To so ugotovitve članov sekcije avtoserviserjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).
Predsednik sekcije avtoserviserjev Ivan Šel je povedal, da so izrabljena vozila v neposrednem interesu obrtnikov in podjetnikov, to pa je treba urediti z ekološkega vidika. Zato upa, da se bo kaj spremenilo. Predsednik OZS Branko Meh pa ugotavlja, da je siva ekonomija tega področja nelojalna konkurenca obrtnikom in podjetnikom ter da po drugi strani s tem zmanjka denarja v državnem proračunu.
Na papirju dobro, v praksi slabo
Lani je bilo po podatkih ministrstva za kmetijstvo in okolje v obratih za razstavljanje izrabljenih motornih vozil zajetih 6.116 vozil, kar je sicer 11 odstotkov več kot leta 2012, a daleč pod pričakovanji.
Predlog: dajatev na lastništvo vozila
Največ težav imamo s tem, kako zajeti izrabljena vozila. Glavni razlog, da se vozila kasneje oddajo v nelegalno obdelavo, vidijo v zlorabi obstoječega sistema o začasni odjavi vozila iz prometa na podlagi izjave o lokaciji.
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je na predlog OZS in Trgovinske zbornice Slovenije že predlagalo ukinitev izjave o lokaciji, nadomestil bi jo finančni inštrument, torej dajatev na lastništvo vozila. Lastnik bi bil finančnega bremena razbremenjen šele ob prodaji vozila ali oddaji izrabljenega vozila v razgradnjo.
Predstavnik ministrstva za infrastrukturo in prostor Bogdan Potokar pa je pojasnil, da se lastniki pri odjavi vozila z izjavo zavežejo, kje se vozila fizično nahajajo, da pa je problem to nadzorovati. "V noveli zakona o motornih vozilih, ki je v vladni proceduri, smo zagotovili spremembe in obremenili ljudi, ki odjavljajo vozila. Če ne bodo sporočali spremembe o lokaciji vozila, bo sledila kazen. Je pa problem, kdo in na kakšen način bo to nadzoroval," je še dejal Potokar.
Ste se že naveličali da po več ur na dan sedite pred računalnikom in nimate nič od tega? Tukaj je …