Povpraševanje po avtomobilih je doseglo dno. "Število novih naročil upada, trenutno je okoli 30 odstotkov pod vrednostjo prejšnjega leta," je na skupščini v Regensburgu dejal Jürgen Karpinski, odhajajoči predsednik Osrednjega združenja nemške avtomobilske industrije.
Zanimivo je, da se je po podatkih Zvezne uprave za avtomobilski promet (KBA) število novih registracij povečalo, toda rast prodaje je na račun kanalov z majhnimi maržami (to je podjetih, ki kupujejo vozila za najem) in ne pri fizičnih strankah. "Trgovina predvsem zmanjšuje visoke zaostanke pri dobavah," pravi Karpinski.
Po lanskih mesecih vrtoglavega dviga cen novih avtomobilov na trgu, zdaj zaradi pomanjkanja kupcev grozi prodajna kriza. "Postaja slabše. Smo v fazi, v kateri se proizvajalci zavedajo težavnosti položaja in o njem tudi razmišljajo. Opažajo, da je vse manj kupcev," besede Thomasa Peckruhna, podpredsednika osrednjega nemškega združenja Obrti z motornimi vozili (ZDK), povzema spletni portal Automobilwoche.
Posledice ukrajinske vojne ter korone in pritisk inflacije na cene očitno vznemirjajo kupce. "Že od septembra naročila zasebnih strank postopoma upadajo," pravi Peckruhn. "Položaj je postal dramatičen. Zdaj bi lahko s cenami drseli nazaj v drugo smer z enakim tempom," še pravi Peckruhn. Po njegovi oceni imajo številni proizvajalci velik zaostanek pri naročilih novih avtomobilov.
Peckruhn pravi, da je povpraševanje po novih avtomobilih zadnji mesec med fizičnimi strankami močno upadlo. Mesec maj je bil za številne prodajalce vozil v Nemčiji še posebej šibak. Proizvajalci nujno potrebujejo naročila, da se izognejo zlomu. Toda zlasti v spomladanskih mesecih, ko je prodaja močna, so se kupci doslej izogibali nakupu. Automobwoche navaja, da je en proizvajalec vozil prejel manj kot četrtino prvotno načrtovanih naročil.
Ozka grla v proizvodnji vozil so močno vplivala tudi na podjetja za najem vozil. Tega je zdaj konec, najemodajalci so oddelali zaostanke. "Paleta avtomobilov je že danes zadostna," pravi Sixtov finančni direktor Kai Andrejewski. "Že od konca leta vidimo znake, da se ponudba močno povečuje." Podobno razmere na trgu vidijo tudi drugi najemodajalci, še piše Automobilwoche.
Itak so avtomobili precenjeni ampak dokler povpraševanje presega proizvodnjo se bodo cene višale in obratno nižale.
Cene avtomobilov so v zadnjem času kot bi bili iz zlata. Nov passat 43.000 EUR? Ne hvala.
Tudi Lušt je sedaj le po 2,99€