"Oskarji" za najboljše motorje, ki v tem trenutku poganjajo vozila, so torej podeljeni. Mednarodna nagrada je zadnja leta veliko pridobila na veljavi, saj proizvajalcem pomeni priznanje, da so iz svojih agregatov uspeli doseči trenutni maksimum inženirskega razvoja.
Nagrada se podeljuje v 12 različnih kategorijah, najbolj prestižna je seveda skupna nagrada za Mednarodni motor leta. Ta je letos pristala v rokah BMW za njegov 1,5-litrski turbobencinski-električni sklop iz modela i8, ki spravi na cesto kar 266 kW moči. Žirija je cenila tako možnost ničelnih emisij na eni strani kot zavidanja vredne športne zmogljivosti, ki jih i8 lahko dokazuje po zaslugi pogona.
Na drugo mesto so žirantje postavili lanskega zmagovalca za novinca leta, Mercedes-AMG 2,0-litrski turbo motor z 261 kW iz modelov A45, CLA45 in GLA45.
Prav tako zelo prestižna nagrada za zeleni motor leta je šla že drugo leto zapored v roke Tesli za pogon v modelu tesla model S, zanimivo je bil motor iz BMW i8 postavljen na drugo mesto, na tretje pa elektromotor iz BMW i3.
Za najboljši športni motor leta pa so kronali Ferrarijevo 4,5-litrsko atmosfersko V8 srce iz model 458, ki je premagal Mercedes-Benzov 4,0-litrski biturbo V8 in Porschejev 3,-8-litrski atmosferski motor iz modela 911. Zanimivo je Ferrari vmes že upokojil omenjeni motor, saj v naslednika 488 vgrajuje turbo motor.
Zadovoljni so lahko tudi pri Fordu, njihov trivaljni litrski ecoboost je še četrtič zapored prepričljivi zmagovalec v kategoriji do enega litra, skupaj je to že osma lovorika, ki so mu jo podelili pri naboru Engine of the Year, med drugim je bil večkrat tudi skupni zmagovalec leta.
Letošnje nagrade so pomenjljive tudi zato, ker priznanja ni dobil niti en dizelski motor, prav tako pa tudi ne običajni hibridni pogon.
Zmagovalci po kategorijah
Mednarodni motor leta: BMW 1,5 trivaljni bencinsko-električni pogon
Novi motor leta: BMW 1,5 trivaljni bencinsko-električni pogon
Športni motor: Ferrari 4,5-litrski naravno polnjeni V8
Pod 1,0 litra: Ford 1,0-litrski trivaljni turbobencinski
1,0-1,4 litra: Peugeot/Citroën 1,2 trivaljni turbobencinski
1,4-1,8 litra: BMW 1,5 trivaljni bencinsko-električni pogon
1,8-2,0 litra: Mercedes-Benz AMG 2,0 štirivaljni turbobencinski
2,0-2,5 litra: Audi 2,5 petvaljni turbobencinski
2,5-3,0 litra: BMW M 3,0 śestvaljni turbobencinski
3,0-4,0 litra: McLaren 3,8 osemvaljni turbobencinski
Nad 4,0 litra: Ferrari 4,5 osemvaljni bencinski
dezurni@zurnal24.si