Mazda CX-3 postavlja nove standarde

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3
Mazdin novi model CX-3 bo imel glede na prve zbrane vtise velik vpliv na rastoči segment kompaktnih križancev. Japonci so ubrali edinstven, a preverjen pristop, ki se je za odličnega izkazal že pri prejšnjih modelih. V Sloveniji se cene začnejo pri 15.490 evrih.
Oglej si celoten članek

Mazda je z modelom CX-3 zapolnila vrzel v hitro rastočem B segmentu kompaktnih križancev, ki naj bi leta 2017 znašal več kot 800.000 vozil na leto. To je enkrat več kot leta 2013.
 
Kljub poznemu vstopu v ta avtomobilski razred so pri Mazdi mnenja, da veliko niso zamudili, čeprav je na trgu konkurenca velika: renault captur, peugeot 2008, nissan juke, opel mokka. Japonci imajo samosvoj model, ki v razred prinaša veliko novega.

Najbolj dinamično oblikovan kompaktni križanec?

Ko so Japonski šefi prvič videli, kakšna naj bi bila mazda CX-3, naj bi dejali: "Naredite ga in nič ne spreminjajte!“

Michio Tomiyama, šef programa za model CX-3, nam je na evropski premieri dejal, da so želeli s križancem začrtati nove standarde, osredotočili pa so se na tri ključna področja – dizajn, uveljavljeno tehnologijo skyactiv in napredne asistenčne sisteme.

Videti je večji, kot v resnici je

Na prvi pogled je CX-3 večji, kot v resnici je. Še posebej zato, ker si platformo in medosno razdaljo (2.570 mm) deli z mazdo2. 80 odstotkov delov je zelo sorodnih mazdi2, celo armaturna plošča je enaka. Vseeno je CX-3 s 4.275 milimetri dolžine za 215 milimetrov daljši, z 350 litri prostornine je občutno prostornejši tudi prtljažnik. Kljub naštetemu je CX-3 možno parkirati v manjši parkirni prostor kot mazdo3, ki sodi v C avtomobilski segment.

Novinec kot peti Mazdin model povzema Kodo dizajn. Oblikovalci so A stebriček pomaknili krepko nazaj, zato je pokrov motorja daljši, kot pri konkurentih, pa čeprav v dolžino ne odstopa. Za prepoznavnost skrbi pettočkovna maska. Novost so prilagodljivi led žarometi, ki lahko ponoči prilagajajo snop svetlobe glede na nasproti vozeče avtomobile. Žarometi so oblikovani tako, da se zlijejo skupaj s krilcem maske. Zato je videz športnejši. B in C stebriček sta vedno v črni barvi, kot tudi obloge okoli širših kolotekov, pod katerimi so kolesa velikosti od 16- do 18-palcev. Pri bolje opremljenih modelih so bočne obloge v srebrni barvi. Prepoznavni grafični odtis pustijo zadnje led luči, dve izpušni cevi na zadku sta del standardne opreme vseh izvedenk.

Premium vtis

Zaradi 15,5 centimetrske oddaljenosti od tal se sedi občutno višje kot v mazdi2, visoko in pregledno. Po sorodnem modelu je povzeta tudi armaturna plošča. To pomeni samostoječ 7-palčni ekran na vrhu armaturne plošče (od druge stopnje opreme dalje), del uveljavljenega sistema MZD connect je tudi vrtljiv kontrolnik med prednjima sedežema s petimi gumbi za hiter dostop do krmiljenja z različnimi funkcijami, od radia, brskanja po telefonu, do navigacije. Oblikovalci so v prid boljše preglednosti ločili digitalne in analogne instrumente.

Posebna pozornost je bila namenjena materialom in njihovi obdelavi. Najbolj bogat paket opreme ponuja v belo usnje oblečene in prešite zgornje dele armaturne plošče, kar daje premium občutek in postavlja nove standarde v razredu. Tako kot mazda2 ima tudi CX-3 head-up zaslon, na katerem se pred očmi voznika prikazujejo podatki navigacijske naprave po sistemu zavoj za zavojem, hitrost, podatki tempomata in varnostnih asistenčnih sistemov (če nenamerno prečkamo vozni pas).

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3

Asistečni sitemi so zbrani pod skupnim imenom i-activesense. Vozilo ima vgrajeno kamero, radar in senzorje, ki omogočajo delovanje številnih sistemov za pomoč vozniku. Zaznava vozila v neposredni bližini ob strani in za vozilom ter na to opozarja voznika, radarski tempomat prilagaja hitrost vozilom spredaj, ob izvozu iz parkirnega prostora vzvratno senzorji zaznavajo prihajajoča vozila s strani, ki jih voznik ne vidi. Vgrajen je tudi sistem samodejnega zaviranja, ki zmanjšanje tveganja za nalet pri nizkih hitrosti in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.

Konkurence ne posnemajo

Drugačni od konkurence želijo biti pri Mazdi tudi na področju izbire pogonskih agregatov. 17 različnih kombinacij ponujajo en dizelski in dva bencinska motorja, samodejni in ročni šeststopenjski menjalnik, ter dvokolesni in štirikolesni pogon.

1,5-litrski turbodizel s tehnologijo skyactiv-D, premierno predstavljen v mazdi2, je mesto našel tudi v CX-3. Najvišja moč je 77 kilovatov (105 KM) in 270 Nm navora. Na voljo je z dvokolesnim in štirikolesnim pogonom. S pogonom spredaj in ročnim menjalnikom je najvišja hitrost 177 km/h, tovarniška poraba v mešanem ciklu pa 4,0 litra na 100 kilometrov. V primeru štirikolesnega pogona
je poraba  4,7 litra z ročnim, oziroma 5,2 litra s samodejnim menjalnikom.

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3

Na bencinski strani za razliko od konkurence pri Mazdi še vedno ne posegajo po zmanjševanju motorjev in turbo puhalih. Ponujajo dve različici dvolitrskega atmosferskega skyactiv-G agregata.

Šibkejši z 88 kilovatov moči (120 KM) je na voljo le z dvokolesnim pogonom. Najvišja hitrost z ročnim menjalnikom je 192 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 9,0 sekunde, tovarniška poraba pa 5,9 litra.

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-3

Pri različici z 110 kilovatov moči (150 KM) je v kombinaciji z ročnim menjalnikom pospešek od 0 do 100 km/h 8,7 sekunde, najvišja hitrost je 200 km/h, kombinirana poraba pa 6,4 litra na 100 kilometrov. 

Obe različici razpolagata z 204 Nm navora. Sistem i-stop je serijski pri vseh motorji, vsi motorji izpolnjujejo euro 6 standard.

Cene znane

Pri nas so na izbiro štiri stopnje opreme. Cene se začnejo pri 15.490 evrih, kolikor je treba odšteti za vstopni bencinski model z ročnim menjalnikom ter dvokolesnim pogonom. Dizel stane vsaj 19.090 evrov. Ročni menjalnik je vedno serijski. Za motorne različice z možnostjo samodejnega menjalnika je treba doplačati 1.800 evrov, prav toliko nakup podraži štirikolesni pogon. Navigacija stane dodatnih 500 evrov, kovinska barva 450 evrov, posebna rdeča (red soul) barva pa 600 evrov.

Proizvodne kapacitete Mazdi dovoljujejo letno proizvesti 150.000 modelov CX-3, od tega so jih 38 tisoč namenili Evropi. Slovenskim kupcem so Japonci za leto 2015 namenili 200 vozil.


Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.