Mercedes pred 30 leti napovedal revolucijo. To se je uresničilo.

Foto: Mercedes_Benz Mercedes-Benz F 100 Foto: Mercedes_Benz Mercedes-Benz F 100 Foto: Mercedes_Benz Mercedes-Benz F 100 Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100
Mercedes-Benz je pred 30 leti predstavil raziskovalno vozilo F100. Že takrat so Nemci napovedali prihod nekaterih tehničnih rešitev, brez katerih si danes serijskih vozil ne predstavljamo, nekatere od teh tehnologij, pa tudi že izpodrivajo nove.
Oglej si celoten članek

F100 je raziskovalno vozilo, ki je povezalo oblikovalce in inženirje, da svoje zadnje dosežke predstavijo skupaj v enem vozilu.
Mercedes-Benz ima dolgo zgodovino predstavitev pionirskih in vizionarskih tehnologij.

Avto BMW bo konkretno spremenili obliko vozil

Ne nazadnje je prav Carl Benz patentiral prvi avtomobil leta 1886. In kaj je Mercedes napovedal pred 30 leti? F 100 je predstavil glasovno upravljanje telefona v vozilu, tempomat, ki ohranja varnostno razdaljo, ksenonske žaromete in kartico za zagon vozila. Ti sistemi so danes del našega vsakdana. Leta 1990 se je to slišalo kot znanstvena fantastika.

Foto: Mercedes_Benz Mercedes-Benz F 100

Avto Toyota pred OI pokazala vozilo prihodnosti

Sedež na sredini

S pomočjo takrat razpoložljivega strokovnega znanja je ekipa, odgovorna za razvoj tega vozila, pokazala svoje vizionarske sposobnosti v smislu, kako bodo prihodnji varnostni atributi vplivali na tehnologijo vozila in avtomobilsko zasnovo. Da bi zagotovili, da je oseba za volanom v najvarnejšem položaju v kabini F100, so Mercedesovi strokovnjaki vozniški sedež postavili na sredino. Raziskave so pokazale, da je to najvarnejši položaj v večini možnih scenarijev, ko gre za prometne nesreče.

Foto: Mercedes_Benz Mercedes-Benz F 100

Prihodnost prestiža Novi materiali si utirajo pot v nova vozila

Deli tal in strehe vozila so se odprli skupaj z vrtljivimi vrati. S tem se je vozniku omogočil enostaven vstop in izstop na strani, obrnjeni proti prometu. Za voznikom sta dva sedeža, ki sta zaščitena z robustnimi loki zadnjih koles. Vhod in izhod močno olajšata odsotnost običajnih stebrov B in prisotnost velikih drsnih vrat, pri katerih so uporabili različico mehanizma "mehkega zapiranja".
Za izboljšanje vidljivosti ponoči je F 100 uporabljal ksenonske žaromete. Masivni sprednji brisalec je imel funkcijo premikanja po celotni širini vetrobranskega stekla, seveda s funkcijo za dež. Zadnji brisalec so diskretno skriti pod strešni spojler, poleg strekla pa je brisal tudi luči.

Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100

Spoznajte bigsterja Spoznajte bigsterja, večjega brata dacie duster

Kopica asistenčnih sistemov

Že pred 30 leti je prepoznal vozila v mrtvem kotu. Konceptno vozilo F 100 je bilo preko glasovnega upravljanja mogoče upravljati z mobilnim telefonom, ki je bil del vozila. Pomembne informacije je vozilo prikazovalo preko osrednjega zaslona za volanskim obročem. Na zaslonu je bilo mogoče spremljati tudi situacijo za vozilom preko kamere za vzvratno vožnjo. Postavil je tudi precej futuristične tehnologije za tisti čas – radarski tempomat z možnostjo reguliranja varnostne razdalje, asistenco za ohranjanje smeri in celo sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu – Blind Spot Assyst. Celo nadzor tlaka v pnevmatikah je bil prvič predstavljen v tem modelu. 

Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100

Spreminja obliko Renault pokazal naslednjo generacijo električnih vozil

Prisotna je bila tudi zadnja kamera, ki je bila v serijski različici prvič predstavljena leta 2005, seveda v razredu S.

Te tehnologije so danes na voljo v vseh vozilih Mercedes-Benz in so del našega vsakdana. F 100 je poleg asistenčnih sistemov in povezljivosti ponudil tudi elektronski ključ, električno nastavljive sedeže in volan, mobilni faks in vgrajen osebni računalnik, ki se je napajal preko solarnih celic na strehi. Za namen raziskovanja so prvič predstavili novo tehnologijo žarometov. Kompaktne luči so za svojo svetilnost uporabljale plin. Danes to tehnologijo poznamo pod imenom ksenonski žarometi. 

Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100

Pogon na prednji kolesi

Raziskovalno vozilo je predstavilo še eno tehnologijo, ki jo je Mercedes-Benz udejanjil v serijskem avtomobilu. Dvojno dno avtomobila v kombinaciji s prednjim pogonom. F 100 je prvo vozilo Mercedes-Benz s pogonom na prednji kolesni par.
Mercedes je tradicijo prekinil šest let kasneje s predstavitvijo prvega razreda A.

Foto: Mercedes-Benz Konceptno vozilo mercedes-benz F 100

Avto Mercedes predstavil "norega" električnega terenca

Čeprav ne moremo reči, da je ta eksperimentalni avtomobil eden "najbolj privlačnih", je F 100 nedvomno eden najvplivnejših. Danes ga lahko "obiščemo" v Mercedes-Benz muzeju v Stuttgartu.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:50 8. Februar 2021.

    edini pametni pogruntavščini na tem avtu so vrgli v smeti, brez vezno šaro pa uporabili. brisalci in sončne celice. zakaj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.