Ko govorimo o dodatni opremi, ki ne spada v stolpec nujnih potrebščin, ampak v rubriko lepota, je barva karoserije prav gotovo izbrana najbolj pogosto. Zato ni čudno, da so proizvajalci našli način, kako pri tem iz žepa izvleči čim več denarja.
Tega so se lotili na dva precej nasprotna si načina. Prvi je ponudba posebnih barv, ki avtomobilu dajo tisto nekaj več in s tem tudi kupcu. Tu govorimo o 'zaščitnih' barvah določenih znamk in modelov, tako kot je to tekmovalno rdeča pri alfi romeo giulia QV za 2.800 evrov ali pa na primer pri Mazdi za posebno kovinsko rdečo barvo, ki zahteva 550, namesto 400 evrov doplačila, kolikor stanejo ostale kovinske barve.
Potem pa so tu še ekskluzivne barve prav takšnih avtomobilskih modelov, ki so velikokrat unikatne, stanejo pa lahko tudi več kot povprečen družinski avtomobil. Tudi prav, če se tistemu, ki plačuje zdi vredno, pa naj jo ima. Po mnenju marsikoga pa se zatakne pri tistem drugem, manj prestižnem delu barvnega spektra. Na seznamih doplačil se namreč znajdejo barve, ki z vidika proizvodnih stroškov ne bi smele biti tam.
Doplačati je treba za običajno belo barvo?
Hiter pregled cenikov nekaterih bolje prodajanih avtomobilov pri nas razkrije zanimiv trend, ki smo ga kupci spregledali ali pa brezmočno sprejeli. Če smo še deset ali petnajst let lahko pri novih avtomobilih izbirali vsaj med tremi ali več zastonj barvami, je izbira danes najpogosteje omejena na eno samo, oziroma dve barvi, za kateri ni treba doplačati. Najpogosteje je to običajna bela, a ni vedno tako. Pri renaultu capturju je zastonj modra marine barva, Volkswagen pa za modela polo in golf kot osnovno barvo tretira uranovo sivo. Pri capturju slonokoščeno bela stane 220 evrov, polo in golf pa za takšno računata 120 oziroma 133 evrov.
Praksa, ki ne izbira razreda
Človek bi mislil, da so proizvajalci avtomobilov zvijačo z doplačili za skorajda vse barve uporabili le pri cenejših modelih, a to sploh ne drži. Prej omenjena bela barva je edina brezplačna pri fiatu 500, pa tudi pri občutno dražjemu VW touaregu. Poleg bele vam črno podarijo pri BMW-jevi seriji 7 in mercedesu GLS. Zanimivo, dacia sandero najbolj varčnim kupcem brezplačno ponuja belo ali modro barvo karoserije, sicer je treba za katerokoli drugo izbiro doplačati 400 evrov. Morda se zneski za tako opazen lepotni dodatek na zdijo pomembni, a ti lahko znašajo tudi 5 ali do 10 odstotkov cene vozila. Pomislite, kaj so nekateri pripravljeni narediti, da si pri nakupu zagotovijo toliko popusta, medtem pa tako velik znesek prostovoljno odštejejo za funkcionalno nepomembno stvar, kot je barva.