Mehanik pojasnil: Raje žarnica iz trgovine kot iz rezervnega kompleta

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Bralec nam je pojasnil, da mu je avto električar ponudil svojo žarnico ob menjavi žarnice v žarometu, in ne tisto, ki jo je s seboj prevažal v kompletu rezervnih žarnic.
Oglej si celoten članek

Kot nam je pojasnil bralec mu je žarnica na avtomobilu prvič pregorela po osmih letih lastništva. Ker je menjava komplicirana, je delo raje zaupal avto električarju. Zanimivo je predvsem to, da mu je avto električar svetoval, da ne zamenja žarnice s tisto v kompletu rezervnih žarnic, ampak mu je vgradil svojo. Strošek je bil zanemarljiv. Je želel avto električar le dodatno zaslužiti s svojo žarnico? Bralcu je obrazložil, da se je rezervna žarnica osem let vozila v prtljažniku, da je zelo pretresena in bo prej pregorela kot povsem nova, ki je čakala na polici v mehanični delavnici ali v trgovini.

Tehnični pregled Tehnični pregled: Nedelujoča žarnica je pomanjkljivost

Foto: Pikist Žaromet

Žarnice so danes kakovostne, a ...

Po pojasnila smo se obrnili k strokovnjaku, ki mu zaupamo, trikratnemu Mehaniku leta Primožu Rožniku, ki je zdaj inštruktor v Avto Akademiji GMT in tehnični strokovnjak pri podjetju GMT. "Res je, da je novo le novo. So pa sedaj žarnice zelo kvalitetno narejene in večinoma, tudi, če stojijo oziroma se vozijo v vozilu dalj časa kot rezerva in so pravilno pospravljene v kompletu rezervnih žarnic, ne izgubljajo trpežnosti. Drugače pa je, če se te žarnice premetavajo in poskakujejo po predalih ali prtljažniku vozila," pravi Rožnik in dodaja, da v tem primeru sama nitka žarnice najbrž niti ne bo dobila kakšnih večjih poškodb, ker je kratka, lahka in spiralno navita ter tako lahko blaži tresljaje. Bolj problematično je stekleno ohišje žarnice, ki lahko zaradi udarcev, tresljajev in ostalih obremenitev samo delno poči in se poškoduje samo toliko, da rahlo prepusti zunanji zrak v svojo notranjost. Prisotnost kisika pa ob prižigu take žarnice po vgradni lahko zelo hitro povzroči pregretje in prekinitev žarilne nitke v žarnici.

Foto: Philips LED H7 sijalka

PRESENEČENJE So rezervne žarnice v avtomobilih sploh še potrebne?

Iz proizvodnje najprej na police

Rožnik je bil tudi na predavanju predstavnika dobavitelja podjetja GMT, Tungsram. Kot nam je povedal, morajo žarnice po proizvodni nekaj časa "odležati na policah v skladišču, preden jih odpeljejo v trgovine. "Razlog naj bi bil v tem, da žarnice po izdelavi najprej preverijo s testom delovanja in jih potem za določen čas pospravijo v skladišče, da čas in spremembe v temperaturi okolice pokažejo, če je prišlo pri procesu izdelave kje do majhnih razpok ali napak pri tesnjenju ohišja žarnice. Kot opisano zgoraj prisotnost kisika zelo hitro uniči nitko žarnice. Po pretečenem času žarnice pred pakiranjem še enkrat dajo na test delovanja in ko tega prestanejo gredo do proizvajalcev vozil, distributerjev in končnih kupcev," zaključuje Rožnik.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:29 2. November 2021.

    Tako ali tako je pametno hkrati zamenjati obe. Če še nista bili menjani, pa ena pregori, bo verjetno kmalu tudi …

  • 08:05 2. November 2021.

    V kompletu je ena bolj leva žarnica. Za kratke luči je priporočljiva kakšna Eco varianta z dolgo življensko dobo na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.