kolesom na hrib, da to pa že ne more biti prihodnost kolesarjenja ter ali ni bistvo športnega kolesarjenja ravno to, da se poganjaš na lastni pogon in iz sebe izstisneš čim več znoja ter odvečnih kalorij. Sčasoma se je podcenjevanje e-gorskih koles omililo in, da ne bi samo sodil in se norčeval, je prišla želja, da tudi sam preizkusim in testiram e-kolo.

Električno kolo Mislil sem, da je to za lenuhe

Mondraker E-Crafty XR+

Na test sem dobil enega med boljšimi na trgu, mondraker enduro E-Crafty z Bosch (500Wh)
baterijo in kateremu geometrija okvirja ponuja 140 mm hoda in vilico Fox 36 27,5+ s 160mm hoda na sprednjem kolesu, ki je zaradi teže takšnega kolesa posebej prilagojena. Baterijo napolnimo neposredno s povezavo na kolesu, lahko pa jo s kolesa odstranimo in jo polnimo kjer koli nam je to omogočeno.

Še isti dan po prevzemu kolesa sem se odpravil na poskusni krog na bližnji hrib v okolici Ljubljane. Vožnja do vznožja hriba je bila namenjena spoznavanju kolesa, obnašanju menjalnika ter igranje z gumboma plus in minus na zaslonu za upravljanje e-pogona.

Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+

Med privajanjem sem spoznal, da elektromotor nudi res veliko (po)moči, tako sem zaštartal kar v klanec, kjer ponavadi zaključim spust z običajnim kolesom in s katerim mi tudi na misel ne pride brcanje v tako strmino in po takem terenu.

Program ponuja štiri stopnje moči, začetna stopnja Eco z rahlo pomočjo, program Tour nudi že nekaj več moči, način EMTB gre v klanec že zelo hitro, pri stopnji Turbo pa se lahko lotiš tudi najbolj strmih klancev, zaradi hitrosti pa moraš dobro brati podlago, da ne zakrmiliš v neželeno smer. Kolo ima tudi tipko v
načinu Walk, ki jo lahko aktiviramo, ko kolo peljemo ob sebi in si s tem olajšamo potiskanje
25 kilogramskega kolesa.

Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Anže Petkovšek Mondraker E-Crafty XR+

"Grem še enkrat gor!"

Recimo, da sem na testu skoraj vedno opravil nekje 800 višinskih metrov z uporabo vseh programov in sem porabil samo polovico baterije, zato predvidevam, da sama baterija zdrži nekje 1200 višinskih metrov vožnje v klanec s kombiniranjem programov. Med vožnjo navkreber sem se res počutil kot v super kondiciji, kar pa ne pomeni, da sem počival in da se je kolo kar samo vzpenjalo. Prav nasprotno. Električni pogon dela na navor in se odziva na napor, bolj pritiskaš na pedala, bolj ti elektromotor tudi pomaga in pot premaguješ hitreje.

Zaradi hitrejšega premagovanja klanca pa sem posledično tisti dan naredil več vzponov in spustov v istem času kot ponavadi.

Pri spustu se sicer čuti teža kolesa, tako se naslednji dan mišična bolečina pojavi tudi na mestih, kjer se običajno ne. A se na račun dobre uravnoteženosti pelje res igrivo in nasploh lepo. Za dober oprijem skrbijo 27,5+ (27,5 velika x 2,8 palca široka) kolesa. Na ravninah hitrost sicer hitreje pobira kot pri običajnem, lažjem kolesu. V zavojih in v zraku pa tudi ne dela večjih težav. Vseeno pa sem mnenja, da taka enduro mašina, zaradi svoje teže ni primerna za šibkejše ali začetnike in da je kolo primerno za gorske kolesarje z vsaj nekaj izkušnjami.

E-Craftyja XR+ sem priložnostno potisnil v roke tudi nakaj kolegom s predsodki o e-kolesih in jim hitro podrl mite. Vsi so z nasmehom do ušes najprej komentirali: "Grem še enkrat gor."

Prihodnost e-koles

Vsekakor to je prihodnost in nova zvrst kolesarstva, kar potrjuje tudi dejstvo, da se bodo drugo leto pod okriljem Mednarodne kolesarske zveze (UCI) pojavila tekmovanja z e-gorskimi kolesi. Celo prvo e-mtb svetovno prvenstvo lahko pričakujemo. Pri električnih avtomobilih spremljamo hitri razvoj in nič drugače ni pri električnih kolesih.

Za kolesa se pričakuje predvsem manjša teža baterija in samega kolesa, kar se na trgu tudi že opaža. Glede samega dosega z eno baterijo pa se ni za bati. V tujini, konkretno v Dolomitih, sem pri planinski koči na 2000 metrih nad morjem že našel polnilnico za električno kolo. Vmes si moraš verjetno vzeti malo več časa, da se baterija napolni, si pa lahko privoščiš počasno malico in s tem poskrbiš za povečanje trebuha.

Avtor je izkušen MTB kolesar.

Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+ Foto: Dušan Zaletel Mondraker E-Crafty XR+

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.