Mali suv za mlade in stare

Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Foto: Opel Opel Mokka Foto: Opel Opel Mokka
Opel je predstavil povsem nov model mokka, ki bo tudi v krizi rastočem segmentu malih športnih terencev lovila nove kupce. Pri nas bo naprodaj od 5. novembra za najmanj 16.590 evrov.
Oglej si celoten članek

V Rüsselsheimu so pohiteli in na trg poslali manjši športni terenec mokko, ki se bo v rastočem podsegmentu kompaktnih urbanih modelov (suv-B) kosal s škoda yetijem, suzukijem SX-4, mitsubishijem ASX, v kratkem pa še z nekaterimi drugimi modeli, ki jih pripravlja konkurenca, tudi sorodnim chevrolet traxom.


Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Pri Oplu so prepričani, da je videz robustnega vozila tisti, ki bo prepričal voznike, ki prej niso sedeli v oplih. Teh naj bi bilo kar okoli 70 odstotkov. Z dolžino 428 centimetrov je od zgoraj naštetih rivalov krajši le škoda yeti, a je s širino 182 centimetrov in medosno razdaljo 255,5 centimetra med bolj prostornimi. Pri Oplu poudarjajo, da ne gre za povišano corso, saj je mokka postavljena na novo platformo malih suv vozil, na kateri bo GM tako kot nemko v Južni Koreji proizvajal tudi chevrolet traxa.

Sistemi prevzeti iz ostalih modelov

Opel v segment malih suv vozil uvaja nove napredne tehnologije, kot je sistem prilagodljivega delovanja luči, ki delujejo na osnovi druge generacije sistema Opel Eye, nameščenega spredaj, zadaj pa so dodali kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Za varnost skrbi sistem ohranjanja vozila na voznem pasu, dobro je na prvi vožnji deloval sistem za prepoznavanje prometnih znakov, na nevarnost trčenja opozarja sistem za zaznavanje varnostne razdalje. Med uporabnimi sistemi izpostavljamo v zadnji odbijač integriran nosilec za največ tri kolesa (Flex-Fix).

Notranjost je znana iz aktualnih Oplovih modelov. Osrednji del je posut s številnimi gumbi, ki se jih je treba navaditi, vozniki pa bodo znali ceniti veliko odlagalnih površin (19), a so nekatere le zasilne. Za doplačilo si je mogoče omisliti tudi 230-voltni priključek, ki je na dosegu rok potnikov na zadnji klopi.

Na dopust s strešnim kovčkom

Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Kljub kompaktnim meram je prostora za kolena dovolj tako spredaj kot zadaj, a zadnja klop ni pomična. Prtljažni prostor, ki v osnovi meri 356 litrov, je mogoče povečati le s podrtjem zadnje klopi, ko dobimo največ 1.372 litrov. Prtljažnik za vsak dan ponuja dovolj prostora za mlade družine, ki pa ga bodo morali na poti na dopust kombinirati s strešnim kovčkom.

Mokko smo na prvi vožnji preizkusili na avtocesti in podeželskih cestah, kljub večjim kolesom pa zahvaljujoč ergonomičnim sedežem ponuja udobje tudi za daljše poti. Pri Oplu tudi zato, ker se sedi visoko, računajo tako na mlade družine kot na starejše kupce, ki so pri nas s prihodom nissan juka vzljubili tovrstna vozila.

V prvi vrsti za urbane potrebe

Inženirji so podvozje skrojili z mislijo na urbane voznike, saj menijo, da se bodo mokke 99 odstotkov časa premikale po asfaltu, zato reduktorja in zapore diferenciala ni, v osnovi pa je na voljo s pogonom na prednji par koles. Po avtocesti se pelje dobro in dovolj udobno, v mestu pa je dovolj okretna. Visoki robniki zaradi 16-centimetrske oddaljenosti od tal in koles, ki lahko merijo do 19 palcev, ne bodo delali težav.

Foto: Gregor Prebil Opel Mokka Mokka za slabše terene in vremenske pogoje ponuja štirikolesni pogon, ki ob normalnih pogojih, na primer ob vožnji po suhi cesti, pogon prenaša le na sprednji kolesi,  ko je na cestišču tanka plast vode ali veliko snega, pa elektronski sistem prenosa navora (TTD) nemudoma samodejno usmeri navor proti zadnjima kolesoma. Razmerje razporeditve prenosa pogona se različno od razmer na cesti spreminja od sto odstotkov pogona na sprednji kolesi do največ 50 odstotkov na sprednji in zadnji kolesni par. Pohvalno je, da štirikolesni pogon k skupni masi doda le 65 kilogramov, kar ugodno vpliva na skupno porabo.

Za boljši občutek varnosti in ugodja med vožnjo skrbijo še serijski sistemi, kot so elektronski nadzor stabilnosti (ESC), sistem nadzora pogona (TC), sistem pomoči pri speljevanju navkreber (HSA) in sistem pomoči vožnje po klancu navzdol (HDC).

Turbobencinar poskočen, dizel robat

Vse različice z ročnim menjalnikom so opremljene s sistemom zmanjševanja porabe goriva ob mirovanju start&stop. Petstopenjski je na voljo pri šibkejšem 1,6-litrskem bencinskem motorju s 85 kilovati moči (115 KM), 1,4-litrski turbo s 103 kilovati moči (140 KM), ki se je na preizkusi izkazal z odzivnostjo in dobrimi pospeški, pa s šeststopenjskim menjalnikom. Turbobencinar s štirikolesnim pogonom je na avtocesti porabil dobrih sedem litrov bencina, na podeželski cesti pa je mogoče porabo približati 6,5 litrom. Vseeno se s porabo z 1,7-litrskim turbodizlom s 96 kilovati moči (130 KM), ki je glasen in robat, ne more kosati. Z dizlom smo porabili le okoli pet litrov, pri tem pa mu je bil nekoliko v prid tudi pogon na prednji kolesi. Dizla je mogoče kombinirati tudi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.

Foto: Opel Opel Mokka Kupcem bodo na voljo trije opremski paketi, vabili pa jih bodo s popusti na opremo, ne s končno ceno vozila. Podobno jim je uspelo že z insignio, zato so „slovenske“ med najbolje opremljenimi na evropskih trgih.

Za najmanj 16.590 evrov

Prodajati jo bodo začeli v začetku novembra, najcenejša mokka s pogonom na prednji kolesi, 1,6-litrskim bencinskim motorjem in petstopenjskim ročnim menjalnikom bo stala 16.590 evrov, za turbobencinar s pogonom 4 x 4 je treba odšteti najmanj 21.290 evrov, najdražji s 24.800 evri bo dizel v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.