Marvel R in U5 Slovencem prinašata alternativo

Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban Aiways U5
MG marvel R in aiways U5 sta nova električna križanca na našem trgu, ki precej širita obzorja, kaj je v njunih cenovnih razredih kupcem že na voljo. Prvi vtisi za volanom.
Oglej si celoten članek

MG marvel R 

MG sodi med zanimivejše "kitajske" znamke, saj ima uradni sedež pravzaprav v Londonu in je tudi po imenu najbolj evropska. Gre za znamko v lasti enega največjih kitajskih proizvajalcev vozil SAIC Motor, ki je v preteklosti pri izdelavi avtov tesno sodeloval z Volkswagnom. Hkrati pa je MG v zavesti ostal kot britanski proizvajalec majhnih športnih dvosedov. Ledino pod novim lastnikom je v Evropi zaoral z manjšim križancem ZS EV, ki se je na nekaterih zahodnih trgih po prodaji prebil celo med najbolj prodajane električne avte in bo kmalu tudi k nam prišel že v močno posodobljeni podobi. 

Le nekaj mesecev po premieri pa je tudi v Sloveniji že na voljo njegov večji in precej bolj prefinjen brat marvel R, od katerega si pri uvozniku z zdaj že zelo razvejano prodajno mrežo obetajo veliko. Cena z vključeno subvencijo namreč starta pri 41.400 evrih, kar zna razburkati razred električnih križancev dolžine nad 4,5 metra.

Gre za 4,67 metra dolg avto, ki ga po merah in cenovni umeščenosti imamo lahko za neposrednega konkurenta volkswagnu ID.4 ali škoda enyaqu iV. Nase želi občinstvo opozarjati že z imenom, ki ga bo velik del javnosti povezoval s priljubljeno franšizo fantastičnih stripovskih junakov.

PRESENEČENI Električni Kitajec, ki je vse bolj viden na slovenskih cestah

Foto: Andrej Leban MG Marvel R

Marvel R je oblikovno pedantno zasnovan izdelek, ki se ga ne bi sramovali pri marsikaterem uveljavljenem evropskem imenu. Prednji del zaznamujejo LED svetila s prečno osvetljeno letvijo in serijskimi (!) matričnimi žarometi. Križanca določa višja postava in proti zadku padajoča streha. Pri zadnjem delu so se prav tako potrudili in ostane v spominu s sodobno osvetlitvijo in linijami. Kljuke na vratih so potopne in izskočijo samodejno.

Prvih nekaj prevoženih kilometrov v marvelu R je pustilo pozitiven vtis avta, ki se lahko z vsemi naprednimi lastnostmi in nekaterimi posebnostmi vrine med uveljavljene evropske in korejske znamke, tudi zaradi konkurenčne cene. Podrobnejši vtis vsakdanje uporabnosti lahko pričakujete v kratkem, ko bomo imeli priložnost avto tudi konkretneje preizkusiti.

Notranjost po videzu deluje sodobno, osrednje mesto zaseda kar 19,4-palčni pokončni zaslon na dotik, voznik pa ima pred seboj še dodatno 12,3-palčno ploščad. Fizičnih gumbov še niso pregnali iz avta, a vseeno se večina nastavitev opravi prek vmesnika. Ta je glede na prvi stik z njim zelo razvejan, a logično zastavljen, poleg vseh klasičnih omogoča tudi pretočne zabavne storitve.

Foto: Andrej Leban MG marvel R

Videz notranjosti je odvisen od izbrane stopnje opreme, lahko je celo v alkantari. S preprostostjo izbire med bogatim, bogatejšim in najbogatejšim paketom želijo kupcu močno olajšati delo. Tudi barve so le štiri, osnovna je nebeško modra. Serijska oprema "comfort" vsebuje 18-palčna platišča, toplotno črpalko, panoramsko steklo, novi I-SMART sistem napredne povezljivosti med telefonom in avtom, MG pilot paket pomagal s praktično vsemi najbolj razširjenimi asistenčnimi sistemi, umetno usnje …

Slabih pet tisočakov dražja druga stopnja opreme "luxury" doda za palec večja platišča, hlajene prednje sedeže, 360-stopinjsko kamero, ambientalno razsvetljavo … Najdražja "performance" oprema za štiri tisočake doda še tretji motor, ki poganja prednjo os. Poleg precej izboljšanih zmogljivosti 4WD pogona je bogatejša tudi za Bose audio sistem in nekatere druge dodatke.

Zadaj ima marvel R 357 litrov prostora, različici z zadnjim pogonom pa imata pod prednjim pokrovom še kar 150 dodatnih litrov za prtljago.

Tudi pri nas Nov obraz za enega najbolj presenetljivih električnih

Foto: Andrej Leban MG Marvel R Foto: Andrej Leban MG Marvel R

Marvel R ima torej serijsko vgrajena kar dva motorja, oba sta namenjena pogonu zadnje osi s skupno največjo močjo 132 kW (177 KM). Pri manjših obremenitvah deluje le en, po potrebi se vklopi še drug, tako da je avto čim učinkoviteje upravlja z energijo. Posebnost je tudi dvostopenjski menjalnik, ki preklopi v drugo, ekonomičnejšo prestavo pri večji hitrosti. Baterija ima bruto vrednost 70 kWh, doseg z enim polnjenjem po WLTP pa je 402 kilometra. Polnjenje na AC polnilnici je serijsko omogočeno za 11 kW zmogljivost, pri DC napetosti pa za 95 kW. Takrat se skoraj prazna baterija do 80 odstotkov napolni v tri četrt ure. 

