Nedavni popravki Pravilnika o prometni signalizaciji so prvič jasno določili, kako veliki morajo biti parkirni prostori na javnih parkiriščih, ki so namenjena osebnim vozilom. Doslej tega področja država ni ustrezno regulirala in so za javna parkirna mesta veljala zgolj priporočila, ki so bila vezana na dimenzije parkirišč pri gradnji stanovanjskih stavb, ali pa so sodila še v čas, ko so bili avtomobili v povprečju precej manjši.
Pravilnik ima sedaj dodano točko s predpisanimi minimalnimi velikostnimi standardi za povprečen osebni avto, vključno z zahtevano širino dovozne poti glede na kot parkiranja. Vsako javno parkirno mesto bo moralo ustrezati zahtevam pravilnika.
Osnovne zahteve so takšne:
Za vzdolžno parkiranje: velikost parkirnega mesta 5,7 m dolžine x 2,0 m širine. Če je
Za poševno parkiranje: glede na kot parkiranja od 4,8 do 5,3 m dolžine. Takšno parkirno mesto mora biti široko najmanj 2,5 metra.
Za pravokotno parkiranje: velikost mesta 5,0 m x 2,5 m. V te mere pa je upoštevano, da ima avtomobil možnost do 0,7 m preseganja prek robnika parkirnega mesta, torej da je za prvimi kolesi (ob parkiranju naprej) še za največ 4,3 m dolžine avtomobila.
"Dimenzije parkirnih mest, ki se lahko označujejo na javnih parkirnih površinah in parkirnih površinah, ki so namenjene za javni promet so primerljive dimenzijam, ki se uporabljajo v evropskem prostoru, ob upoštevanju racionalne rabe prostor," pravijo na Ministrstvu za infrastrukturo, kjer dodajajo, da imajo upravljalci javnih parkirišč čas tri leta za prilagoditev morebitnih neskladnosti pri obstoječih parkirnih mestih.
Peter Lipar, predstojnik Prometnotehničnega inštituta na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo je pojasnil, da so slovenska pravila glede velikosti parkirnih mest zelo podobna tistim, ki so trenutno v veljavi v Nemčiji.
Saj res, kaj pa robniki?
Nova pravila veljajo le za javna parkirišča, kar pomeni, da se ne nanašajo na zasebna parkirišča, parkiriša pred trgovskimi centri ali v večini garažnih hiš. Tako bomo vozniki na teh parkiriščih še naprej podvrženi dvema skrajnostima - maksimalni izrabi prostora na račun velikosti parkirnega mesta, ali pa široka in prijazna parkirišča s posebej označenim pasom za vstopanje in izstopanje iz avta.
Na marsikaterem obstoječem javnem parkirišču bodo problem visoki robniki, saj je možnost "preseganja" avtomobila ena izmed formulacij velikosti parkirnega mesta. Ker imajo z izjemo suvov sodobni avtomobili majhne odmike prednjega dela od tal, v praksi že nekoliko višji robnik pomeni nepremostljivo oviro. Povedano v praksi, marsikateri več kot 4,3 metra dolg karavan ali limuzina bosta pri pravokotnem parkiranju še naprej štrlela na dovozno cesto.
Profesor Lipar pojasnjuje, da bi moral biti robnik na parkirnem mestu po pravilih visok največ sedem centimetrov.
andrej.leban@zurnal24.si
zakon o velikosti oz. sirini je bil iz Juge, okrog l. 1974. To vse pove o nasem ministrstvu za promet …
Ravno tako je nujno, določit obliko in dimenzije ležečih policajev. Zdaj ima vsaka vas, svoje smrtno nevarne skakalnice in še …
nekaj dekad časa nazaj, seveda v starih časih, bolj dobrih in preprostih so bila vozila ožja in krajša, in spomnim …