Novi radarji stojijo na Cesti Dolomitskega odreda (nasproti hišne številke 94), na Zadobrovški cesti (nasproti hišne številke 14) in na Slovenčevi ulici (nasproti hišne številke 15). Nekateri so na seznamu lokacij pričakovali Ulico Pohorskega bataljona namesto Slovenčeve ulice, na kar nas je opozoril tudi bralec, ki je hkrati dodal, da je marsikatera ulica še bolj kritična kot omenjeni dve in bi jih bilo treba opremiti z radarjem.
"Izbor lokacij za postavitev stacionarne samodejne merilne naprave sledi predlogom Četrtnih skupnosti, upoštevajoč Priporočila za učinkovito izvajanje nadzora hitrosti, ki jih je izdala Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, in varnostno oceno Policijske uprave Ljubljana, kakor tudi opravljenim analizam javno dostopnih podatkov o prometnih nesrečah. Na izbor mikrolokacije za postavitev ohišja pa vpliva tudi tehnična primernost lokacije," pojasnjujejo v Mestnem redarstvu in v Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL. Pri določitvi lokacije se opirajo tudi na podatke o radarskih meritvah in sodelujejo s četrtnimi skupnostmi, šolami, posamezniki ter drugimi deležniki, ki so predlagali začetek nadzora hitrosti v njihovem lokalnem okolju. Enako načelo bodo pri izbiri morebitnih lokacij za dodaten nadzor promet uporabili tudi v prihodnje, napovedujejo.
Zakaj torej radarja na Ulici Pohorskega bataljona ni? Svet Četrtne skupnosti (ČS) Bežigrad MOL je o predlogih za postavitev stacionarnih radarjev na območju četrtne skupnosti razpravljal na redni seji 11. januarja 2017. Kot pojasnjujejo v ČS Bežigrad, so predhodno zaprosili tudi osnovne šole in vrtce z območja, da podajo svoje predloge. Na podlagi pridobljenih podatkov so predlagali dve lokaciji, in sicer na Fabianijevi ulici ter na Slovenčevi ulici (med obvoznico in Tolstojevo ulico). "Svet ČS Bežigrad prav tako predlaga poostren nadzor upoštevanja omejitve hitrosti vožnje na Samovi, Parmovi in Savski cesti ter Ulici Pohorskega bataljona (na slednji predvsem v času prihoda in odhoda otrok v šolo ter popoldanskem času zaradi nepravilnega parkiranja obiskovalcev šole)," so še zapisali v sklepu. Ob tem so opozorili tudi na slabo vidnost prehodov za pešce na Slovenčevi ulici in predlagali obrez dreves ter dodatno osvetlitev prehodov za pešce.
Postavitev radarjev se je obrestovala
V Ljubljani je trenutno sedem lokacij, kjer hitrost nadzirajo s stacionarnimi radarji. Poleg prej omenjenih treh novih lokacij so radarji še na Roški, Celovški, Dolenjski in Slovenski cesti.
Analize prometa na cestah, kjer od lani stojijo radarji, kažejo, da se je stanje na Celovški cesti in Slovenski cesti umirilo do te mere, da lahko rečejo, da sta lokaciji manj varnostno obremenjeni. Na Roški in Dolenjski cesti pa je število prekrškov od začetka merjenja do danes upadlo za skoraj polovico. "Ta podatek je nedvomno zelo spodbuden, saj smo s sistematičnim nadzorom uspeli hitrosti na teh odsekih zmanjšati, posledično smo s tem zagotovili večjo varnost v cestnem prometu," ocenjujejo na mestni občini.
Hitrost umirjajo tudi drugače
Poleg meritev hitrosti promet v Ljubljani umirjajo tudi z infrastrukturnimi ureditvami ter ozaveščanjem. Pobude za uveljavitev območij, kjer je omejitev hitrosti pod 50 kilometrov na uro, največkrat prejmejo od četrtnih skupnosti, ki zbirajo predloge občanov, šol, vrtcev in drugih.
"Kriteriji, ki so vodilo za določitev tega območja, so ponavljajoče se kršitve najvišje dovoljene hitrosti, pogostnost prometnih nesreč in drugih konfliktnih situacij, mnenje Policije ali Mestnega redarstva MU MOL, gostota pešcev, kolesarjev in drugih šibkejših udeležencev v prometu, opremljenost ceste s hitrostnimi ovirami. Vse prometne ureditve, tudi območja umirjenega prometa, uvajamo skladno s strokovno presojo in v sodelovanju z različnimi deležniki," pravijo na MOL.
Letno prejmejo med 8 in 10 pobud
"Na podlagi obrazložene oz. utemeljene pobude na lokaciji najprej postavimo preventivni radar ’vi vozite’. Ta evidentira število in hitrosti vozil v določenem časovnem obdobju, ki načeloma ni krajše od 14 dni. Zbrani podatki se obdelajo, na tej podlagi pa se ugotovi, koliko je kršitev predpisane hitrosti in kakšni so ekstremi. Letno prejmemo med 8 in 10 pobud za zmanjšanje najvišje dovoljene hitrosti, se pa ta številka znižuje, ker je veliko območij že urejenih," postopek opišejo na MOL.
