Na sejmu dobaviteljev Automechanika so me namreč predstavniki podjetja Continental opozorili na spremembe, ki se nam obetajo v Evropski uniji, Nizozemska in Belgija pa sta jih že uveljavili.
Kot so opozorili pri Continentalu, so doslej ustanove, ki v državah Evropske unije izvajajo tehnične preglede, izvajale regularne teste, ki ne vključujejo meritev deleža trdnih delcev (oziroma saj) v izpuhu. Vendar pa je težava v tem, da v primeru, ko imajo dizelski avtomobili poškodovane filtre trdnih delcev (DPF filtre) ali pa so jih njihovi lastniki celo odstranili, saj je menjava lahko draga, tega z rednimi testi ni mogoče odkriti, zato prestanejo tehnični pregled in še naprej onesnažujejo zrak. Redni testi namreč pokažejo, da je vse v redu, čeprav so takšni avtomobili lahko hudi onesnaževalci okolja.
Pri UNECE so zato izdali priporočilo državam Evropske unije, naj regularne teste nadgradijo s tako imenovanimi testi trdnih delcev. Nizozemska in Belgija sta kot prvi evropski državi že začeli izvajati meritve trdnih delcev, z januarjem 2023 pa jima bosta sledili tudi Nemčija in Švica, kmalu pa bodo najverjetneje uveljavljeni tudi drugje.
Nenadno pomanjkanje filtrov
Kako pereč je lahko problem avtomobilov s pokvarjenimi ali poškodovanimi filtri trdnih delcev, se je pokazalo takoj po začetku testov v Belgiji. V tej državi so namreč že prvi dan testiranje po novih merilih ugotovili, da kar 10 odstotkov avtomobilov, ki bi sicer opravilo tehnični pregled, tega zaradi prevelike vsebnosti trdnih delcev v izpuhu ni opravilo. To je seveda pomenilo, da so morali takoj zamenjati filter trdnih delcev, kar je privedlo do nenadnega povečanja povpraševanja po njih, ki mu dobavitelji niso bili takoj kos.
Seveda nas je zanimalo, kako merjenje količine trdnih delcev v izpuhu deluje. Pri Continentalu to izvedejo tako, da se dosedanjim napravam za merjenje izpušnih plinov doda napravo s cevjo, v kateri trdne delce nabijejo z električnim nabojem. Ko ti zaradi naboja začnejo svetiti, zato jih lahko naprava s pomočjo foto diod prešteje.
Morda velja dodati, da se je teža problema pokazala kar na sejmišču. Praktični prikaz štetja trdnih delcev so pripravili zunaj pred razstavno dvorano. Ko se je mimo zapeljal povsem pravilno vzdrževan in razmeroma nov sejmiščni avtobus, je merilnik trdnih delcev za dobrih deset sekund pokazal izrazito povečanje vsebnosti delcev. Koncentracija saj v zraku se je torej konkretno dvignila celo v okolju, ki se nam je zdelo povsem varno.
Spet zahodna nategavščina za prodajo rezervnih delov in izsiljevanje k nakupu el.vozila
še mal pa bodo začel mert kolk se obrabljajo gume in merit in zahtevat da vsako leto nove gume gor. …
Naj raje pričnejo to izvajati pri korporacijah, ki ustvarjajo bajne dobičke ob enem pa navijajo cene v nebo z raznimi …