Medtem ko proizvajalci avtomobilov na pariškem avtomobilskem salonu razkrivajo nova električna vozila, je francoski predsednik Emanuel Macron ob robu razstave najavil povečanje subvencije za revnejše kupce električnih vozil. Macron želi, da bi Francozi kupovali električna vozila, hkrati pa si bo prizadeval za več lokalne proizvodnje.
V intervjuju za poslovni dnevnik Les Echos je pred obiskom razstave dejal, da se bodo subvencije za električna vozila za gospodinjstva z nižjimi dohodki naslednje leto s 6000 evrov dvignile na 7000 evrov, medtem ko bodo za druge francoske kupce padle na 5000 evrov.
Shema bo zaživela leta 2024
Dodal je, da se bo shema "socialnega lizinga", ki družinam z nizkimi dohodki pomaga pri dostopu do električnega vozila za 100 evrov na mesec, začela v začetku leta 2024.
Večina električnih vozil je trenutno dražjih od ekvivalentov vozil na fosilna goriva in si jih številni ne morejo privoščiti. "Vzpostavljeno imamo industrijsko strategijo, da ljudje kupujejo vse več francoskih (avtomobilov)," je Macron povedal za Les Echos.
Pomanjkanje električnih vozil, izdelanih v Franciji, je še posebej občutljiva tema na avtomobilskem salonu, ki poteka v Parizu, kjer so močno prisotne kitajske avtomobilske znamke.
Razen zastarelega renault zoéja, novega mégana, kombija kangoo in dveh majhnih SUV-jev, ki sta jih izdelali Stellantisovi (STLA.MI) znamki Opel in DS, so vsi 100-odstotno električni modeli, ki jih prodajajo francoski proizvajalci avtomobilov, sestavljeni v tujini.
Električni različici Stellantisove limuzine Peugeot 308 in večjega peugeota 408, predstavljenega v ponedeljek na salonu, bodo sestavljali v Mulhouseu v vzhodni Franciji.
Slaba novica za Revoz?
"Obljubili smo, da bo Stellantis zaščitil evropsko in zlasti francosko avtomobilsko industrijo," je dejal izvršni direktor koncerna Carlos Tavares. "To je realnost."
Tavares je dejal, da se bo število modelov, ki jih četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu proizvaja v Franciji, kmalu podvojilo, s 6 na 12.
Renaultov novi model renault 4 EV, majhen športni terenec, ki se stilsko nagiba k ikoničnemu 4L iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, bodo izdelovali v avtomobilski tovarni Maubeuge v severni Franciji in v prodajo prišel leta 2025.
Renault 4 se bo pridružil novemu električnemu kangooju, ki ga izdelujejo v Maubeugeu, in novemu méganu, ki ga izdelujejo v Douaiju, prav tako v severni Franciji. Do leta 2024 bodo v Douaiju začeli proizvajati tudi električna scenic in renault 5.
Skupina Renault namerava do leta 2030 preiti na popolnoma električni pogon. Na dnevu vlagateljev 8. novembra naj bi predstavili strategijo za enote, ki bodo osredotočene na elektrifikacijo in programsko opremo, kar je glavna usmeritev avtomobilske industrije.
Ločena enota se bo specializirana za obstoječo dejavnost izdelave avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem.
Na vprašanje o povečanju subvencij za električna vozila, izdelana v Evropi, kot so to storile ZDA z nedavno sprejetim zakonom o zmanjševanju inflacije, je Macron za Les Echoes povedal, da je bil temu pristopu naklonjen že leta. "Odločno zagovarjam evropsko preferenco," je dejal.
100 na mesec za gnila jajca k niti do morja ne prides z enim polnenjem
A "samo" 100 €/mesec? A to je socialni lizing? Kdo se dela norca? Verjetno vsi, ki ste toliko trapasti, da …
Mesečno 100€ za lizing ...in koliko za elektriko ?