Glede na besede Petra Quintusa, ki je pri BMW zadolžen za področje prodaje in marketinga športne divizije M, se bo BMW M kmalu odpovedal tako menjalniku DCT (dvojna sklopka) kot ročnim menjalnikom.
Quintus meni, da imajo menjalniki z dvojno sklopko, ki so tako zaznamovali zadnje desetletje, le še kakšnih šest ali sedem let življenja, preden se bo avtomobilska industrija v celoti znova vrnila h klasičnim avtomatikom s pretvornikom navora.
"Danes imamo menjalnike, ki imajo devet ali celo deset prestav, tako da je večina napredne tehnologije prisotne v modernih avtomatikih," je dejal za avstralski Drive in se dotaknil slabih napovedi glede menjalnika z dvojno sklopko, ki ga pri BMW imenujejo DCT, pri koncernu Volkswagen pa DSG. "DCT je imel nekoč dve prednosti - bil je lahek, hitrost prestavljanja pa je bila višja. Danes pa je velik del te prednosti glede prestavljanja izginilo, saj imamo vse boljše in pametnejše avtomatike."
Zelo mogoče je torej, da bodo pri BMW v prihodnje prenehali z vgradnjo sedemstopenjskega DCT menjalnika v svoje najmočnejše modele. Zelo verjetno pa se bodo tudi povsem poslovili od treh nožnih stopalk. Quintus namreč pravi, da ročni menjalniki preprosto ne bodo več primerni za tako velikanske moči in navora, s čimer imajo težave tudi menjalniki z dvojno sklopko. Že sedaj jih pri M modelih prodajo le 10 odstotkov, od tega jih gre večji del na ameriški trg.
Prav vzdržljivost je resna tema: "Analizirali smo ameriške menjalnike. So težki, kakovost prenosa pa je strašno slaba. Nisem prepričan, da bosta naslednji generaciji M3 in M4 sploh imeli opcijo ročnih menjalnikov."
Po Quintusovih besedah je meja, kjer ročni menjalniki niso več smiselni, okoli "450 konjev" oziroma 331 kW.
dezurni@zurnal24.si