Koliko goriva v resnici porabijo mestni terenci?

Foto: PRIMA
Foto: PRIMA
Ena od meritev na PRIMA primerjalnem testu je tudi poraba goriva v praksi. 10 mestnih križancev smo sočasno zapeljali po točno določeni trasi in merili porabo goriva. To so rezultati.
Oglej si celoten članek

Zmagovalec je postal škoda kamiq. Zakaj? To si lahko preberete tukaj. Kot smo obljubili že v uvodnem članku, pa bomo končni vrsti red v več posameznih člankih pojasnili tudi bolj podrobno. Tokrat o porabi goriva. Ta pri odločitvi za vozilo te vrste ne bi smela biti ključnega pomena, saj pri mestnih križancih pogosto bolj odločilno vlogo, poleg cene, igrata videz in uporabnost. Za marsikoga pa bi moral biti pomemben tudi ta podatek, saj, sploh, če na mesec prevozi več kilometrov, lahko to tudi vpliva na mesečni družinski proračun.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test B SUV razreda

Test uredništev Okronali smo najboljši poslovno-družinski karavan ta hip

Naj poudarimo, da smo primerjali med seboj avtomobile, ki bi jih primerjal običajen kupec avtomobila tega razreda. Še posebej, ko govorimo o motorizaciji. Vsi križanci sicer niso imeli povsem enako zmogljivih bencinskih motorjev, odvisno od proizvajalca je bil razpon moči med 81 in 96 kilovati.

Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
 

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test B SUV razreda

Primerjava Primerjava: Najdražji in najcenejši karavan za vzdrževanje

Morda je zanimivo tudi to, da je arona od recimo C3 aircrossa lažja za 143 kilogramov oziroma celo za 151 kilogramov od renault capturja. Zanimiv je podatek, da so glede na podatke najnovejšega merilnega ciklusa (WLTP) v našem merilnem ciklu vsi avtomobili porabili več, kot pravijo v tovarni. Razlike so bile v povprečju med pol litra in enim litrom. Polovico avtov je poganjal litrski motor, vitaro 1,4-litrski in capturja 1,3-litrski. Trojček PSA je poganjal 1,2-litrski motor.

Pri PRIMA primerjalnem testu imamo z merjenjem porabe po štirih letih izvajanj primerjalnih testov že dovolj izkušenj, da smo tudi način merjenja izvedli na način, da je enakopraven za vse udeležence pri primerjavi.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test B SUV razreda

PRIMA TEST Razkrivamo razlike v porabi goriva primerljivih dizelskih karavanov

Test smo tudi tokrat opravljali z vsemi avtomobili sočasno, drugega za drugim. Vozili smo po omejitvah, zunaj je bilo prijetnih 15 stopinj Celzija in ceste so bile suhe. Na vseh avtomobilih so bile letne pnevmatike. Pri vitari (testna je imela štirikolesni pogon), 2008 in capturju (samodejni menjalnik) smo z ustreznim koeficientom izenačili porabo z modelom s pogonom spredaj oziroma z ročnim menjalnikom.

PRIMA test PRIMA test: To je trenutno najbolj popoln mali SUV pri nas

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test B SUV razreda

Testni krog v dolžini 102 kilometrov je bil sestavljen iz mestne vožnje po Ljubljani (22 kilometrov), nadaljevali z vožnjo po avtocesti (26 kilometrov), vmes pa z varčno vožnjo po magistralni cesti preverili, koliko goriva testni avtomobili popijejo v umirjenem ciklu. Ni manjkal niti 15-kilometrski odsek, kjer smo vozili dinamično, in merjenje končali s še enim odsekom vožnje po avtocesti.  

Naša primerjava Trenutno najbolj napreden avto v svojem razredu je ...

Rezultate so pokazali, da sta bila po koncu merilnih testov zmagovalca kar dva – seat arona in škoda kamiq sta v povprečju porabila okroglih šest litrov goriva. A treba je upoštevati, da so bile razlike majhne in da tudi najpotratnejši avto (peugeot 2008) ni porabil več kot sedem litrov.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test B SUV razreda

Suzuki vitara se je dokazala s svojim blago-hibridnim pogonom in porabila 6,2 litra goriva, pod 6,5 litra pa sta porabila še nissan juke in ford puma, ki ima prav tako blago-hibridni pogon. T-cross je porabil 6,5 litra, crossland X 6,7 litra. Na zadnjih treh mestih so pristali francozi – C3 aircross in captur sta imela povprečno porabo 6,8 litra. Kot že omenjeno, je največ porabil 2008, in sicer 6,9 litra.

  P  O  R  A  B  A
AVTO skupna mesto varčno športno avtocesta
SEAT ARONA 6,0 5,3 3,7 7,8 6,5
ŠKODA KAMIG 6,0 5,8 3,6 8,9 6,1
SUZUKI VITARA 6,2 5,6 4,1 7,7 6,6
NISSAN JUKE 6,3 5,6 3,9 9,1 6,6
FORD PUMA 6,4 6,1 4,4 8,3 6,7
VOLKSWAGEN T-CROSS 6,5 5,9 4,4 9,0 6,8
OPEL CROSSLAND 6,7 6,3 4,3 9,5 6,9
CITROĚN C3 6,8 6,3 4,4 9,1 7,2
RENAULT CAPTUR 6,8 6,3 4,6 9,9 6,6
PEUGEOT 2008 6,9 6,5 4,3 9,9 7,2

FAKTOR X Ne zmagovalca na testu, novinarji bi domov odpeljali drug avto

Nekoliko podrobnejši pregled glede posameznih odsekov razkriva, da sta captur in 2008 največ porabila ravno na avtocesti in pri dinamični vožnji (oba 9,9 litra pri dinamičnem delu, na avtocesti pa captur 6,6 in 2008 7,2 litra). Kamiq je bil po drugi strani najbolj varčen v mestu in na avtocesti (3,6 in 6,1 litra), arona pa v mestu (5,3 litra). Na dinamičnem odseku je bila s 7,6 litra povprečne porabe najbolj varčna hibridna vitara.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 10:23 25. Oktober 2020.

    Gospodje vi ste si najdli lepo službo ki vas financirajo nekatere avto hiše saj za to vam nobeden več ne …

  • 16:59 24. Oktober 2020.

    Deya vu.Že videno ali prebrano.Neštetokrat.Vedno nekdo pri vrhu iz koncerna vw.Sramota.Gospodje podkupljeni testni novinarji malo razširite svoje ozko zamegljeno obzorje.Lažje …

  • 14:25 24. Oktober 2020.

    Kje je tu Mitshubishi Asx...Kia Stonic, Hyundai Kona...Ford Puna..Honda Hr-v...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.