Pred časom je odjeknila novica, da se bo Stuttgartska zvezda s pomočjo Renaulta prvič podala v razred poltovornjakov, sad sodelovanja pa je obrodil konkretno predrugačeno navaro, ki ima tako zunaj kot znotraj zadosten mercedesovski pečat in klene tovorne sposobnosti, da ju bodo med seboj ločili le pravi poznavalci.
Če bi nam še pred leti nekdo rekel, da bomo na cestah videli poltovornjake z Mercedesovo trikrako zvezdo, bi mu rekli, da naj obišče zdravnika. No, danes je ta model resničnost, o tem, kako ekskluziven je, pa pričajo tudi številne glave, ki se obračajo, ko peljete mimo, med mimoidočimi pa smo opazili tudi nekaj začudenja.
Premuim poltovornjak
Razred X se tehnološko v marsičem naslanja na aktualno navaro in Renaultovega alaskana, kljub temu pa so mu oblikovalci na čelu z naše gore listom Robertom Lešnikom namenili dovolj samosvojo in kar je še bolj pomembno značilno Mercedesovsko podobo. Gledano z nosu deluje kot pristni mercedes, saj v marsičem spominja na številno suv zasedbo znamke, z značilno in konkretno terensko zaščito prostora pod motorjem pa tudi na all terrain različico razreda E. Pokrov motorja je značilno dolg in visok, tako da ima voznik občutek, kot da bi navigiral kakšno večjo barko, je pa sorodnost z Nissanovim in Renaultovim modelom veliko bolj opazna na boku in še posebej zadku vozila, za kar si zasluži manjši minus. Predvsem pri zadnjih lučeh, bi se lahko uporabili kakšen trik z LED tehniko, moramo pa pohvaliti všečna dvobarvna 20 palčna platišča, sicer s seznama doplačil.
Keson je velik, zaznamovan z napisom znamke in se ob zaklenitvi kabine pohvalno zaklene, pozitivno noto pa pomeni tudi električno pomično zadnje steklo, ki v poletnem času prevzame vlogo klasičnega strešnega okna ali po domače „šibedaha“. Nakladalne zmožnosti (kakor tudi nosilnost) so zajetne in povsem primerljive s konkurenco, bo pa za varnost tovora treba poseči po kakšnem dodatku oz. nadgradnji. Te seveda ponujajo, so pa znamki primerno stroškovno (o)cenjene.
Zanimiv "šibedah"
Prehod v notranjost odpre prav tako značilno Mercedesovsko ukrojeno armaturno ploščo, kjer tudi vajeni navare (test lahko preberete tukaj) nismo opazili oz. čutili pretirane sorodnosti. Kvečjemu nasprotno. Volanski obroč in merilniki za njim so identični sestrskim hišnim modelom, armaturna plošča pa „plava“ na značilni aluminijasti podlagi oz. ozadju, za segment izredno všečnem na pogled. Vtis prestiža pa še podkrepi v usnje odet in prešit zgornji del armaturne plošče, motiv, ki se ponovi tudi na vratnih oblogah in sledi oblazinjenju v prijetnem nappa usnju.
Na sredinski konzoli se „bohoti“ značilni Mercedesovski osrednji zaslon, kar pomeni konkretno, a ne rekordno velik premer z značilnim robom iz klavirske črnine, za ta segment pa njegova pojava pomeni dobrodošlo in (še) ne značilno ureditev. Pod njim sta dva para všečnih zračnikov z lamelami v obliki črke X, katerih motiv se ponovi tudi na skrajnih robovih armaturke. Všečno in sovpadajoč z imenom modela, za kar si Robertova ekipa zasluži vse pohvale. Se pa kakšna podobnost z izvirnikom vseeno najde, eno takšnih predstavljajo recimo stikala za pomik stranskih šip in obilo trde plastike na preostanku armaturne plošče, je pa to zaradi drugega komaj zaznavno in bodo opazili le tisti, ki so pred tem vozili navaro. Ti bodo opazili enako prestavno ročico z ostarelo kljukasto prestavno kuliso, ki pa so ji oblikovalci nadeli Mercedesovo zvezdo in zopet zadevo fino zakamuflirali. V slogu mercedesov se pod zaslonom in zračniki ponovi še kombinacija tipk za hitri dostop, na sredinskem grebenu pa se bohoti tudi vrtljivi gumb, skrit pod modul, ki spominja na računalniško miško. Rokovanje informacijsko zabavnega sistema sicer zahteva nekaj privajanja, vendar je treba vzeti v zakup, da sedite v pick-upu, ki ne slovijo po naprednih tehnoloških rešitvah.
Najbolj napredni pick-up
To pa ne velja za X-a, ki ponuja tudi presenetljivo veliko napredne tehnike, oz. jo lahko, če kupec tako želi. Tako si lahko poleg aktivnega zavornega asistenta omislite tudi sistem za prepoznavo prometnih znakov, ohranjanje vozne smeri ter 360 stopinjsko kamero. Ta glede na impozantne mere in okornost vozila pride še kako prav, uporabnik pa lahko tudi preklaplja in si pogled prilagodi trenutnim potrebam. Pohvaliti moramo tudi doplačljive polne LED luči, ki kljub temu da nismo matrične odlično opravljajo svojo nalogo.
