Bil je to čuden prizor. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in aktualni kranjski župan Bojan Trilar sta se postavila pred novinarje in snemalce tik pod deloviščem mostu čez Savo, na katerem se je konec septembra pričela zloglasna prenova. V silovitem trušču pnevmatskega kladiva sta jela v mikrofone izražati sočustvovanje s Kranjčani in prositi za potrpljenje. Nekaj metrov stran so delavci podjetja Markomark Nival nadaljevali z obnovo, kot da bi želeli dokazati, da so pretekla vprašanja meščanov in novinarjev z namigovanji o premajhnem številu moštva ter polžjem tempu rekonstrukcije neosnovani. Ni bilo časa niti za petminutno pavzo, da bi ministrico in ostale prisotne lahko jasno razumeli.
"Zaenkrat ne vidim, da bi kjerkoli zabušavali."
Ivo Jereb, ZIL Inženiring
Ministrica in domačinka Bratuškova je med tem hrupom povedala, da so imeli danes zjutraj sestanek, na katerem so skupaj z naročnikom - državno Direkcijo za infrastrukturo, z izvajalcem del - podjetjem Markomark Nival, in z nadzornimi projektanti iz podjetja ZIL Inženiring iskali načine, kako bi bilo mogoče obnovo mostu prek Save končati pred rokom, ki je postavljen šele za drugo polovico marca prihodnje leto.
Kot je dejala, bodo v naslednjih dveh tednih vsi vpleteni pretresli možnosti, kako bi lahko pospešili prenovo vitalnega mostu. Ob tem pa je poudarila, da sta varnost in kvalitetna prenova še vedno prioriteti.
Odgovorni projektant iz podjetja ZIL inženiring Ivo Jereb je zatrdil, da je prenova mostu zelo zahtevna in jo je mogoče kljub popolni zapori za promet opravljati le po natančno predvidenih fazah, ki ne dovoljujejo, da bi bilo na mostu "hkrati 50 ljudi." Tako da so med drugim odvisni tudi od dilatacije med konstrukcijo mostu in brežino, ki pa jo bodo iz tujine dobili šele čez 14 dni. Dela potekajo tudi na utrjevanju posameznih stebrov, voziščna konstrukcija na starem mostu pa da je bila pretanka. "Zaenkrat ne vidim, da bi kjer koli zabušavali," je povzel Jereb dosedanje opravljeno delo.
Ob tem pa je Jereb omenil, da je bila glavnina projekta prenove narejena že daljnega leta 2005, kar je zelo začudilo tudi ministrico. Jereb ni želel biti konkreten, kje bodo z izvajalcem skušali poiskati rezerve za pohitritev del, je pa omenil, da bi lahko ugodno vreme, kot so ga bili deležni doslej, občutno skrajšalo rok zaključka del, ki je trenutno postavljen na 20. marec 2019.
Županova zahvala uniformirancem
Župan Trilar, sicer tesni politični zaveznik ministričine stranke Zavezništvo Alenke Bratušek na skorajšnjih lokalnih volitvah, je ponovil ministričine besede, da je varnost meščanov prioriteta in se ob tej priložnosti zahvalil kranjskim policistom in redarjem. Ti že od začetka zapore vsak dan urejajo gost promet skozi center mesta in naprej proti Škofji Loki oziroma zgornji Gorenjski, saj je popolna zapora enega od treh glavnih mostov čez Savo v Kranju cestni promet spremenila v eno samo dolgo počasi se premikajočo pločevinasto kačo ter zelo otežila dostop do mestnih ustanov.
Kolesarji, opustite upanje na varnejši most
Kot kaže, pa je bitka kolesarjev za njim prijaznejši most izgubljena. Projekt iz leta 2005 za izvedbo rekonstrukcije jih je prezrl in tudi zdajšnja obnova gre v smer, da bo most sestavljen le iz dvopasovnega cestišča za ves motorni promet in pločnikoma za pešce na vsaki strani. Jereb pojasnjuje, da obstoječi predpisi o gradnji ne dovoljujejo sprememb, da bi lahko plato mostu razširili in s tem dobili prostor za ločen pas za kolesarje. Težava da je tudi naklon mostu, s katerega se cesta vzpne na levi breg Save proti nakelskemu polju.
andrej.leban@zurna24.si
Ja, kaj? Odpustite ji, saj ne ve kaj dela. Opravičilo (opravičila) itak sledi(jo).
po občinah se premalo dela na vzdrževanju, tiste ki so pri koritu zanimajo veliki projekti, kjer so velike provizije, tipičen …
Zdavnaj bi mogli obvoznico naredit kot so imeli plan po drugi strani. Kranj je sramota z rondoji k jih ma …