Sprinter je zašprintal

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter
Verjetno v Sloveniji še ni bilo na voljo dostavnika s toliko možne vsebine.
Oglej si celoten članek

Digitalni vmesnik in aktivna varnost zadnje generacije, vrhunsko udobje in 17.000 različnih kombinacij. Ne, ni govora o luksuzni limuzini, temveč o dostavniku, mercedes-benz sprinterju.

Boj za najbolj naprednega večjega dostavnika se je razplamtel do konca. Mercedes-benz sprinter se je v boj s svojim nekdanjim bratom crafterjem iz koncerna Volkswagen, s katerim si je v prejšnji generaciji delil skoraj vse, razen imena, vrgel s kombiniranjem najboljšega iz prevažanja tovora in ljudi. Uporabnost in stroškovna izkoriščenost za končnega kupca oziroma podjetje je pri sprinterju še vedno postulat številka 1, a tudi premijsko noto zna sprinter zelo dobro poudariti.

Po letu 1995 gre za tretji rod sprinterja. S seboj je pripeljal veliko sprememb, ohranil pa tudi nekaj preizkušenih rešitev. Kot je znano, ni bil več razvit v sodelovanju z Volkswagnom (oziroma MAN-om), a osamosvojitev je znal dobro izkoristiti.

Poglejmo ga na hitro:

Sprinter prihaja na cesto s kar tremi medosnimi razdaljami, v štirih različnih dolžinah (med 5,26 do 7,37 metra) in treh višinah. Na voljo bo kot klasični furgon, potniški tourer, pick-up, kot šasija (morda celo za novomeške avtodome), in po novem tudi kot "traktor", torej manjši sedlasti vlačilec.

Ena najpomembnejših novosti za kupce je opcija prednjega pogona. Prednost takšnega pristopa za stranke, ki robustnosti zadnjega pogona ne potrebujejo, je nižja cena, 50 kilogramov nižja masa in osem centimetrov nižji nakladalni rob. Sprinter s sprednjim pogonom bo tudi razširil možnosti različnih predelav. Pri prednjem pogonu uporabljajo posebne vzmeti iz oglikovih vlaken, ki nikoli ne rjavijo.

Za zahtevnejše ostaja na voljo zadnji pogon z enojnim ali dvojnim kolesom, ki dovoljuje skupno maso do 5,5 ton, na voljo bo seveda tudi kot 4x4. Lahko vleče do dvotonski tovor.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter

Stranka ima zelo proste roke, kaj želi in bo dobila - lahko zelo surovega sprinterja, ki ne premore niti klime in radia, ali pa vrhunsko udobje s kromom in usnjem ter prvovrstno digitalizacijo ter "do pike" obdelan tovorni del. Skupaj je na voljo kar 17 tisoč različnih kombinacij sprinterja, kar je več kot lahko Mercedes-Benz ponudi kupcem luksuznega razreda S.

Saj ste že videli kakšnega sprinterja prejšnje generacije, debelo obloženega z rjo? Pri znamki priznavajo preteklo pomanjkanje skrbi za pločevino. Odgovor: celotna karoserija novega sprinterja je odslej pocinkana.

Tovorni sprinter oziroma furgon je od B stebrička po merah identičen prejšnjemu - različni ponudniki notranje opreme bodo tega izredno veseli, saj bodo obstoječe prilagoditve aktualne še naprej. V največjem furgonu je prostora za 17 kubičnih metrov ali pet evropalet.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter

Med novostmi pri tovoru so posebna ploščad na zadnjem delu, namenjena varnemu prevažanju palet, ali pa samoblokirna zadnja vrata, za katere zadostuje odpiranje z eno roko. Drsna vrata so lahko elektrificirana, druga opcija je mehko samozapiranje do polne zatesnitve - dovolj je le z mezinčkom potisniti vrata do zapaha, ostalo opravi mehanizem.

Kupec lahko izbira med različnimi materiali dna in stenskih oblog, pomislili so tudi na to, da je mogoče celotno notranjost v celoti oprati s visokotlačnim čistilcem. Pod streho je z notranje strani mogoče namestiti prtljažnik, denimo za lestev.

Motorji ostajajo za zdaj isti, kar je Mercedesova tradicija, s čimer takoj ob prehodu na novo generacijo zagotavlja zanesljivost. Razpon moči sega od 84 kW (114 KM) pri 2,1-litrskem dizelskem štirivaljniku vse do 140 kW (190 KM) pri V6 dizlu. Da, sprinter je edini s šestvaljnikom v segmentu. In z opcijskim devetstopenjskim menjalnikom, v primeru šestvaljnika pa sedemstopenjskim.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter

Odmik od velike količine konkurence med večjimi dostavniki sprinter prav gotovo nudi pri udobju in skrbi za voznika. Poleg klasičnih prijemov, kot so številna odlagališča in možnost preureditve v pisarno na kolesih izstopa dejstvo, da je sprinter za razredom A šele drugi mercedes, ki bo imel MBUX napredni infozabavni sistem. Ta je na voljo z dvema različicama osrednjega zaslona in zmogljivim in učljivim govornim asistentom.

Vmesnik se prilagodi do osmim različnim uporabnikom, hkrati pa lahko hkrati poveže dva telefona prek bluetootha. Tudi brezžično polnjenje ima. Vmesnik posodobitve sprejema kar prek spleta. Še korak naprej bo nekega dne tudi v Sloveniji storitev Mercedes Pro Conect, ki zlasti pri flotah nudi popoln nadzor nad delovanjem in učinkovitostjo vsakega posameznega vozila.

Serijski pri sprinterju sta keyless zagon in električna ročna zavora, sedeži so prvič lahko elektrificirani. Udobje avtomobilov lovi z obliko volana, še posebej pa številnimi asistenčnimi sistemi. Med posebnostmi so radarski tempomat, ki ob prepoznavi znakov ponudi takojšnjo prilagoditev hitrostni omejitvi, samodejno zaviranje v sili vključno s prepoznavo pešcev, opozorilnik na vozila mrtvem kotu, ki deluje tudi pri ugasnjenem vozilu, opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji, 360-stopinjski pogled kamer, polni LED žarometi, pralne šobe v brisalcih …

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Sprinter

Kaj nima Volkswagnov rival crafter tudi samodejnega parkiranja ali asistenta za parkiranje prikolice? Pri Mercedesu so sistem testirali in ugotovili, da pri tako velikem vozilu deluje premalo zanesljivo, zato so se nadaljnemu razvoju odpovedali.

Cene se za furgona pričnejo pri 21.800 evrih brez DDV (84 kW), za šasijo pa pod 20 tisočaki. Pogon na zadnja kolesa je dražji za 2.300 evrov, medtem ko bo potniški spritner (tourer) stal od 36.400 evrov. Na ceno vpliva tudi dejstvo, da ga za Evropo izdelujejo le v nemški tovarni.

Kot trdijo pri uvozniku, glede na razmere na trgu z novim sprinterjem računajo na 60-odstotno rast prodaje.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.