Ker so ameriški standardi, kako velik je povprečen avto, nekoliko bolj napihnjeni od evropskih, tudi nekatere cene so tam drugačne, je neposredna primerjava s povprečnim evropskim lastnikom težka, vseeno pa izračun daje vsaj približno sliko, kako je strošek za ponosnega kupca v prodajnem salonu ob prejemu šele začetek.
Za povprečje so vzeli voznika, ki na leto prevozi dobrih 24.000 kilometrov (15.000 milj) v avtu srednjega razreda tipa toyota camry ali ford fusion, kar bi ustrezalo evropskim modelom, kot je volkswagen passat ali ford mondeo. Upoštevani so stroški, ki jih ima z novim vozilom naslednjih pet let, in prevoženih 120.000 kilometrov (75.000 milj).
Na mesec takšen avtomobil v povprečju zahteva okoli 550 evrov (760 dolarjev) vložka, v ta znesek pa so všteti: gorivo, redno vzdrževanje, pnevmatike, polni kasko, letna obnova prometnega dovoljenja in zmanjšanje vrednosti vozila.
Vozniki tako priljubljenih suvov plačajo še bistveno več, v povprečju prek 700 evrov na mesec (970 dolarjev) ali 8.400 evrov (11.600 dolarjev) na leto.
V vse te zneske pa niso niti všteti "prostovoljni" stroški, kot so občasen obisk pralnice, kazni za parkiranje in parkirnine, poroča The Wall Street Journal (WSJ).
Kje je mogoče privarčevati
Največji delež denarja, kar 39 odstotkov, gre na račun izgubljanja vrednosti novega avtomobila, 35 odstotkov pa na stroške goriva. Skupno 19 odstotkov stroškov povprečen ameriški avto "pogoltne" za zavarovanje, davke in dovoljenja. Te tri kategorije pa so takšne, na katere lahko lastnik vsaj delno vpliva.
Kot svetuje WSJ, je prvi nasvet kupcem, naj ne kupujejo avta, ki presega njihove potrebe, saj večji avtomobili že, če ko zgolj stojijo na miru, zahtevajo precej več denarja.
Njihov dugi nasvet kupcem je, naj posegajo po rabljenih vozilih, saj se tako izogneju velikemu delu izgube vrednosti; zgolj v prvem letu starosti se izgubi povprečno kar 20 odstotkov celotne vrednosti. Imajo pa seveda rabljeni avtomobili tudi svoje slabe strani.
Tretji nasvet je, naj kupci preberejo in upoštevajo navodila, predvsem glede rednega servisiranja. Kakovost avtov je namreč danes takšna, da jih večina prevozi 150.000 kilometrov brez večjih okvar, a le če redno obiskujejo servise. Tudi v Sloveniji vse več pooblaščenih serviserjev danes že ob nakupu avta ponuja ugodnejše pakete servisiranja, o čemer se izplača premisliti.
Pri nas žal ne toliko aktualen nasvet je tudi vpliv znamke avtomobila na zavarovanje. V tujini namreč zavarovalnice glede na statistiko nesreč pozitivno diskriminirajo določene modele. Tako so denimo vozniki mercedes-benzov znani kot previdni in zato plačujejo manjše premije. Tudi določena vgrajena dodatna oprema lahko precej poceni zavarovanje; v Evropi zavarovalnice že zelo gledajo na podatek, ali ima avtomobil vgrajen sistem samodejnega zaviranja City AEB.
ne moremo primerjati amerike in slovenije<br />če vzamemo da avto stane 18000 € življenksa doba recimo 12 let<br />2 tanka …
Za nekatere to kar drži, še posebej, če jim je avto statusni simbol. Mene z gorivom in vsemi stroški vključno …
Tole kar precej točno drži.