Če menite, da tak test nima smisla, saj je splošno znano, da je olje nujno potrebno za delovanje motorja, pa so britanski strokovnjaki postregli s podatkom, da se povprečno v Veliki Britaniji vsak dan zaradi tega pokvari 25 vozil.
Še več, veliko voznikov in voznica sploh ne zna preveriti nivoja motornega olja, saj to namesto njih v modernejših vozilih počne elektronika.
Britanski novinarji iz Car Throttle so se odločili "pokopati" rabljeni mercedes. Še pred tem pa so preverili, ali ga je možno voziti brez motornega olja. Rabljeni C180 generacije W202 z 1,8-litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom z več kot 320 tisoč prevoženimi kilometri so kupili za vsega 232 evrov. Spustili so olje in se podali na avanturo, ki je trajala dlje kot so sprva predvidevali. Pri tem vozila niso "šparali."
Stari mercedes je, preden je obstal, delal še 17 minut.
Kontrola na nekaj tisoč kilometrov
Motorno olje je bistvenega pomena za pravilno in dobro delovanje pogonskega motorja. Naloga voznika je, da redno preverja nivo motornega olja v motorju. To je treba narediti tudi pred odhodom na dopust, s seboj pa je treba vzeti liter kakovostnega motornega olja.
Narobe je, da danes ljudje ne odprejo pogosteje motornega pokrova in preverijo nivo motornega olja v motorju. To je naloga vsakega voznika. Nekateri avtomobili sicer imajo lučko ali kazalnik za nivo olja, spet drugi je nimajo. Lahko se zgodi, da lučka ne deluje. Zato je lahko v motorju premalo olja, voznik pa tega ne ve. Ker je servisni interval dolg, avto pa zapelje v delavnico le enkrat na leto, obstaja možnost, da dolgo časa vozimo s premalo olja v motorju.
Prav zato je treba stalno preverjati nivo motornega olja, še posebej zdaj, ko so pred vrati zimske počitnice in odhodi na smučanje. Nivo preverimo na nekaj tisoč prevoženih kilometrov. Če avto stoji, potem olja ne porablja. Pred daljšo potjo seveda ne gre preveriti samo olja, ampak tudi vse druge tekočine, od tekočine za pranje stekel, hladilne tekočine in tudi stanje tlaka v pnevmatikah.
Kako se pravilno preveri nivo motornega olja v motorju?
Praviloma to naredimo, ko je motor topel, na delavni temperaturi. Ne sme biti najbolj vroč. Najbolje je to storiti po poti dolgi pet do 10 kilometrov. Avto mora biti parkiran na ravnem. Po vožnji je treba počakati kakšno minuto, da se olje usede, nato pa se preveri nivo olja. Najprej šipko potegnemo ven, jo obrišemo in potisnemo še enkrat v cev. Na šipki mora biti olje v območju med oznako minimum in maksimum. Dobro je, da naredimo dve do tri meritve.
Med minimumom in maksimumom je približno en liter olja. Če ugotovimo, da ga je premalo ga dolivamo približno dva decilitra naenkrat in sproti preverjamo nivo. Če na poti ugotovimo, da je olja v motorju premalo, ga lahko dolivamo tudi v vroč motor.
Zato je zelo priporočljivo, da imamo liter motornega olja vseskozi v vozilu. Pa še to, mešamo lahko zgolj olja istih gradacij in formulacij. Na primer olje gradacije 5W-30 samo s 5W-30. Svetujemo izbiro kakovostnih motornih olj priznanih proizvajalcev. Priporočljivo je, da dotočimo enako olje, kot je bilo uporabljeno ob servisu.
predvsem se reče pa šibka in ne šipka
...veliko voznikov in voznica... - A samo ena voznica ne zna preveriti olja?<br />... preverijo nivo motornega olja... - nivoja …
Zakaj ne piše, da je to reklama za Shell?