Slovenija ni ravno država, po kateri bi se množično vozili najdražji in najbolj eksotični avtomobili, a to ne pomeni, da jih pri nas ni. To kaže tudi letošnja statistika Sekcije za motorna vozila pri GZS, v kateri najdemo marsikateri zelo zanimiv avto. Morda bi jih lahko prešteli na prste ene roke ali malce več, a to ne pomeni, da niso nekaj posebnega.
Rolls-royce spectre
Elektromobilnost je morda tako v Evropi kot tudi v Sloveniji malce izgubila začetni zagon, a to ni razlog za to, da se ne bi pri nas na seznamu registriranih avtomobilov znašel električni "grand tourer" rolls-royce spectre. Prvi električni avtomobil britanske prestižne znamke v lasti BMW-ja si tehnično osnovo deli s phantomom in cullinanom, a ga namesto velikega bencinskega motorja poganja kombinacija dveh elektromotorjev s sistemsko močjo 430 kilovatov. Spectre je tudi najbolj aerodinamičen rolls-royce doslej in lahko s polno baterijo prevozi do 517 kilometrov.
Bentley continental GT
Na seznamu se je znašel tudi Bentleyev "grand tourer" continental GT. Prestižni kupe si tehniko deli s porschejem panamero, še vedno pa je med avtomobilskimi "srečneži", ki imajo, poleg malce bolj prizemljenega 4-litrskega biturbo motorja V8, lahko tudi pretenciozni klasični 6-litrski biturbo motor W12, tudi tehnika pa je podrejena prestižni športnosti.
Aston martin DB12
Na seznamu sekcije se je znašel še en predstavnik britanskih prestižnežev, "super GT" aston martin DB12. Kupe, ki je na voljo tudi kot kabriolet DB12 volante, je spomladi 2023 nasledil astona-martina DB11, od katerega je povzel tudi večino tehnike, a v močno posodobljeni obliki. Poganja ga 4-litrski biturbo motor V8, ki razvija moč natanko 500 kilovatov, ki ga do stotice pospeši v vsega 3,6 sekunde.
Ferrari 296
V letu 2024 so bili v Sloveniji registrirani tudi trije ferrariji 296, oziroma dva ferrarija 296 GTS in en ferrari 296 GTB. Oba superšportnika se med seboj razlikujeta po tem, da ima GTS trdno zložljivo streho, na GTB pa je pravi kupe. Ferrari 296 je po dinu iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja prvi ferrari s šestvaljnikom V6. Za razliko od daljnega prednika je motor V6 v tem primeru del priključno hibridnega pogonskega sklopa s sistemsko močjo 610 kilovatov. Zanimivo je, da lahko ferrari 296 kratke razdalje prevozi zgolj z elektromotorjem.
Ferrari SF90 spider
Na seznamu sekcije se je znašel še en ferrari. Ferrari SF90 spider je različica ferrarija SF90 stradale z zložljivo streho. Ob predstavitvi je bil tudi prvi Ferrarijev priključni hibrid z odprto streho, ki razpolaga z močjo osupljivih 735 kilovatov oziroma natanko 1.000 'konjev'.
Brabus rocket 1000
V Sloveniji je bil julija registriran tudi eden najbolj ekskluzivnih avtomobilov tega leta. Z njim se je na poslovilno tekmo Gorana Dragiča v Stožicah pripeljal kdo drug kot Luka Dončič. Nemški predelovalec Brabus je namreč izdelal le 25 primerkov brabusa rocketa 1000, pri katerem številka v imenu pomeni moč v 'konjih', ki jo razvija njegov motor. Za osnovo je poskrbel mercedes-AMGH GT 63 S-performance, za pogon pa 4,5-litrski motor V8, ki poleg moči 736 kilovatov razvije tudi osupljivi navor 1.829 njutonmetrov in v sodelovanju s štirikolesnim pogonom 4MATIC+ in devet stopenjskim športnim menjalnikom omogoči pospeške v 2,6 sekunde do stotice.
Investicija v bodočnost. Redkim cena raste, kosom, izdelanih v milijonih, pada.
Še eden, ki oglašuje zvezdnika brez tehtnega razloga
Nema Rimaca!