"Morda se tega večina voznikov še ne zaveda, a smo že zakorakali v čas pravcate avtomobilske revolucije. Tako kot so kar naenkrat zastarelo izgledala stare nokie, ko smo pred 10 leti prvič dobili iphona, tako bo čez deset let večina starih avtov izgledala proti temu, kar danes že zmorejo avtomobili," je govoril vodja inštruktorjev pri Mercedes-Benz Star Experience Roadshow, pravcatemu cirkusu zmogljivosti, ki jih zmorejo dandanajšnji avtomobili z zvezdo na nosu.
Prav asistenčni sistemi so tisto področje, kjer Mercedes-Benz razmišlja najbolj daljnosežno. Če smo bili pred 20 leti navdušeni, da ima avto nadzor stabilnosti ESC, ki samodejno poravnava pobegla kolesa, je v mercedesih danes sicer še vedno izredno koristen pripomoček le eden od številnih pomočnikov za preprečevanje nastanka nesreče.
Nekaj posebnega je bila demonstracija pomagal iz paketa Intelligent drive, torej inteligentne vožnje. Del poligona Centra varne vožnje Vransko so zavzele razne makete avtov in pešcev, mednje pa je inštruktor zapodil novo generacijo razreda S. Avto je brez posredovanja voznika prepoznal nevarnost trka v križišču z vozilom iz prečne smeri, in je pravi čas zavrl. Mercedes razred S sicer ni prvi, še manj pa edini avto, ki to zmore, poleg redkih konkurentov nekaj podobnega zna že tudi za številko manjši razred E. Vseeno pa je pri razredu S delovanje sistemov še dodatno izpopolnjeno in izpiljeno za manj napak in več gladkosti.
Ko je inštruktor pri višji hitrosti "spregledal", da se je pred njim pojavil zastoj, je avto samodejno preprečil nalet, hkrati pa vozniku ponudil asistenco v obliki pomoči na volanu za hitrejši zavoj mimo ovire vstran na čistino.
Še posebej zanimivo pa je bilo, ko smo se s polno hitrostjo in pri delno odprtem voznikovem stranskem steklu zapodili proti lutki pešca, ki ga je inštruktor ljubkovalno krstil za Kim Džong Una. Ko nam je potnikom že pričelo jemati sapo, je avto prepoznal pešca, nakar je sledil bliskovit niz dogodkov, začenši z manevrom levo-desno. Čez dve, tri sekunde smo že varno ustavili, ne da bi v kar koli trčili.
"Pet stvari se je v tem času pravkar zgodilo," je hladnokrvno mirno razpredal nemški inštruktor, ki je samega sebe vnaprej krstil za najslabšega voznika daleč naokoli.
"Prvič, Kim Džong Un je trenutno zelo prestrašen, a je ostal nepoškodovan."
"Drugič, avto je prepoznal nevarnost prevračanja, zato je samodejno dvignil steklo na vratih, s čimer bi preprečil, da bi nam roka zaradi sil 'ušla' skozi okno. Enako bi storil, če bi bilo odprto strešno okno."
"Tretjič, sprožili so se samozategovalniki varnostnih pasov, hipno pa se je naslonjalo sedežev nekoliko potisnilo naprej, da bi s tem v primeru trka bolje zadržalo telo na sedežu."
"Četrtič, ESC je v hipu močno povečal pritisk v zavorah, da so hitreje zagrabile in takoj umirile prečno gibanje avtomobila ter ga tako stabilizirale. Hkrati je omogočil asistenco na volanu, da je voznik lahko z naglim gibom levo-desno učinkovito zapeljal mimo ovire."
"In petič, avto je v nekem trenutku zaznal nevarnost proženja zračnih blazin in zato iz zvočnikov spustil poseben zvok. Ker gre pri proženju airbaga za eksplozijo, lahko nenaden močan pok škodi našim ušesom, s tem umetnim predzvokom pa avto pripravi naša ušesa, da s tem ublaži sledeči stres."
Premišljeno v detajle, ni kaj. Časi, ko je smo za varen avto imeli model s štirimi zračnimi blazinami, so tako oddaljeni kot so oddaljene nokie 3310.
Več o 50 letih AMG doživetij in tudi o vožnji v eni najhitrejših limuzin na svetu E 63 AMG pa jutri.
andrej.leban@zurnal24.si
Kakšna škoda, da se v zadnjih sekundah posnetka, ko je avto že zaustavljen vidi še vedno odprto voznikovo okno. Saj …
"ko smo pred 10 leti prvič dobili iphona". resno noben ne zna sklanjat? "ko smo pred 10 leti prvič dobili …