Ob dobri novici pa tudi slaba. Žal število hudo telesno poškodovanih še vedno narašča. Letos je bilo doslej 874 hudo telesno poškodovanih, v letu 2023 pa 828, opozarjajo na agenciji za varnost prometa, kjer poudarjajo, da so spodbuden rezultat v povezavi s številom smrtnih žrtev, ki so jih terjale prometne nesreče, dosegli kljub povečanju povprečnega dnevnega prometa na avtocestah in na hitrih cestah. Prav tako ni bilo tragičnih dogodkov, kjer je udeleženih več vozil in umrlih več oseb. Povprečni dnevni promet na avtocestah in hitrih cestah se je v zadnjih 20 letih povečal za več kot 80 odstotkov, navajajo.
Med drugimi pozitivni kazalniki prometne varnosti v letošnjem letu izpostavljajo manj žrtev med mlajšimi od 18 let, najnižje število umrlih kolesarjev in pešcev doslej in za skoraj polovico manj umrlih potnikov v vozilih. Letos je umrlo devet potnikov v vozilih, lani pa 17. Letos tudi ni bilo nobene smrtne žrtve na e-skiroju.
11 od 51 tednov uresničena vizija 0
Direktorica agencije za varnost prometa Simona Felser poudarja, da se Slovenija z vsakim letom približuje cilju resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje 2023-2030, s katero si prizadevajo za vizijo nič mrtvih in hudo poškodovanih na cestah. Dodatno upanje za prihodnost pa po besedah Felser vliva dejstvo, da so vizijo nič letos v Sloveniji uspeli uresničiti v enajstih od 51 tednov.
Najdaljše obdobje brez smrtne prometne nesreče je bilo letos med 16. marcem in 12. aprilom, torej 28 zaporednih dni. V letu 2023 pa smo imeli dve obdobji po 17 dni brez smrtne prometne nesreče, in sicer med 2. in 18. marcem in med 20. septembrom in 6.oktobrom lani.
Skoraj mesec dni brez smrti na cestah
Najbolj črna tedna na slovenskih cestah letos sta bila med 10. in 16. junijem ter med 16. in 22. septembrom, ko je v vsakem tednu umrlo po pet ljudi. V 2024 so se zgodile tri smrtne prometne nesreče s po dvema umrlima udeležencema, vse ostale smrtne prometne nesreče (64) pa so bile z enim umrlim udeležencem.
Policija ne izvaja aktivnosti v smislu preventive . Napovedane akcije policije na določenih trasah ob določenih urah so v posmeh …
Veliko bi naredili že s tem, da bi tiste res ekstremne voznike, ki jim ne pride nič do živega, za …
Policija mora izvajati preventivo in slediti napotkom : BODITE VIDNI IN VOZNIKI BODO PREVIDNI ! Vse ostalo je zavajanje .