Hitrost se na območjih 'cona 30' večinoma umiri. V sklopu Celostne prometne strategije MOL so si za enega od ciljev zadali postopno uvajanje cone 30 km/h oziroma drugih ukrepov za umirjanje prometa po vseh manj prometnih bivalnih ulicah na območju MOL. Ker pa to ne zadostuje, je "kot ukrep za povečanje varnosti v prometu potrebno tudi merjenje hitrosti in posledično sankcioniranje prekrškov".
Kaj opažajo policisti?
S Policijske uprave Ljubljana so nam posredovali statistične podatke o obravnavanih nesrečah na Zadobrovški cesti v Ljubljani, na Cesti dolomitskega odreda, na Slovenčevi ulici ter na Ulici Pohorskega bataljona. Podatki zajemajo obdobje od 1. januarja 2015 do 9. oktobra 2018.
Na Zadobrovški cesti so obravnavali 28 prometnih nesreč, od tega eno s smrtnim izidom, devet s telesno poškodbo in 18 z materialno škodo. V omenjenih prometnih nesrečah je bilo udeležnih 50 oseb. Kot navedeno je v eni prometni nesreči ena oseba umrla, 1 je bila hudo telesno poškodovana, deset jih je utrpelo lahko telesno poškodbo, medtem ko jih je 38 odneslo brez poškodb.
Vzroki za omenjene prometne nesreče so bili nepravilno prehitevanje, nepravilno vedenje pešca v prometu, neprilagojena hitrost, dvakrat je bil vzrok neustrezna razdalja, v devetih primerih pa je šlo za neupoštevanje pravil o prednosti. V enajstih primerih so policisti kot vzrok prometne nesreče navedli premik z vozilom, v treh pa ostalo.
V istem časovnem obdobju so zaradi prekoračitve najvišje dovoljene hitrosti na Zadobrovški cesti v Ljubljani obravnavali in izdali 57 plačilnih nalogov. Skupno so beležili 323 kršitev. Pri tem so izdali 242 plačilnih nalogov, 48 obdolžilnih predlogov, 4 odločbe v hitrem postopku, 26 opozoril, eno nepravilno parkiranje, v enem primeru pa so podali kazensko ovadbo.
Kaj pomeni posamezna kategorija prometne nesreče? (109. člen Zakona o pravilih cestnega prometa)
prometna nesreča I. kategorije – prometna nesreča, pri kateri je nastala samo materialna škoda
prometna nesreča II. kategorije – prometna nesreča, pri kateri je najmanj ena oseba lahko telesno poškodovana
prometna nesreča III. kategorije – prometna nesreča, pri kateri je najmanj ena oseba hudo telesno poškodovana
prometna nesreča IV. kategorije – prometna nesreča, pri kateri je kdo umrl ali je zaradi posledic nesreče umrl v 30 dneh po nesreči
"Na Cesti dolomitskega odreda je statistično gledano malo nesreč. Po konstrukciji pa je to cesta, ki dopušča večje hitrosti, vendar pa je kontrola hitrosti z laserskimi merilniki hitrosti močno otežena, saj ni primernih mest," poudarjajo na PU Ljubljana. Na omenjeni cesti namreč ni primernih mest, kjer bi lahko vozilo patrulje opravljalo meritve in nato varno ustavljalo vozila. "Menimo, da je postavitev stacionarnega radarja smiselna na tej lokaciji," ocenjujejo na PU Ljubljana.
V obdobju od 1. januarja 2015 do 9. oktobra letos so na omenjeni cesti obravnavali pet prometnih nesreč I. kategorije, dve prometni nesreči II. kategorije in eno prometno nesrečo, v kateri je zaradi neprilagojene hitrosti prišlo do nesreče, v kateri je umrl motorist.
Slovenčeva ulica (od Vodovodne ulice do obvoznice) in Ulica Pohorskega bataljona glede same prometne problematike ne izstopata, pravijo na PU Ljubljana. "Res pa je, da sta se zgodili dve prometni nesreči III. Kategorije leta 2017 na Ulici Pohorskega bataljona (izsiljevanje prednosti kolesarja v križišču) in leta 2013, ko se je na Slovenčevi ulici na prehodu za pešce pripetila prometna nesreča IV. kategorije, v kateri sta umrli dve peški."
barbara.perko@zurnal24.si
Radar na Slovenčevi je skoraj brez pomena, ker je cesta tako uničena, da je že hitrost 50km/h ubijalska - za …
Film mi ne potegne, da radar pred šolo, piči kazen tudi na NE delavni dan šole..- če se že zgovarjajo …
Še premalo jih je, vzgojno delujejo ustrezne kazni kot recimo preko naših meja,Kdor vozi po predpisih se nama kaj bati, …