Novi mercedes-Benz razreda E poka od samozavesti tako po zaslugi zunanjega in notranjega dizajna, kot tudi udobja in napredne tehnologije, s katerimi se povzpenja na sam vrh premium limuzin. To še bolj velja za karavanski E T, ki mora zadovoljiti tako poslovne kot družinske potrebe. Na test smo dobili dizelsko različico E 220 d T s 143 kilovatov moči (194 KM) in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Karavanske različice Mercedesa E so vedno prednjačile z velikimi prtljažniki in prostorno kabino, a Nemcem v preteklosti še nikoli ni uspelo narediti karavana, ki bi bil tako estetsko skladen z limuzinskimi in kupejevskimi brati, kot je zadnji, ki je plod dela ekipe, zbrane okoli slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika. Uspelo jim je narediti zapeljiv avtomobil, ki je še vedno najbolj prostoren karavan v premium razredu.
Zadržan na meji
Nenavadno je namreč najti karavanski avto, pri katerem je vse, kar vidite lepo, skladno. Lešnikovi ekipi je uspelo, saj avto deluje elegenatno, drzno, prestižno in privlačno za posel in družinsko uporabo. V kopici pločevine, ki se je avgusta valila preko Slovenije na Hrvaško in nazaj ga ni mogel spregledati niti policist na meji, ki me je dodatno zadržal le zato, ker mu je bil avto všeč in to „med vrsticami“ tudi priznal.
Mercedes pa ponuja še karavansko različico e-terrain, s katero so poskrbeli tudi za off-road navdušence in celo sedemsedežno različico! Vse to so argumenti v bitki za kupce s tekmeci – BMW serije 5 touring, Audi A6 avant in volvo V90, ki pa imajo tudi svoje prednosti. A poglavitne je mercedes zadržal.
V njem bi prevažal euro palete
Prtljažni prostor razreda E je sicer manjši, kot je volumensko bil v bolj oglato oblikovanem predhodniku, a njegova prostornost navdušuje. "To je edini avto, ki bi ga imel,“ mi je prišepnil znanec, podjetnik, in dodal, da je slišal, da lahko vanj naložiš euro paleto. Tako se v resnici tudi zdi, ko se dvignejo električno-pomična dvižna zadnja vrata. V prtljažnik je strmel tudi Šime, hotelski delavec v Dalmaciji, ki pomaga prtljago iz avtomobila pretovoriti v hotelsko sobo. Obnemel je, ko je z vozičkom stal pred prtljažnikom in videl, kaj vse lahko štiričlanska družina z dvema majhnima otrokoma spravi v prtljažnik avtomobila. Hotelski voziček je bil premajhen za vse stvari, ki sem jih imel v prtljažniku, pri čemer je bilo najbolje to, da sem vso prtljago spravil v prtljažnik, nič za zadnje sedeže, pod noge ali pod sedeže.
V prtljažniku z dvojnim dnom je velika odprtina, kamor spravite letalski kovček in še manjšo potovalko, površina v prtljažniku pa je pravilnih oblik, da ne dela težav pri nakladanju. Za nameček se rolo samodejno spusti do konca prtljažnika in tako prepreči, da bi ob silovitem zaviranju prtljaga pristala na drugi strani sedežev.
Gosposko udobje v kabini
Peta generacija razreda E je znotraj daleč najbolj luksuzna doslej, čeprav je ogromno odvisnega od tega, kako globoko v mošnjiček je pripravljena poseči stranka. Zaslon večpredstavnostnega sistema je vgrajen v armaturno ploščo in je standardno premera 8,4 palca, čeprav verjamem, da je večina E-jev, tudi testno vozilo, opremljena z 12,3-palčnim, ki je pri boljših opremah tako ali tako že standarden.
Armaturna plošča je povsem digitalizirana, Virtualni instrumenti so povsem nadomestili analogne. Je zelo všečna in deluje v primerjavi z vsemi konkurenti najbolj napredno. Tudi zato pri Mercedesu nimajo head-up zaslona, kot BMW na primer, ki zrcali podatke na vetrobransko steklo. Vmesnik z dvojnim zaslonom je privlačen, vendar ima majhne pomanjkljivosti, če ga primerjamo z napravami izven avtomobilov. Ni tako inutiativen kot običajen analogni vmesnik, odzivni čas zaslona pa je počasnejši, kot smo to vajeni pri telefonih ali pri osebnih računalnikih.
Pozabili na slovenski jezik
Zasloni so pravzaprav igračke, saj se z njimi lahko igra voznik in nastavlja merilnike po svojem okusu, hkrati je notranjost moč osvetliti v različnih barvah, kar je bilo še posebej všeč otrokom. Z ukazom v programu individualizacija lahko ambientalno svetlobo nastavimo v 64 različnih barv. Še ena posebnost so tipke na volanskem obroču, ki so pravzaprav drsniki. Zanimivo kljub temu pa mi je pritiskanje gumbov še vedno bolj všeč, saj je manj zamudno, pod prsti je boljši občutek …
Mercedes me je med nemško trojko najbolj prepričal z izbranimi materiali in okusom za izdelavo. Posvetili so se prav vsakemu detajlu, naj bodo to okrogle odprtine za zračenje, gumb za zagon motorja, oblika sedežev, gumbi za električni pomik sedežev ... Tudi zato mi deluje najbolj ekskluzivno in prestižno.
Gosposko udobje za volanom dodatno potencirajo elegantne linije, srednji greben s posejanimi stikali za izbiro voznega programa in touch padom ...