Različica performance s tremi motorji in 4WD pogonom pa skupno moč dvigne na 212 kW (284 KM). Pospešek do 100 km/h takrat iz slabih osem upade na manj kot pet sekund. Ob enaki bateriji doseg z enim polnjenjem znaša 370 kilometrov. 

Foto: Andrej Leban MG Marvel R

Med posebnostmi avta gre omeniti serijski V2L možnost deljenja 220 V napetosti zunanjim uporabnikom z močjo do 2,5 kW. Avto je homologiran tudi za vleko prikolic. Servis je predviden enkrat letno za pregled in morebitno menjavo tekočin ter programske posodobitve. Vsak tretji servis stane 240 evrov, ostali so prepolovljeni. Pomislite na cene za servise klasičnih avtov.

Tovarna daje sedemletno garancijo na vozilo, na baterijo in proti prerjavenju, v Sloveniji pa bodo poleg že vzpostavljenih 13 prodajnih mest poskrbeli tudi za ustrezno razširjene servisne storitve v vseh ključnih pokrajinah.

Cena brez vključene subvencije za marvel R so torej med 45.900 in 54.700 evri, s subvencijo pa starta že pri 41.400 evrih.

Foto: Žurnal24 Aiways U5

Aiways U5

Aiways U5 je drugi predstavnik v konkurenci srednje velikih kitajskih križancev v Sloveniji. Je plod prodornega startupa iz Wuhana, čeprav so njegovo nekoliko drznejšo podobo oblikovali v ZDA. V dolžino avto meri 4,68 metra. Znamka Aiways je ubrala nekatere drugačne pristope izdelave, pri kateri je želela pridobiti predvsem čim boljšo učinkovitost, hkrati je dala večji poudarek na prostornosti. 

Aiways U5 ima vgrajeno 63 kWh baterijo, ki poganja spredaj nameščeni elektromotor s skupno močjo 150 kW (204 KM). Kombinacija ima WLTP doseg 410 kilometre z deklarirano porabo do 17 kWh na 100 kilometrov. Polnjenje prek AC polnilnice poteka pri največ 6,6 kW, medtem ko je na ultrahitri DC polnilnici (92 kW) prazna baterija do 80 odstotkov napolnjena že po 35 minutah. Prtljažnik meri v osnovi 432 litrov.

Foto: Žurnal24 Aiways U5

Aiways U5 je na Euro NCAP testu pred dvema letoma dosegel tri zvezdice za varnost. Na vozilo velja petletna garancija, na baterijo 8 (ali 150 tisoč kilometrov), na prerjavenje pa 10 let. Cena brez subvencije je 44.900 evrov.

Tudi o tem modelu si bomo poglobljeno mnenje lahko ustvarili že v kratkem. 

Foto: Aiways Aiways U5

Kitajski prodor za kupce dobrodošel

Še pred kakimi desetimi leti smo nad kitajskimi avti vihali nosove zaradi njihove cenenosti in se hihitali tistemu, kar je ostalo od njih na testih Euro NCAP. To je bil še čas termičnih motorjev in preddigitalne dobe, ko je bila moč evropskih znamk še nedotakljiva.

Danes je Kitajska največja avtomobilska velesila in na marsikaterem področju vodilna tudi na področju uvajanja električnih vozil. Pri tem črpa znanje in izkušnje iz številnih "joint-venture" podjetij, ki so jih bile zahodne znamke primorane skleniti z domačimi proizvajalci, da so sploh lahko prodajale avte na tem velikanskem trgu.

Seveda so tamkajšnji proizvajalci po nekaj letih akumuliranja vsega zahodnega znanja v razvoju in proizvodnji ugotovili, da lahko zdaj oni samostojno izdelujejo primerljivo kakovostne avte v skladu z najnovejšimi zahodnimi standardi in jih tudi začnejo izvažati po zelo konkurenčni ceni, še posebej ker imajo v veliki meri monopol nad izdelavo baterij. Nekateri so imeli s prvo generacijo v Evropi že zelo lepe uspehe, zdaj pa so med nami že modeli naslednje generacije, ki so po dizajnu in tehnologiji še bistveno večji korak naprej. Tudi v Sloveniji in v državah jugovzhodne regije so zdaj pripravljeni stopiti iz sence. Tako bodo pri nas poleg vseh naštetih kmalu začeli prodajati tudi prvi električni karavan MG 5.

Slovensko podjetje Planet Solar postaja pravi regionalni center za distribucijo vozil kitajskih znamk, saj poleg zastopništva za MG in Aiways uvažajo in distribuirajo v Sloveniji in širše v regiji tudi znamko električnih kombijev Maxus, ki jih bomo po Sloveniji kmalu lahko videli v vlogi poštnih dostavnikov.

So tudi uvoznik za električni suv seres 3 znamke Dong Feng, ki stane 36.900 evrov, dogovarjajo pa se že za dodatna zastopstva v zahodnem svetu že uveljavljenih kitajskih imen.

Pri podjetju poudarjajo potrebe po celovitih rešitvah za uporabnike električnih vozil, zato imajo ambiciozne načrte v programu medmestnega car-sharinga in ponujajo cenovne pakete z vključenimi rešitvami iz svoje primarne dejavnosti sončnih elektrarn in polnilnic.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:08 3. December 2021.

    Ko vidim cene teh elektro jajc, me vedno mine. Pri 150.000 prevoženih se je moj stari diesel komaj prav einfaral, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.