Mazda bo v filmskem mestu predstavila limuzinsko in kombilimuzinsko različico nove generacije mazde3, ki bo po zagotovilih podjetja razkrila nov oblikovni obraz znamke, novo platformo, ki bo omogočila povsem drugačno, bolj športno vozno dinamiko in nove motorje z oznako Skyactiv-X, ki bodo ponudili povsem novo vozniško izkušnjo.
Prav motor je najbolj revolucionaren, saj združuje najbolje iz sveta bencinskih in dizelskih motorjev. Povedano drugače, predstavili bodo bencinski motor s porabo dizelskega, vključno s pospeški in z navorom v širokem območju vrtljajev.
Pravzaprav so pot do tehnologije Skyactiv-X začeli tlakovati že leta 2011, ko so predstavili tehnologijo Skyactiv, ki vključuje tako strukturo avtomobila kot tudi novo generacijo motorjev. To pomeni dizelske Skyactiv-D in bencinske atmosferske motorje skyactiv-G. S slednjim so ponudili rekordno kompresijsko razmerje 14:1. V motorjih Skyactiv-X naj bi bilo kompresijsko razmerje še višje.
Za novo tehnologijo se skriva kombiniran otto-diesel koncept delovanja. Pri Mazdi se skupaj imenujejo SCCI - spark controled combustion ignition (notranje izgorevanje ob nadzoru iskre). Ko motor deluje pri nižjih obremenitvah, do eksplozij bencinske mešanice v valjih prihaja s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih valjev, podobno kot pri dizlih. Ko pa motor deluje pri višjih obremenitvah, za vžig skrbijo svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju najprej delo opravljajo svečke. Kompresija motorja naj bi bila kar 18:1. Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja je motor zelo varčen.
Mazda je pred razkritjem na spletu že objavila prvo skico nove generacije mazde3, ki bo razkrila novo poglavje oblikovalskega jezika Kodo z vodilom "več je manj". Pri novinki gre za popolnoma spremenjeno arhitekturo, s čimer so Japonci dosegli, da bo vozilo veliko lažje od aktualne mazde3, proizvodnjo so pocenili, na drugi strani pa bo avtomobil omogoča veliko tišjo vožnjo, predvsem pa naj bi bil bolj agilen in vodljiv.
Šef Mazde Akira Marumoto, je pred razkritjem povedal, da naj bi bila poraba z novim motorjem, ki je mehki hibrid, saj mu pomaga tudi elektrika (pomaga pri pospeševanju), kar za 30 odstotkov manjša od primerljivega bencinskega motorja. Mazdin novi motor, mehki hibrid z dvolitrskim skyactiv-x motorjem naj bi po besedah Marumota ponudil enako vozno dinamiko kot 2,5-litrski bencinski skyactiv-G motor, porabil pa naj bi toliko goriva kot 1,5-litrski dizelski motor.
"Skyactiv-X je zelo učinkovit motor, zato ni bilo potrebe po razvoju polnega hibrida. Mehki hibrid je več kot dovolj," pravi Marumoto. Prav mehki hibridi so del osrednje Mazdine strategije do leta 2030. Električni avtomobili in vozila s podaljševalniki dosega, naj bi predstavljali le pet odstotkov prodaje, 95 odstotkov prodaje pa bodo do leta 2030 zagotavljali mehki hibridi.
Mazda je pravi avto. Ne pa nemški tanki s smrdečimi dizli. Ha ha ha
Edini problem je "MAZDA"