Nova globalna in modularna platforma za električna vozila se bo imenovala E-GMP - Electric-Global Modular Platform. To bo jedrna tehnologija za naslednjo generacijo električnih vozil znamk Kia, Genesis in Hyundai.
Od leta 2021 bo E-GMP temelj novih baterijskih električnih vozil (BEV). V primerjavi z obstoječimi platformami, ki so namenjene vgradnji motorjev z notranjim izgorevanjem nudi kar nekaj prednosti, kot so izboljšane zmogljivosti, boljšo vozno dinamiko, daljši doseg ter več prostora za potnike in njihovo prtljago.
E-GMP z modularizacijo in standardizacijo poenostavlja proizvodnjo, saj dovoljuje hiter in prilagodljiv razvoj modelov, temelječih na zasnovi, ki se lahko uporablja pri večini avtomobilskih razredov, kot so na primer limuzine in športni terenci različnih velikosti. Zaradi optimalne razporeditve teže omogoča visoko vozno udobje in stabilnost. Pri tem je serijsko integrirana pogonska os, zadnje vzmetenje pa je vanjo vpeto s petimi vodili.
Visoko zmogljivi model bo lahko od 0 do 100 km/h pospešil v manj kot 3,5 sekunde, njegova največja hitrost pa bo kar 260 km/h.
Zadnja os serijsko integrirana
E-GMP je ustvarjen, da nudi vozno udobje in stabilnost pri visokih hitrostih. To lahko ponuja zaradi optimalne razporeditve teže med prednjo in zadnjo osjo, novih visoko zmogljivih električnih motorjev, zadnjega vzmetenja s petimi vodili in serijsko integrirane pogonske osi (IDA – Integrated Drive Axle), ki jo ima kot prvi na svetu.
Platforma zagotavlja varnost baterije s pomočjo zaščitnega podpornega ogrodja, narejenega iz zelo trdnega jekla in inovativnega ogrodja, ki v primeru trka absorbira energijo. S krepitvijo strukture dela za podporo obremenitve, nameščenega pred armaturno ploščo, so inženirji zmanjšali energijo trka električnega sistema in baterije. Struktura razporeditve obremenitve stebrička A tudi preprečuje deformacijo sopotnikove celice.
Zaradi dolge medosne razdalje ter kratkega prednjega in zadnjega previsa maksimalno izkorišča kabinski prostor. Z baterijskim sklopom, ki je nameščen pod kabinskim dnom E-GMP omogoča ravno dno kabine. To potnikom ponuja več prostora za noge, hkrati pa nudi različne razporeditve prednjih in zadnjih sedežev.
Sam baterijski sklop, nameščen med prednjo in zadnjo osjo, bo sodil med energijsko najbolj goste, ki so jih v skupini Hyundai-Kia kadarkoli proizvedli za serijski model. Za to se lahko zahvali izboljšanemu hlajenju, ki je rezultat novega ločenega ogrodja hladilnega bloka, zaradi katerega je baterijski sklop bolj kompakten. Z energijsko gostoto, izboljšano za približno 10 odstotkov v primerjavi z obstoječo tehnologijo za EV-je, so baterijski sklopi lažji, lahko so nameščeni nižje na karoseriji ter omogočajo več prostora.
Učinkovit in zmogljiv sistem PE, ki nadomešča sistem z motorjem z notranjim izgorevanjem
E-GMP-jev kompaktni novi električni sistem PE (Power Electric), ki nadomešča sistem z motorjem z notranjim izgorevanjem (ICE), je sestavljen iz zmogljivega elektro motorja, EV menjalnika in pretvornika. To zagotavlja izjemne zmogljivosti s povečanjem največje hitrosti vozila od 30 do 70 odstotkov v primerjavi z obstoječimi elektro motorji.
Pretvorniški napajalni modul, ki uporablja silikonske karbidne polprevodnike (SIC), nadzoruje elektro motor. Ta elektro motor lahko izboljša učinkovitost za približno 2 do 3 odstotke, kar pomeni, da ima vozilo lahko do 5 odstotkov daljši doseg ob enaki porabi energije. Kupci bodo lahko izbirali med zadnjim in 4-kolesnim pogonom. Modeli s slednjim bodo lahko opremljeni z dodatnim elektro motorjem. Sistem 4-kolesnega pogona med drugim vključuje odklopnik EV menjalnika, ki lahko nadzira povezavo med elektro motorjema in kolesi, ter preklaplja med dvo- in štirikolesnim pogonom z namenom zmanjšanja porabe energije ali izboljšanja zmogljivosti, odvisno od voznih pogojev.
Vsa vozila z E-GMP platformo bodo uporabljala standardizirani tip 1 modula baterije. Ta modul je sestavljen iz standardnih celic v obliki vrečk, ki so lahko pakirane v različnih količinah glede na potrebe posameznega modela vozila.
Integrirani električni sistem kot prvi na svetu vključuje več napetosti hitrega polnjenja (400V / 800V) in dvosmerno polnjenje. Večina obstoječih električnih vozil in hitrih polnilnic vozilom, ki so opremljena s 400-voltnim sistemom, omogoča polnjenje z močjo 50 kW~150 kW. Razvoj 800-voltne infrastrukture s polnjenjem do 350 kW pa bo postopoma omogočil še hitrejše polnjenje.
Vstop v IONITY mrežo
V skladu s tem trendom je skupina Hyundai-Kia postala strateški partner in solastnik vodilne evropske mreže hitrih polnilnic IONITY. Mreža IONITY ima ob evropskih avtocestah 298 zmogljivih polnilnih postaj (HPC - high-power charging), ki imajo moč polnjenja do 350 kW. Podjetje namerava do leta 2022 povečati število HPC polnilnic na 400, trenutno pa poteka gradnja 53 postaj.
Skupina Hyundai-Kia bo kot prva na svetu ob prihodu platforme E-GMP vpeljala sistem hitrega polnjenja z več napetostmi, saj omogoča uporabo polnilnic z napetostjo 800 V in 400 V brez uporabe dodatnih komponent ali adapterjev.
Električna vozila s platformo E-GMP do 80-odstotne naponjenosti v 18 minutah in prevozijo več kot 100 km s samo 5-minutnim polnjenjem BEV na E-GMP platformi bodo lahko imeli največji doseg več kot 500 km z enim polnjenjem v WLTP ciklu. Za 80-odstotno napolnjenost baterije bo potrebnih zgolj 18 minut, za 100 kilometrov dosega pa bo zadostovalo le 5 minut polnjenja.
Lahko bo delil elektriko drugim vozilom!
Za razliko od predhodnih električnih vozil, ki se jih lahko polni le enosmerno, je platforma E-GMP bolj prilagodljiva. Nova integrirana polnilna krmilna enota (ICCU – Integrated Charging Control Unit) omogoča funkcijo vehicle-to-load (V2L), ki lahko dodatno izprazni baterijo vozila za potrebe drugega električnega porabnika (110/220 V) kjerkoli. Sistem lahko celo polni drugo električno vozilo. Nova funkcija V2L lahko zagotavlja do 3,5 kW moči in omogoča uporabo srednje velike klimatske naprave in 55-palčnega televizorja do 24 ur.
Do leta 2025 bo skupina predstavila kar 23 električnih modelov in prodala okoli milijon električnih vozil.