Vozniki električnih avtov, kamor spadajo tudi priključni hibridi, najbrž vedo, da zunanja temperatura lahko bistveno vpliva na baterijo. V hladnem vremenu z nizkimi temperaturami lahko tako doseg baterije bistveno upade.
Litij-ionske baterije najbolj idealno delujejo v temperaturnem območju med 15 in 35 stopinjami Celzija. Pri nižjih temperaturah se poveča električni upor, kar pomeni manjšo zmogljivost. Pri temperaturah nad 35 stopinjami pa je glavna težava vpliv na življenjsko dobo akumulatorja, kar prav tako vpliva na doseg. Hkrati pa se pri visokih temperaturah zmanjša polnilna moč, s tem pa podaljša čas polnjenja.
Posebej kritično pa postane pri temperaturah nad 120 stopinjami, saj takrat v litij-ionskih baterijah lahko pride do kemičnih reakcij in kratkega stika. Proizvajalci avtov se težav s temperaturami seveda zavedajo, zato poleg varnostnih mehanizmov marsikateri vgrajuje tudi sistem aktivnega toplotnega upravljanja, ki zagotavlja, da temperatura baterije vedno ostaja znotraj idealnega območja. Seveda pa ta tehnologija podraži in zakomplicira izdelavo avta.
Pri nemški strokovni tehnični organizaciji KÜS so na podlagi lastnih testov pripravili nekaj nasvetov, ki bi jih morali upoštevati lastniki električnih avtov.
- Priporočena napolnjenost baterije je med 40 in 80 odstotki. Polnjenje in praznenje v tem območju manj obremenjuje baterijo, kar se pozna pri življenjski dobi. Če električni avto uporabljate pretežno le na krajših razdaljah, potem pride ta nasvet še bolj do izraza.
- Tudi za daljše vožnje baterija ne bi smela biti nikoli napolnjena do 100 odstotkov, ampak največ do 90 odstotkov. Popolnoma napolnjena baterija se hitreje stara.
- Če električnega vozila dlje časa ne bomo vozili, potem je priporočljivo, da je baterija napolnjena nekako na 50 odstotkov.
- Izogibati se je treba vožnji pod 15 odstotki napolnjenosti, saj se pod to mejo litij-ionska baterija hitreje stara.
- S stališča baterije je najbolje priklopiti na polnjenje takoj po končani vožnji, saj je takrat baterija že ogreta. To pride do izraza predvsem v hladnejšem delu leta.
Pa kdo piše te neumnosti? Vse moderne baterije imajo vgrajeno gretje oz. hlajenje, polnjenje in praznjenje pa potekata računalniško nadzorovano. …
je pa tudi res, da ni potrebe da bi posebej pazil ker baterija zdrži 2 BEV, ima tovarniško različno velik …
Še tiste redke šoferje ste s tem člankom prestrašili, tako, da jih je zanesljivo minilo veselje, da bi kupili e. …