Tako znotraj avtomobilske industrije, kot med evropskimi politiki, pred evropskimi volitvami spet poteka razprava o koncu proizvodnje vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. To bi se moralo zgoditi leta 2035, a se politika in avtomobilska industrija prerekata o usmeritvi v elektromobilnost.
Pri Automobilwoche, specializirani spletni strani, ki spremlja dogajanje med proizvajalci vozil, so pod drobnogled vzeli različne avtomobilske znamke in njihova pričakovanja glede opuščanja vozil z motorji na notranje zgorevanje.
Šef BMW Oliver Zipse je pred kratkim dejal, da je leto 2035, ki je bilo predhodno določeno z zakonodajo EU, prezgodno za opustitev vozil z motorji na notranje zgorevanje: "Takšnega datuma ne morete sprejeti, ne da bi upoštevali tržnega obnašanja kupcev in potrebne infrastrukture." Izvršni direktor zato poziva k reformi veljavne zakonodaje. Vendar se vsi v avtomobilski industriji ne strinjajo. Šef Stellantisa Carlos Tavares podpira že določen datum, ki je leto 2035, šef Volkswagna Oliver Blume pa tudi jasno pravi: "Rad bi jasnost in konec razprav."
Glede na trenutno stanje bo EU pregledala veljavne zakone že leta 2026. Vodja nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) Hildegard Müllerjeva je za Automobilwoche povedala: "V zvezi z uredbo o CO2 za avtomobile je pregled uredbe EU za leto 2026 ključnega pomena."
O renesansi motorja z notranjim zgorevanjem že potekajo burne razprave. Skupina EPP okrog predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen na začetku evropske predvolilne kampanje kandidira s ciljem »tehnološke nevtralnosti«. Deli njene politične skupine pa želijo popolnoma razveljaviti postopno opuščanje motorjev z notranjim zgorevanjem. Podpora prihaja od desničarskih populistov. Evropski parlament bo sicer ponovno izvoljen 7. junija.
Od leta 2020 velja v EU povprečna meja 95 gramov izpustov CO2 na kilometer za vsako novo registrirano vozilo, leta 2025 naj bi meja najprej padla na 93,6 grama, nato pa leta 2030 na 49,5 grama. Končni cilj je vrednost nič. To naj bi se zgodilo leta 2035, ko naj bi bila vozila z motorji z notranjim zgorevanjem prepovedana. Trenutno v Evropi poteka tudi razprava glede proizvodnje vozil na Kitajskem, saj si Evropa prizadeva, da se pri električnih vozilih upoštevajo tudi emisije CO2 iz proizvodnje in prevoza novih vozil, ne le emisij CO2 med vožnjo. To bi še posebej prizadelo vzpenjajoče se kitajske proizvajalce, katerih vozila se v veliki meri še vedno proizvajajo na premog in se uvažajo iz Kitajske.
"Evropska komisija mora do konca leta 2025 predlagati metodologijo za oceno življenjskega cikla emisij vozil," je na zahtevo Automobilwoche dejalo zvezno ministrstvo za promet v Berlinu.
Poleg izvršnega direktorja VW Oliverja Blumeja tudi šef Audija Gernot Döllner ne vidi politično prisilne renesanse motorjev z notranjim zgorevanjem v Evropi. "Volkswagen se je tukaj jasno pozicioniral," je dejal. Mercedesov šef Ola Källenius pa se je nedavno odmaknil od nekoč jasne električne smeri: "Enostavno ne vemo, kdaj bo na voljo zadnji motor z notranjim zgorevanjem."
Strelivo za evropsko volilno kampanjo
V Automobilwoche se sprašujejo, zakaj politična razprava o koncu motorjev z notranjim zgorevanjem v teh dneh ponovno dobiva zagon? Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen si prizadeva za drugi mandat v Bruslju. V konservativni skupini EPP so glasovi, ki pozivajo k odstopu od zakonodajnega paketa, sprejetega lani pod von der Leynovo. Vodja poslanske skupine EPP Manfred Weber je nedavno v intervjuju zagrozil: "Konec motorjev z notranjim zgorevanjem bo zagotovo na preizkušnji."
Tako kot so zakon sprejeli, ga bodo umaknili. Še 30 let ne bo elektrike (zelene) in omrežja dovolj, da fi …
ajga prow cist vse se bo v kratkm zlooo fain podrazl ... zlato, srebro, cebelji med, cokolada k vse vec …
Jaz imam pralni stroj za cote prat, ne za vozit se po cesti.