Maserati računa, da se bodo tudi Slovenci ogreli za njihov SUV

Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante Foto: Saša Despot Maserati Levante
Športni terenci so zavladali evropskemu trgu. Ne samo pri ljudskih znamkah, tudi BMW, Mercedes in Audi v ospredje postavljajo suve. Odziv je bilo moč pričakovati tudi pri eksotičnih znamkah. Maserati je k nam pripeljal svoj prvi SUV – levante, pri katerem je združil štirikolesni pogon in V6 dizelski motor in postavil ceno 86 tisoč evrov. Zmogljivejši bencinski V6 pri nas stane 122 tisočakov.
Oglej si celoten članek

Italijanski izdelovalec prestižnih športnih avtomobilov je z levantejem torej vstopil na teritorij, kamor so že pred njim zapeljali številni tekmeci. Njegovi neposredni tekmeci so porsche cayenne, zaradi zašiljene kupejevske postave pa še BMW X6 in mercedes-benz GLE coupe.

Pri znamki s trizobom v emblemu so na svojo idejo prvič opozorili že leta 2013 s konceptom kubang GT wagon, katerega dizajn je zasnoval slavni oblikovalski studio Giugaro, predstavljenim na avtomobilskem salonu v Detroitu in nato še leta 2011 s konceptom kubang v Frankfurtu. Slednji je bil izdelan na osnovi jeppa grand cherokeeja, a so idejo o „kopiranju“ kmalu zatem zavrgli.

Foto: Maserati Maserati kubang koncept Maserati pač mora biti maserati, avto, ki izraža svojo več kot 100-letno tradicijo in identiteto preko oblikovne elegance in vozne dinamike, vključno s prepoznavnim globokim športnim zvokom.

Tipično obliko svojih športnih kupejev so prenesli tudi na športnega terenca, ki ima agresivno oblikovano masko z velikim trizobom in biksenonskimi žarometi (za doplačilo so na voljo tudi prilagodljivi biksenonski žarometi), zelo dolg pokrov motorja in nazaj pomaknjeno kabino in ozko, nazaj potegnjeno zadnje steklo ter stekla na vratih brez okvirjev. Prtljažni prostor meri 580 litrov.

Notranjost je športno elegantna, kar je značilno za znamko Maserati. Prevladujejo naravni materiali, od lesa do ogljikovih vlaken, možno si je omisliti tudi veliko ekskluzivnosti, kot je usnjeno oblazinjenje, za katerega so poskrbeli pri slavni oblikovalski modni hiši Zegna. Usnjene sedeže si je možno omisliti v petih različnih barvah, tudi armaturna plošča je oblečena v dvobarvno usnje.

Foto: Saša Despot Maserati Levante

Osrednji del armaturke zaseda 8,4-palčni zaslon z maserati touch controlom z vrtljivim gumbom na osrednji konzoli. Napredni infotelematski sistem je lahko dodatno nadgrajen s funkcijami satelitskega radia in navigacije kot tudi možnosti zrcaljenja pametnega telefona na zaslon in glasovnega upravljanja. Poleg osnovnega sta na voljo še dve ekskluzivni ozvočenji, pod kateri se podpisujeta Harman Kardon in Bower&Wilkins.

Izbiramo lahko med petimi režimi vožnje (normal, I.C.E., sport, sport + in off road), pri čemer se glede na vozno podlago in način vožnje prilagaja zračno vzmetenje, menjalnik, 4x4, pogon, izpušni sistem in esp).

Seveda je v vozilu cel kup sistemom za pomoč vozniku od radarskega tempomata s funkcijo stop&go z ohranjanjem varnostne razdalje, sistema štirih kamer, ki na zaslonu v vozilu prikazujejo dogajanje 360 stopinj okoli vozila, sistemom za samodejno zaviranje v sili …

Pri Maseratiju so veliko pozornosti posvetili lahki gradnji. Aluminij so uporabili za vsa štiri vrata, pokrov motorja, okvir, ogrodje prednjih in zadnjih vrat …, uporabili so tudi ultra lahki magnezij (armaturna plošča). Čvrstost – togost – teža so trije stebri, ki vpliva na porabo goriva, udobje in vozno dinamiko. Čeprav je levante večji kot ghibli ima najnižje težišče med konkurenti, zagotavljajo Italijani, kar je ključno za športne občutke za volanom.

Dizel in štirikolesni pogon

Kot tudi štirikolesni pogon, ki so ga prvič združili z dizelskim motorjem. Konkurenca glavnino prodaje beleži s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in V6 dizlom.

In to so imeli v mislih tudi pri Maseratiju, čeprav si je težko predstavljati vožnjo maseratija brez zmogljivega bencinskega motorja. Zaradi dizla so morali narediti številne prilagoditve. Tudi glede zvoka, ki je prepoznavni znak njihovih vozil.

Ta se z dizlom ne razlikuje od bencinskih različic. Vgradili so mu generator zvoka, ki generira zvočni signal. Ta se ojača v ojačevalcih, v malih izpuhih je namreč zvočniški sistem, ki ustvarja zvok primeren znamki Maserati.

Foto: Saša Despot Maserati Levante

Trenutno sta na izbiro dve vzdolžno nameščeni pogonski enoti, dizelski trilitrski V6 twin turbo motor z 202 kilovatov moči (275 KM) in kar 600 Nm navora. Pospešek od 0 d od 100 km/h je 6,9 sekunde, največja hitrost pa 230 km/h. Bencinski V6 twin turbo motor zmore 316 kilovatov moči (430 KM) in 580 Nm navora. Največja hitrost je 264 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa 5,2 sekunde. Šibkejši bencinski model bo na voljo v naslednjih mesecih. Menjalnik je samodejni osemstopenjski, za katerega so poskrbeli pri specialistu ZF, prilagojen pa je posebej za dizelski in posebej za bencinski motor.

Prilagodljivi štirikolesni pogon lahko navor vseskozi prilagaja med prednjimi in zadnjimi kolesi in ga razporeja v razmerju od 0:100 do 50:50. Pri dobrem oprijemu je glavnina navora prenesena na zadnji kolesi, prestavljanje navora na prednji kolesi pa poteka zvezno in po potrebi, ko to določi centrala. Slednja upošteva številne parametre: hitrost vozila, bočne pospeške, položaj zasuka koles ...

Lahko se konkretno dvigne

Levante ponuja tudi najnovejši sistem zračnega vzmetenja. Za nadzor vzmetenja skrbi elektronska centrala. Štiri neodvisne zračne vzmeti, senzorji položaja za zagotavljanje sprotnih podatkov o višini posameznega kolesa, dva zbiralnika  in kompresor, poskrbijo za prilagajanje odmika od tal na šest različnih stopenj višine – odvisno od potreb. S tem je lahko vožnja bolj športna ali bolj udobna. Ko ugasnemo motor se avto samodejno spusti in omogoči lažje vstopanje in izstopanje iz vozila.

Za dizelski model je treba odšteti vsaj 86.900 evrov, za bencinski pa 122.000 evrov. Pri uvozniku menijo, da lahko na leto prodajo 15 vozil.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.