Testno vozilo, ki je prihajalo z vrha opremske ponudbe pa je premoglo še zmogljivo navigacijo, zimski paket, ki pomeni gretje sedežev in šob za pranje stekel, najbolj petične pa lahko razvaja tudi elektrifikacija prednjih sedežev.
Glede na to, da naj bi X v prvi vrsti konkuriral VW Amaroku V6 pa bo treba počakati na šestvaljni dizel, ki prihaja in ga je Mercedes premierno pred kratkim svetu predstavil kar v Sloveniji. Motor, ki je sicer prihajal z vrha trenutne ponudbe se s šestvaljniki ne more primerjati ali kosati. Ne razumite nas narobe, motor je zgleden delovni stroj, ki iz 2,3 litra prostornine s pomočjo dveh turbopuhal iztisne konkretnih 140 kW (190 KM) in 450 Nm največjega navora od zgledno nizkih 1.500 vrtljajev dalje, ampak vseeno. Z zajetno težo ima ob speljevanju kar nekaj dela, (med)pospeški pa prav tako niso na ravni prej omenjenega konkurenta. Mogoče nas je amarok z 225 konjskim V6 dizlom in 7,9 sekundnim pospeškom do stotice malce razvadil, ampak... Mercedesov ali bolje rečeno Renaultov štirivaljnik tako pomeni zgolj zadostno motorizacijo, ki se izkaže pri manjših obremenitvah, pri polni naloženosti ali celo vleki prikolice pa (hitro) bi si raje želeli šestvaljni motor, ki je, kot rečeno „na poti.“. Za večino uporabnikov bo sicer ta motor dovolj, ampak nižje kot to, si mi ne bi upali. Sedemstopenjska avtomatika (doplačilo le 1.100 evrov) se mu sicer lepo poda in prestavlja presenetljivo hitro in natančno, a pomanjkanja moči pri polni naloženosti ne uspe popolnoma skriti. Se pa tak X pohvali z zgledno porabo, ki celostno gledano ni nizka, je pa glede na segment in konkurenco vseeno med nižjimi. Shajali boste namreč z devetimi litri, z lažjo nogo pa se brez težav spustili tudi pod to mejo.
Odličen štirikolesni pogon
Omeniti moramo še zmogljivi štirikolesni pogon, ki je sicer delo Nissanovih inženirjev, kar pa sploh ni slabo, saj ti oz. ta znamka slovi po izdelavi zmogljivih 4x4 pogonih, tako da s ponosom nosi in zastopa oznako 4matic. V osnovi je sicer navor v celoti speljan na zadnji kolesni par, z obračanjem stikala pa voznik hipoma priklopi še sredinski diferencial, kjer potem avtomatika skrbi za optimalno razporeditev navora, v programu lock pa odreja posamezni osi moč v razmerju 50:50. Poleg tega ima X še številne dodatke za lažje premagovanje spustov in klancev, tako da mu terenska vožnja res ne predstavlja težav. Drugače pa je, ko je govora o okretnosti in kotih, kar je treba pri manevriranju po terenu treba vzeti v zakup, enako velja tudi za zajetno maso vozila.
Glede na opremo, motorizacijo in značko na nosu tako nismo pričakovali nizke cene, a smo bili tudi tu presenečeni. Osnovna cena različice X 250d 4 matic namreč ni dosegala 40 tisočakov, brez davka pa je znašala celo dobrih 32 tisoč evrov. K temu je seveda treba prišteti še kar zajetnih devet tisočakov za opremo power, ki med drugim doda tudi sedemstopenjsko prestavno avtomatiko in obilo oblikovnega popra, ampak glede na videno in vloženo upraviči tudi ta cenovni pribitek. Cena testnika je bila zaradi usnja, elektrifikacije, zimskega paketa ipd, sicer še konkretno višja, ampak na koncu koncev gre za prestižnega poltovornjaka s prav takšno značko na nosu. To pa ni in ne more biti poceni.
Podatki o vozilu: (Mercedes-benz X 250d 4-MATIC)
Motor: 2.298 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 450 Nm med 1.500 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.340 × 1.920 × 1.819, medosna razdalja 3.150
Prtljažnik (v litrih): 521 - 1.630
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 209 g/km
Zmogljivosti: 176 km/h,11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 39.540, 32.410 brez DDV, testni: 61.165 evrov
Konkurenti: VW amarok V6, nissan navara, toyota hilux, renault alaskan...
Plusi: Izgled, materiali in oprema v notranjosti, uporabnost kesona, zmogljivost 4x4 pogona, napredne tehnologije, imidž...
Minusi: Šibak motor, cena z doplačili, dragi dodatki (nadgradnje, ipd.)...
Z lahkoto opravljam vsako uro 192 € do 258 € samo z enostavnim delom od doma. Prejšnji mesec sem opravil …