Mclaren artura je novodobni hibridni stroj za hitrost

Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura
Artura pomeni slovo od kodnih oznak za modele Mclarna. Obenem je vstopnica v naslednjo dobo hitrih avtov.
Oglej si celoten članek

McLaren je predstavil model artura. Šlo naj bi za njihov najbolj radikalen avto po desetih letih. Toliko časa je namreč že minilo od premiere modela MP4-12C, ki so mu sledili vsi naslednji numerični modeli.

Artura poleg imena, ne številke, uvaja kar nekaj pričakovanih novosti. Tako se McLaren poslavlja od V8 motorja in uvaja konstrukcijsko precej manjši in lažji V6 motor z "le" tremi litri prostornine in kar 120-stopinjskim kotom med valji, kar znižuje težišče. Uporabili so tudi nekaj trikov iz formule 1, kot je 3D tiskanje nekaterih ključnih komponent za boljšo vzdržljivost. Bencinski motor na liter prostornine proizvaja skoraj 200 "konjev", skupaj ima za 430 kW moči.

Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura

Pomaga pa mu še elektromotor, vgrajen med glavni motor in menjalnik. Gre za zanimivo izvedbo novejšega tipa avtomobilskih elektromotorjev z aksialnim magnetnim pretokom, ne pa radialnim. Je zelo lahek in ima dodatnih 70 kW, ki se čutijo predvsem pri pospeševanju.

Skupna sistemska moč je okroglih 500 kW (680 KM) in 720 Nm navora. 

Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura

Avto 100 km/h pokrije v okroglih treh sekundah, do 200 km/h traja 8,3 sekunde, po 21,5 sekunde pa je že mimo oznake 300 km/h. Gre pa vse do 330 km/h. Kot priključni hibrid lahko avto 30 kilometrov in pri hitrosti do 120 km/h opravi tudi brezemisijsko. Vgrajena je 7,4 kWh tekočinsko hlajena baterija.

Pri McLarnu izpostavljajo predvsem lahko gradnjo svojega avta, saj so komponente sestavili tako, da praktično ne presega tipične mase navadno gnanih tekmecev, kamor prištevajo lamborghini huracana, ferrarija F8 tribut ali maseratitija MC20. A izpostavljajo tudi, da imajo izredno učinkovit avto po modernih standardih porabe.

Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura

Potem je tu še polno drugih lastnosti, od načina lahke izdelave z novo lastno tehniko pri sestavljanju karbonskih plasti do različnih programov vožnje, tuniranja podvozja, izdelave športne notranjosti, klasičnih asistenčnih sistemov, zaslonov. Še posebej so se posvetili enostavni uporabi avta že od vstopanja naprej. 

Na evropskih trgih bo artura kot vstopni mclaren, potem ko so prenehali izdelovati numerično "sport" serijo, stala okoli 200 tisočakov. 

Foto: McLaren Mclaren artura Foto: McLaren Mclaren artura

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.