Sergio Marchionne, šef Ferrarija oziroma nasploh imperija Fiat Chrysler Automobiles (FCA), je predstavil svoj poslednji petletni načrt razvoja do leta 2021, ko se namerava upokojiti. Potomec istrskih ezulov je presenetil z izjavo, da bodo v prihodnjih letih pri koncernu sprožili množično elektrifikacijo (tudi polna EV vozila), na čelu katere bo znamka Maserati. Ta napoved je med ljubitelji prestižnega trizoba že sprožilo burne reakcije. Maserati brez zvoka?
A morda za še več vznemirjenja utegnejo poskrbeti načrti z znamko Ferrari, o katerih je Marchionne spregovoril šele nekaj dni zatem, ko so na plano prišle dobro preverjene govorice, da v Maranellu snujejo dramatični preobrat v razmišljanju.
Med drugim naj bi si pri Ferrariju sprejeli načrt, da bodo v prihodnjih letih močno dvignili število proizvedenih vozil krepko prek umetno postavljene meje 7.000 avtov na leto, ki jim je doslej zagotavljalo ekskluzivnost. Nosilec novega vala ferrarijev "za množice" naj bi bil model uporabnega vozila - "utility vehicle", s katerim bodo precej skrenili z dosedanje tradicionalne poti proizvajalca ultra športnih avtov.
Spomnimo, še ne tako dolgo nazaj je Marchionne zatrjeval, da ga bodo morali prej ustreliti, preden bo Ferrari izdeloval športne terence. A očitno jim prestižni tekmeci, kot sta bentley bentayga in kmalu tudi lamborghini urus ne dajo miru.
Marchionne je sedaj spremenil ton in glede na nove informacije, ki so tlele v medijih zadnje dni, potrdil, da bo Ferrari "verjetno" izdelal nov karoserijski tip. "Ta segment je prevelik in preveč vabljiv, imamo pa veliko naših strank, ki bi z veseljem vozili tudi Ferrarijevo vozilo, ki ima bolj uporabno namembnost," povzema njegov odziv piše Automotive News.
"Potrebno bi me bilo ubiti, če ne bi dovolil, da bi Ferrarijevei inženirji razzvili avta, ki bo imel neke uporabne funkcije ..."
Tako je Marchionne odvrnil novinarju, ki ga je te dni vprašal, če lahko pojasni, kaj je pred časom mislil z lastno smrtno obsodbo v primeru, da bo Ferrari naredil suva.
A hkrati je Marchionne dodal: "Toda zgodilo se bo v Ferrarijevem stilu." Obljubil je, da bo Ferrari ohranil ekskluzivost, ki so jo njegovi oboževalci pripravljeni tako drago plačevati, in da ne bo dovolil podobne zgodbe, kot se je zgodila pred desetletjem, ko je Porsche predstavil cayenna, svojega prvega suva. Ta je nato postal velikoserijski prodajni model, ki pa je skupaj z dobičkom hkrati zasenčil kult 911, na katerem je Porsche gradil ekskluzivnost znamke dolga desetletja.
Po drugi strani pa je bil prodajni moto Enza Ferraija, ustanovitelja znamke izpred sedmih desetletij, ves čas jasen - "zgraditi en avto manj, kot jih lahko prodaš."
SUV, SAV ali nekaj čisto tretjega?
Kaj natančno pomeni Marchionnejevo "uporabno vozilo", v tem trenutku ni znano, a ni jih malo, ki menijo, da bo Ferrari ponudil nekakšno različico športnega terenca (sport utility vehicle) za štiri osebe, ki bo družinsko uporaben. Štirje sedeži sicer pri Ferrariju niso redkost, najdlje je šel v zadnjem času v to smer GTC4Lusso (na fotografiji zgoraj). Pri Automotive News pa menijo, da bo Ferrari skušal ustvariti nek nov podsegment družinskih športnikov, ki bo nekakšen križanec med suvom in kupejem. A za zdaj ni znano niti, ali bo imel dvoje ali štiri vrat.
Meja 7.000 kmalu le bled spomin
Lani je Ferrari prodal 8.014 vozil, leta 2019 pa naj bi že presegli številko 9.000. Po novi strategiji pa naj bi Ferrari na leto izdelal kar 15 tisoč avtov, a v tem primeru tudi ne bo več imel statusa majhnega proizvajalca in bodo zanj veljala splošna pravila glede porabe goriva in emisij. Zato naj bi v prihodnje ferrarije množično poganjali hibridni pogoni, piše Automotive News. Po drugi strani pa bo znamka na ta način podvojila tudi prihodke in s tem dobiček.
Marchionne bo leta 2019 odstopil z mesta generalnega direktorja Fiata, na čelu Ferrarija pa namerava ostati še dve leti dlje. Vsaj tako je napovedal nepredvidljivi Italijan.
dezurni@zurnal24.si
požrešnost nima meja, tako kot ferari tudi lamboržini, sta začela s straktorji in kmetijskimi stroji, ampak ti stroji niso niti …