Mercedesov dan tehnike in adrenalina na Vranskem

Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem Foto: Andrej Leban Mercedes-Benz Experience na Vranskem
Mercedes-Benz je na Vranskem minuli vikend uprizoril doživetje napredne tehnologije, težko nadkriljivega udobja in surove dirkaške narave. Da, tam je bil celo paradni konj, model GT-S!
Oglej si celoten članek

V Sloveniji se je na svoji tradicionalni letni turneji po evropskih državah na kratko ustavil Mercedes-Benz Star Experience Show. Znova so za svoje prizorišče izbrali AMZS center varne vožnje na Vranskem, saj je infrastruktura poligona nudila primerno podlago za demonstracijo vsega, kar so se letos namenili pokazati pri sloviti znamki. Če je bila lanska turneja v znamenju črke G, torej bolj terenskih zmogljivosti Mercedesovih vozil, je bila letos v ospredju napredna tehnologija obnašanja avtomobila v vsakdanjem prometu, ki jo je uvedel novi razred E, ter divje osebnosti modelov AMG. 

“Voziti se kot v mercedesu.” To ponarodelo reklo bo očitno aktualno še kar nekaj desetletij, saj moderni mercedes-benzi dokazujejo, kako sproščeno in varno je mogoče potovati v novodobnih vozilih z zvezdo na motorni maski. V testni floti okoli 25 različnih Mercedesovih modelov oziroma njihovih različic na Vranskem je bilo moč videti najrazličnejše osebnosti in namembnosti, a prav vse so poudarek dajale udobju, prestižu in varnosti. Za enega od vrhuncev je poskrbel razred S kupe s svojim magic carpet podvozjem, ki se prilagaja nagibu ovinka in dobesedno polzi prek lukenj na cesti. Resnično se je težko peljati bolj udobno. 

Inteligentno se izogiba, zavira in parkira - brez pomoči

Vendar je Mercedes-Benz tista znamka, ki enako kot udobje zagovarja tudi varnost. Zelo zanimiva je bila delavnica sposobnosti novega razreda E, ki je kot prvi na svetu uvedel nekatere nove varnostne sisteme oziroma delovanje obstoječih dvignil na novo raven. Z nemškim inštruktorjem za volanom smo se prepričali, kako sposoben je E v varovanju pred različnimi scenariji nesreč. Intelligent Drive je ime za skupek 360-stopinjskih oči in možganov, ki pre najrazličnejših kamer in senzorjev spremljajo promet okoli sebe in se pravočasno odzivajo na morebitno nevarnost. Hkrati tehnologija nudi pomoč vozniku v zahtevnih voznih situacijah.

Radarski tempomat v sodelovanju s stereo kamero denimo pravočasno opazi nevarnost naleta pri visokih hitrostih in še pravi čas aktivira zavore, po novem je celo sposoben asistirati pri spremembi smeri, da se avto izogne drugemu vozilu, če razmere to omogočajo. Hkrati tempomat skupaj z ostalimi pripomočki deluje karseda nežno in nevsiljivo. Pomoč pri držanju voznega pasu se prilagaja ovinku glede na podatke iz navigacije, kamere pa spremljajo cesto in v kratkem delčku sekunde prilagajajo podvozje na način, da avto za potnike brezčutno zapelje čeznje. 

Avto opozarja na nevarnost trka v križišču, če pride do izsiljevanja, ter še pravi čas zavre. Prepoznava pešce različnih velikosti in tudi takšne v temnih oblačilih, varuje tudi pred trki s kolesarji.

Mercedes- Benz ima ta hip bržkone tudi najbolj naprednega parkirnega asistenta na svetu. Vozniku ni potrebno storiti čisto nič, avto med vožnjo pri nižji hitrosti sam od sebe spremlja morebitna dovolj velika parkirna mesta (dolžina avta plus dodaten meter). Če ga opazi, vozniku to sporoči zgolj z opozorilom med merilniki. Šele ko voznik resnično želi parkirati, pritisne gumb, od takrat naprej pa mu ni potrebno storiti ničesar več, saj avto sam vrti volan, dodaja plin, zavira in celo menja prestavo iz vzvratne naprej ter obratno. Enak postopek brez udeležbe voznika sledi tudi pri izvozu.

Asistenca pa samodejno prilagodi hitrost avtomobila, ko avto opazi prometni znak z omejitvijo hitrosti.

Demonstracija AMG karakterja

Za klimaks Mercedes-Benzove predstave so poskrbeli modeli AMG. Prisotni so bili nekateri najbolj športni mercedesi: AMG A45 in CLA 45 AMG, ki ob dvolitrski prostornini zmoreta rekordnih 280 KW (380 KM), pa  C43 AMG z V6 motorjem in 270 kW (367 KM), enako močni C43 Coupe AMG … Svoj vroči karakter je vsak izmed teh avtov kazal že z našpičenim videzom, dodatno dokazal pa ga je med kratko dinamično vožnjo po improviziranem krogu poligona.

Ampak ne glede na vse sposobnosti teh avtov sta bila resnična kralja Vranskega le dva - mercedes-AMG GT in njegov še močnejši brat GT-S. Oba udarita že z videzom zunanjosti in notranjosti, ki na najboljši način uteleša rokodelsko evolucijo športnih mercedesov, njuna divja narava pa (za zdaj) predstavlja Mercedesov športni vrhunec tistega, na kar je danes mogoče pripeti registrsko oznako in se voziti po običajni cesti.

Ne le izjemna moč, ki prihaja iz štirilitrske prostornine V8 biturbo motorja obeh GT-jev, že zvok sam pri divjem pospeševanju je tisti, ki povzroči mravljince pri naključnih opazovalcih, kaj šele pri vozniku ali sopotniku. 340 kW (462 KM) oziroma 375 kW (510 KM) moči v izpeljanki S sta dovolj, da avta krepko presegata končno hitrost 300 km/h, do stotice pa potrebujeta 4,0 oziroma 3,8 sekunde.

Na Vranskem je bil tudi predstavljen tudi smart fortwo in forfour v brabus izpeljanki. A mala poprčka, ki ju poganja 80-kilovatni motor, sta se tokrat v poplavi "konjev" na Vranskem kar malce izgubila.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.