Mazdin center v Celovcu zgled, kaj je logistika

Foto: Mazda Austria Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Mazda Austria Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Mazda Austria Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Mazda Austria Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu
Japonska Mazda ima tik za slovensko mejo izredno učinkovito podjetje, ki dokazuje, kako lahko iz malega nastane zelo veliko. Od podjetja v Celovcu imajo zelo veliko tudi slovenski lastniki te japonske znamke.
Oglej si celoten članek

Lastnik pripelje avto in njegova osnovna zahteva poleg ugodne cene je čim hitrejše vračilo ključev avtomobila, seveda kakovostno servisiranega oziroma popravljenega. Ena od bistvenih sestavin, da je izvedljiva tako zahteva po dobri ceni (manjši stroški za delavnico) kot hitrosti, je zelo dobra logistika, ki omogoča, da je katerikoli nadomestni del v najkrajšem času v rokah mehanika.

Tik za slovensko-avstrijsko mejo v Celovcu je v zadnjih letih zrasel eden od biserov učinkovitega podjetja s področja avtomobilizma, Mazda Austria. Zakaj ima podjetje, ki pokriva trg z mazdami in deli zanje v kar 19 državah vključno s Slovenijo, sedež v neki provincialnem središču in ne na Dunaju? In zakaj so začeli ideje, ki so nastale in se razvile v Celovcu, pri Mazdi izrabljati in vpeljevati celo na globalni ravni?

 

Odgovor je v učinkovitosti stoterice tam zaposlenih, ki so lani dosegali že za skoraj 400 milijonov evrov prihodkov. Na omenjene trge so prodali skoraj 20.000 mazd, petino prometa pa dosegli še neposredno z nadomestnimi deli, s katerimi poleg avstrijskega in slovenskega trga oskrbujejo še vse države vzhodne Evrope in Balkana, poleg pa še Italije in Turčije.

Poleg tega iz Celovca potekajo strokovna izobraževanja za serviserje in drugo osebje za večji del teh držav (preostale pokriva njihov podrejeni center iz slovaške Bratislave). Glavni inštruktor izobraževalnega centra je Slovenec, Štefan Bunderla.

Pri centru so zasnovali in razvili kar nekaj posebnih pristopov pri izobraževanju in načinu servisiranja avtomobilov, svojevrsten pristop zaznavanja napak pri avtih pa so v zadnjih letih pri matični Mazdi pričeli vpeljevati tudi v svoje ostale prodajne regije po svetu. Več o tem v prihodnjih dneh.

Napaka ostaja bolj v teoriji

Od ostalih tovrstnih centrov se celovški razlikuje tudi po svoji zelo uspešni enoti za distribucijo nadomestnih delov. Vanj se prihajajo učiti predstavniki precej večjih logističnih firm, saj jih zanima, kako je lahko nekaj deset kilogramski nadomestni del veliko hitreje na cilju od klasičnega pisma, poslanega prek storitve Avstrijske pošte, in zakaj ima tamkajšnje osebje zaznano napako pri razpošiljanju pri komaj 0,007 odstotka. V vrhu Mazde so na podlagi teh rezultatov spoznali, da bi bilo popolnoma nesmiselno seliti takšno uspešnico v neko na papirju bolj zveneče mesto.

“Bistveno za uspeh podjetja je predanost zaposlenih, za dobro klimo pa je potrebno znati poskrbeti, in to našemu vodstvu zelo dobro uspeva,” je povedal Andreas Motschnig, moj vodnik po logističnem centru, ki se razprostira na več kot 7.000 kvadratnih metrih v jugovzhodni industrijski coni na obrobju Celovca.

Viličarji švigajo sem in tja in nabirajo na palete vnaprej pripravljene večje nadomestne dele. Manjše dele v škatlah nekaj metrov nad tlemi transportirajo po posebnem sistemu tekočega traku. Police na posameznih delih skladišča segajo po 10 in več metrov visoko, le nekaj centimetrov stran od njih se po posebnih tračnicah bliskovito premikajo specializirana električna dvigala, medtem ko operater po “nadstropjih” nabira dele s seznama naročil.

Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu Vsak še tako majhen vijak ima svojo lokacijo in svojo kodo. Okoli 25.000 različnih delov, vrednih skoraj 5,5 milijona evrov, je stalno pri roki, s čimer pri Mazdi zagotavljajo, da lahko praktično v hipu pokrijejo kar 96 odstotkov vseh naročil 520 trgovcev v 19 državah. Kako obsežna je njihova operacija, priča podatek, da v enem mesecu raztovorijo in natovorijo 425 tovornjakov. To je kakih 20 na dan. 

“Pa ne gre samo za mazde. Ker je v preteklosti Ford svojo fiesto izdeloval na isti platformi kot mazdo2, danes Fordovi serviserji marsikateri nadomestni del naročijo kar pri nas, saj so cenejši, pa še hitrejši smo,” pravi Andreas Motschnig.

Deli za "zaletave" so skupaj

Kaj pa spada med preostale štiri odstotke delov, ki jih nimajo na zalogi ves čas? “Ponavadi so to kakšni specialni deli, ki se zelo redko kvarijo, denimo kakšni senzorji ali podobno, ki se poškodujejo pri nesreči." A ni težav, v najkasneje treh dneh je del že v Celovcu, kamor redno prihajajo pošiljke iz belgijskega Antwerpna, drugega največjega evropskega pristanišča, kjer ima Mazda tudi skladišče. Vanj se stekajo deli iz matične tovarne v  Hirošimi.

Celoten proces nabiranja delov po celovškem skladišču je natančno predviden in optimiziran. Sestavni deli, ki se običajno rabijo pri popravilu ob najbolj pogostih trkih spredaj, so denimo vsi zbrani na enem mestu. Nevarne snovi imajo skrbno zaščitene v posebnih komorah. Tehtanje delov poteka kar med vožnjo z viličarjem, zato je izguba časa minimalna.

Ko poštarji še zehajo, so Mazdini deli že v delavnici

Prek dneva nalagajo tovornjake za posamezne trge, zvečer pa so ti že na poti. Medtem ko pisemska pošiljka prek noči šele prispe v poštni logistični center in se usmeri proti ciljni državi, je tovornjak z Mazdinimi nadomestnimi deli že tik pred ciljem.

Foto: Andrej Leban Mazdino skladišče v Celovcu “Slovenski” tovornjak denimo že zgodaj zjutraj prične razvažati dele po Mazdinih pooblaščenih servisih v smeri Severovzhod-jugozahod, saj ima voznik dostop do posebne varne sobe, kjer odlaga dele že izven delovnega časa.

Do odprtja večine servisov so tako deli že pripravljeni, mehanik pa lahko takoj začne popravilo z delom, ki ga je naročil prejšnji dan. Če so bili kosi za avto naročeni vnaprej za predvidene servise in popravila, je delo lahko zaključeno še isti dan, sicer pa v najkrajšem roku, kar je za stranko gotovo zelo pomembno, za servis pa zaradi zmanjševanja dodatnih stroškov (zasedene kapacitete, nadomestno vozilo …) tudi. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.