Po drugi strani pa velika graja. Ukazi v menijih večpredstavnostne naprave še leta 2017 niso prevedeni v slovenski jezik. Na zaslonu je vse sicer lepo grafično pojasnjeno, tako, da bi se lahko znašel tudi s kitajskimi napisi, a vseeno. Drugi so jih že zdavnaj prehiteli, celo glasovne ukaze so nekateri že prevedli v naš jezik.
Ko po štirih urah nisi utrujen
Udobje je še eden od segmentov, ki mu ni para. Na 400 kilometrski poti do dopustniške destinacije razvajajo sedeži, ki ponujajo podporo vsem delom hrbta in sedeža, hkrati pa so kljub temu, da niso videti masivni, s svojo mehkobo udobni kot fotelji v dnevni sobi domače hiše. Masažne funkcije sicer testni avto ni imel, zato pa je možno s pomočjo elektrike dodatno podpreti križ, kar je dodatno olajšalo večurno pot po kateri nisem bil pretirano utrujen.
Tudi zadaj je prostora veliko, toliko, da otroci v otroških sedežih ne mažejo hrbtišča „prednjih foteljev“, zmoti le sredinski tunel pred zadnjimi sedeži, kar pomeni, da bo morebitnemu petemu potniku manj udobno.
Sanje vsakega starša
Mercedes je bil sinonim za udobje in E to vlogo upravičuje tudi v najnovejši generaciji. Vožnjo po avtocesti bi lahko primerjali s sedenjem na „leteči preprogi“. Aktivno zračno vzmetenje na samosvoj način požira neravnine na avtocesti, dobra izolacija ne spusti piša vetra v kabino niti hrupa pod kolesi. Občasno smo trušč izpod koles zaslišali le na kakšni slabši, luknjasti cesti. Na poti do Dalmacije sta oba majhna otroka spala vso pot po avtocesti, kar so verjetno sanje prav vsakega starša, ki se boj, kaj vse bo moral početi po poti, da otroku ne bo dolgčas ali slabo.
Če je E T najbolj udoben med karavani, pa je manj dinamičen kot nemška konkurenta. Volan sicer deluje lahkotno in tudi športno, ko z izbiro voznega režima prilagodimo način vožnje in s tem odzivnost menjalnika, stopalk za plin in trdoto volana. A je vseeno med ovinki manj oster kot pri BMW ali audiju, pa čeprav mu dvolitrski turbodizelski motor z oznako 220d omogoča zavidljive pospeške. Vendar pa sta njegovo področje avtocesta in odprta cesta, hitri ovinki, manj pa počasni ovinki, gorske ceste … To je tudi davek prilagodljivega zračnega vzmetenja.
Pretirano žejen ni bil niti v najbolj vročih dneh
E220d je motor, ki bi ga priporočil voznikom, ki se vozijo na daljše razdalje, saj gre za dobro mešanico moči in ugodne porabe. Edina napaka je razmeroma majhna posoda za gorivo, 50 litrska, a je možno s toliko goriva prevoziti tudi 1.000 kilometrov.
Tehnološko napreden dvolitrski stroj s 143 kilovatov moči (194 KM) in 400 Nm navora v kombinaciji s samodejnim devetstopenjskim menjalnikom avtomobil na avtocesti spremeni v križarko, vožnja postane nestresna.
Pri hitrosti 130 km/h se števec vrtljajev zavrti zgolj do številke 1.500, porabo pa na ravni avtocesti zlahka ohranjamo globoko pod sedmimi litri. Pri tem motor s pospeševanjem z mesta stotico doseže krepko pod osmimi sekundami, torej je lahko tudi atlet, kljub masi večji kot 1,7 tone. Menjalnik, katerega prestavna ročica je ameriško postavljena ob volanski obroč, prestavlja natančno in dovolj hitro, da sledi tempu motorja in voznikovemu pritiskanju na stopalko za plin.
Pod črto. E220d T je visokotehnološki stroj, ki izstopa s skladnim videom, je presenetljivo praktičen in prostoren, končna cena pa je odvisna od vaših želja in potreb. Ni pa poceni, tesni model z vsemi dodatki, tudi enimi najbolj naprednih žarometov led, ki „noč spremenijo v dan“, stane več kot 80 tisočakov. Je pa že osnovi model za dobrih 50 tisočakov zelo solidno opremljen, sploh z varnostno opremo.
Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz E 220d T)
Motor: 1.950 cm3, turbo dizelski, 143 kW (194 KM) pri 3.800 vrt/min.
Navor: 400 Nm med 1.600 in 2.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.933 × 1.600 × 1.475, medosna razdalja 2.939
Prtljažnik (v litrih): 640-1820
Poraba na testu: 6,6 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 109 g/km
Zmogljivosti: 235 km/h, 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 50.020 / 52.240/ 82.972 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)
Plusi: Dizajn, prostoren prtljažnik, poraba goriva, menjalnik, materiali, prestiž;
Minusi: Manj dinamičen od konkurentov, drsniki na volanskem obroču, sredinski tunel pred zadnji klopjo.
Ja je drag! Ampak tudi drugi avti niso poceni! Pred kratkim mi vrže ven Kio Sorento 56000€ in Sportage 35000 …
Kaj ni Lešnik Slovenec?Njega je za grajat, saj bi zagotovo to lahko uredil.Verjamem, da za svojo mojstrovino lahko zahteva tudi …
82.972 evrov. Me zanima, če bi za tak denar, katerikoli avto sploh popluvali ;)