YouCar je na Švedskem pri zunanji temperaturi - 6 stopinj Celzija, na snegu s temperaturo - 12 stopinj Celzija, ob bok postavili tri enako zmogljivega audije A3 z 2,0-litrskim TDI pogonskim agregatom obute v tri različne tipe pnevmatik - letne, zimsko-letne in zimske.
Tri primerjave
Pnevmatike so med seboj primerjali v treh različnih nalogah - pospeševanju, izogibanju oviri in popolnem zaviranju. Zimska pnevmatika se je v vseh treh elementih izkazala za varno, medtem, ko je letna v snegu nevarna.
Zimska pnevmatika ponuja največ oprijema s snežno podlago, zato je avtomobil z mesta speljal najhitreje. Avtomobil, "obut" v snežne plašče, je zvezno pospeševal že iz startnih blokov. Avto, "obut" v zimsko-letne pnevmatike, je za speljevanje porabil občutno več časa, medtem ko je enako vozilo na letnih pnevmatikah potrebovalo nekaj časa, da je avtomobil premaknilo z mesta do želene hitrosti.
Na zimskih pri izogibanju oviri ni bilo težav
Prava prednost zimske pnevmatike pred letno se je pokazala pri vaji izogibanja oviri. V simulirani situaciji (ob pojavu ovire pred seboj) vozilo, "obuto" v letne pnevmatike, ni uspelo peljati po začrtani trasi. Varnostni manever ni bil omogočen, avtomobil pa je končal na nasprotnem voznem pasu. Enako vozilo je na zimskih pnevmatikah v enakih pogojih in ob enaki hitrosti manever izvedlo brez težav.
Sledil je še preizkus vseh treh pnevmatik v zaviranju na polno pri enaki hitrosti. Razlike so bile velike. Avtomobil z zimskimi pnevmatikami je za popolno zaustavitev potreboval le nekaj metrov. Vozilo z letno-zimskimi pnevmatikami je za popolno zaustavitev potrebovalo skoraj 80 odstotkov več, medtem ko je avtomobil na letnih pnevmatikah za popolno zaustavitev potreboval 133 odstotkov daljšo razdaljo.
Tudi ketne ne bi smele biti dopolnilo letnim gumam, kajti ko se avto ustavi , se ustavi na voznem pasu …
Takšen test sploh niso trebal delat , razen če so bili sami mogoče prepričani , da bodo dokazali , da …
a to so vam strokovnjaki iz AM povedali?