Nakup dodatne opreme za umirjanje prometa na ljubljanskih ulicah znova odpira precej več vprašanj, kot je Mestna občina Ljubljana (MOL) pripravljena podati odgovorov.
Kot so objavili na portalu javnih naročil, je MOL posel za novi radar oddal družbi Intermatic. To smo pri Žurnalu24 tudi vnaprej napovedali, saj je naša primerjava med domnevnimi konkurenti dokazala, da lahko nekaterim nenavadnim pogojem (delovanje pri kar 60 stopinjah Celzija, kompatibilnost z obstoječimi ohišji …) zadosti le merilnik omenjenega podjetja. Preostali trije konkurenti so se po naših informacijah prav iz teh razlogov vnaprej odpovedali sodelovanju na razpisu ter nepotrebnemu trošenju denarja in časa.
Spodnja tabela kaže situacijo iz časa poteka razpisa:
Ko smo na MOL zastavili vprašanje, kako to, da naj bi razpis omogočal prijavo dveh ali celo treh ponudnikov, na koncu pa so lahko prebirali le eno ponudbo, so z občine odgovorili, da ostajajo prepričani v to, da je pogoje razpisne objave izpolnjevalo več ponudnikov. "Razlogov, zakaj se ti niso odzvali nanjo, pa ne poznamo." In dodajajo: "Vsa javna naročila in postopki, ki jih izvajamo v MOL, so transparentni, zato navedene očitke zavračamo."
Čeprav naj bi tri nova radarska ohišja montirali že v kratkem, v MOL v tem hipu še ne želijo povedati, kam v prestolnici jih bodo postavili.
V enem letu cena krepko narasla
Kaj so torej dobili? Intermatic, ki je že vrsto let edini dobavitelj radarjev za MOL, bo dobavil merilnik hitrosti Jenoptik Robot SD580 in tri ohišja zanj. Omenjeni merilnik ima vse potrebne certifikate in dovoljenja slovenskega Urada za meroslovje, zato je primeren za uporabo na naših cestah. Gre za takorekoč enak merilnik, kot so ga v MOL nabavili lani in ga od takrat zelo uspešno uporabljajo pri beleženju prehitrih voznikov na Roški, Celovški in Dolenjski cesti.
Vseeno pa je bila ponujena cena Intermatica tokrat bistveno višja od lanske in šele po pogajanjih je bilop podjetje pripravljeno spustiti ceno na 76.795 evrov. Lani so za merilnik, ločen števec prometa (ki tokrat ni bil vključen), tri ohišja in izobraževanje redarjev plačali "le" 66.876 evrov.
Na MOL porast v ceni za skoraj 10 tisočakov utemeljujejo s tem, da bodo tokrat dobili zraven še eno dodatno licenco za obdelavo podatkov, škatle naj bi imele boljše tehnično varovanje (prvotno škatlo na Roški je neznanec uničil, a je to bremenilo zavarovalnico, ne občine), 24-urno napajanje, vključeni v ceno da bodo tudi trije modemi za prenos podatkov po mobilnem omrežju. Da je razlika v ceni upravičena, naj bi poskrbelo tudi "dodatno usposabljanje uporabnikov v zvezi z delovanjem in praktičnim prikazom obdelave podatkov." Za enako napravo.
Zahtevali v pogojih, a preverjali bi šele v praksi
A kalne zgodbe z novim ljubljanskim radarjem tu še ni konec. V razpisnih pogojih ljubljanski redarji pod vodstvom Romana Fortune zahtevali, naj bodo ponujeni merilniki sposobni "ob delovanju bliskavice" zabeležiti "vsaj 60 kršitev na minuto". Prav tako pa so pri MOL napovedali, da bodo vsi ponujeni merilniki morali še tekom razpisa opraviti test prepoznave tablic na vzorcu vsaj 2.000 vozil. Zahtevana stopnja prepoznave bi morala biti vsaj 70-odstotna. Ne enega ne drugega pogoja Urad za meroslovje v postopku potrjevanja, da merilo ustrezno deluje, ne preverja, in so ju torej pisci razpisa vnesli na svojo pobudo.
Ko pa smo odgovorne na MOL vprašali, kakšni so bili rezultati obeh testov edinega ponujenega radarja, je sledil odgovor: "Delovanje bomo preverjali v praksi oziroma skladno z dokumentacijo javnega naročila." Skratka, javnega dokaza, ali je nabavljeni radar sploh izpolnjeval dva zelo poudarjena pogoja v javnem razpisu, v tem trenutku ni.
andrej.leban@zurnal24.si
Mol za moj denar pokuje najdražje stvari ze 10 let. jaz ne vem kako narod se voli te iste ljudi. …
Samo da se krade pa je opankar zadovoljen.
edini so se prijavili na razpis, ker je posel že vnaprej dogovorjen... 10%?