Mercedes je na sejmu zabavne elektronike CES sicer preko video konference uradno predstavil nov koncept vision EQXX, ki ga opisujejo kot najučinkovitejše električno vozilo, kar so jih izdelali do zdaj.
Gre za študijo, razvito v zadnjih 18 mesecih, Nemci pa za vision EQXX pravijo, da je "razburljiv naslednji korak v razvoju električnih vozil", saj ima vozilo "spektakularen" doseg in učinkovitost. Doseg z enim polnjenjem baterij s kapaciteto 100 kWh je več kot 1000 kilometrov po standardu WLTP, obljubljajo pri proizvajalcu iz Stuttgarta.
Koncept je bil razvit s pomočjo skupine High Performance Powertrain, ki je v glavnem osredotočena na razvoj tehnologije in pogonskih sklopov za formulo 1.
Najbolj zanimiv del avtomobila so baterije nove generacije s kapaciteto 100 kWh. Več kot 200 celic v štirih vrstah je nameščenih v ostankih ogljikovih vlaken in sladkornega trsa, materialu, ki ga Mercedes uporablja tudi v formuli 1. Izdelujejo jih v kitajskem podjetju CATL, kjer izdelujejo tudi baterije za EQS, in to ročno, saj tehnologije za izdelavo baterij s silikonsko anodo še ni.
Baterije so 50 odstotkov manjše in 30 odstotkov lažje (495 kilogramov) kot pri modelu serije EQS 450+. Vision EQXX ima tudi streho s sončnimi celicami (117 jih je razporejenih v tanki plošči), ki skupni doseg poveča za 25 kilometrov.
Rekordno nizek količnik zračnega upora
Pri Mercedesu še posebej poudarjajo koeficient zračnega upora, ki je le 0,17 (prejšnji rekord je imel še en Mercedes, lani predstavljeni EQS, s koeficientom 0,20), maso vozila 1750 kilogramov (po zaslugi magnezijevih platišč, lahkih zavor in uporabe ogljikovih vlaken), pnevmatike z zelo nizkim kotalnim uporom in medosno razdaljo 2,8 metra.
Tri desetinke boljši rezultat količnika zračnega upora od rekordnega se morda ne zdi veliko, a vsaka desetinka pomeni 2,5 odstotka več dosega – skupaj 7,5 odstotka oziroma 58,5 kilometra v primerjavi z EQS (780 kilometrov dosega po WLTP). Vendar pa ni pomemben le koeficient zračnega upora. Enako pomembna za celoten zračni upor je čelna projekcija, ki je pri novem EQXX manjša od 2,2 kvadratnega metra, kar je celo manj kot pri mini mestnem vozilu smart fortwo.
Posebno pozornost v kabini pritegne ogromen 47,5-palčni zaslon na dotik, po diagonali torej meri kar 111 centimetrov. Ne gre za tri zaslone pod skupnim steklom kot pri EQS, temveč za enega samega z ločljivostjo 7680 x 660 slikovnih pik.
Elektromotor sicer zmore 150 kW/204KM, pogon pa je na zadnji kolesi.
Točno to rabimo v boju proti podnebnim spremembam.