VW tiguan ni med najcenejšimi SUV vozili na trgu. Še več, je med dražjimi. A če primerjavo vložek z dobljenim, ne razočara. Predvsem na področju praktičnosti, tehnološke naprednost in kakovosti - sploh, če tako kot v našem primeru vozite tiguana z opremo R-design s poudarkom na "atletski" zasnovi.
Tiguan ni najnovejši predstavnik popularnega suvovskega razreda, a z opremo R-design zlahka konkurira novejšim, morda tudi bolj futuristično oblikovanim SUV vozilom. Kljub vsem hvalam gre zapisat, da tudi konkurenca ne počiva, tiguan pa ima prav gotovo danes več konkurentov z dinamičnimi voznimi karakteristikami, kot jih je imel ob prihodu na trg leta 2016. A tako kot vsi VW stavi na domač občutek, ko se vanj usedemo - vse je tam, kjer mora biti in enako velja za vožnjo, ki je zanesljiva in enostavna. Če bi bila še nekoliko bolj zabavna, bi bilo že kičasto. Morda je tu še prostor za napredek.
Druga generacija blesti na mnogih področjih. Ponuja več prostora v kabini in prtljažniku od večine sotekmecev. Prepričati zna tako družine z majhnimi otroki, kot tiste z večjimi, če le ne potrebujejo treh ločenih sedežev z isofix priključki v drugi sedežni vrsti. Tudi nad udobjem sedenja spredaj se nismo niti malo pritoževali, predvsem na račun sedežev, tiguanova sta razkošna.
Kabina je sestavljena odlično, enako velja za vgrajene materiale. Tudi, ko govorimo o digitalizaciji. Naš testni primerek je imel odlične digitalne merilnike, ki jih je možno prilagajati trenutnim potrebam med vožnjo. Torej izpostaviti hitrost, porabo goriva, način vožnje - ali vozimo ekonomično, udobno ali športno. Upravljanje z digitalnimi merilniki je nadvse enostavno, s pomočjo logično razporejenih stikal na volanskem obroču (pogrešali smo le tipko za ogrevan volanski obroč, ki ni del zimskega paketa kot ogrevana sedeža spredaj), ki se odlično prilega v roke voznika, tako, da je občutek vedno suveren, ne glede na vrsto podlage ali tip ceste (mesto, avtocesta, podeželje). Z R-line vsekakor poleg bolj športnega videza dobimo tudi bolj premijski izgled, s katerimi se bo lažje kosal z najnovejšo mazdo CX-5 na primer ali novim toyota RAV4, ki sta le dva, ki sta naredila velik korak naprej k premijskim športnim terencem.
Veliko tehnologije si deli prav z golfom, tudi polom, večji in bolj prestižen touareg v marsičem tehnološko odstopa. R-Line se drugačnih platišč, spojlerja odbijačev vidno razlikuje od ostalih paketom opreme (R-design med drugim prinaša atraktivna 19-palčna platišča iz lahke litine, že prej omenjeni digitalni merilniki, velik zaslon z navigacijo, polni LED žarometi, ki sami uravnavajo svetlobni snop …). Ko smo že pri multimediji, premikanje med meniji je hitro in logično, zaslon je dobro odziven, multimedijski sistem pa informativen in obvladljiv. Pograjati velja, da so pri VW umaknili fizični vrtljivi gumb za glasnost, zato pa zna kot eden redkih navodila podajati v slovenskem jeziku. Palec gor!
Če gledamo samo velikost in uporabnost potovalne kabine, je kralj prostornosti VW tiguan. Tiguan izstopa v prostornosti, še najbolj v prtljažniku, kamor lahko pospravimo največ prtljage med vsemi kandidati. Tudi zlaganje sedežev je pri tiguanu najbolj enostavno.
Na cesti se je obnašal zelo pričakovano. Pri vožnji slaloma je pokazal dobro dinamično zasnovo. Navduši predvsem natančnost krmilnega mehanizma, ki ponuja takojšnje informacije izpod koles, tudi podvozje zmore veliko, a zaradi velike odmaknjenosti od tal vseeno računajte na nekaj suvovskega nagibanje v ovinkih.
Testni model je poganjal dvolitrski turbodizelski motor s 110 kilovatov moči (150), ki je bil povezan s samodejnim DSG menjalnikom. Nad zmogljivostjo se nismo pritoževali, saj gre za odziven in prožen dizelski motor, le DSG ga na trenutke, ko se želimo hitro obrniti v kakšni ulici, ali zapeljati vzvratno, upočasni. In pričakovano glasen je, dokler se ne ogreje. Poraba? 7,0 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Nič dramatičnega, ni pa prvak v ekonomičnosti.
Pod črto. Tiguan je atraktiven SUV, praktičen, kralj uporabnosti, tudi multimedija in asistenčni sistemi so lahko zgled konkurenci. Konkurenca že ima nekoliko tišje, prožnejše motorje, z dvokolesnim tudi zmogljivejše ob isti prostornini (PSA dvolitrski motor s pogonom na prednji kolesi zmore 180 konjskih moči in celo porabi nekaj manj plinskega olja), tudi osemstopenjski samodejni menjalniki v francozih nam je bližje. Tudi tiguana je možno izbrati z zmogljivejšim, 140-kilovatnim dvolitrskim turbodizlom, a le v povezavi s pogonom na vsa štiri kolesa, kar prinese višjo ceno. Na koncu je izbira stvar okusa in tudi cene.
Podatki o vozilu: (Volkswagen tiguan 2.0 TDI DSG R-line edition)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrtljajih
Najvišji navor: 340 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 202 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4486 x 1839 x 1643, medosna razdalja 2.677
Prtljažnik (v litrih): 615-1655
Poraba: 7,0 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 131 g/km
Cena: 36.610 evrov (testni)
Plusi: Izgled, udobje, prostornost, multimedija, kakovost materialov in izdelave
Minusi: DSG pri manevriranju predvsem v mestih počasen, glasen dizel;
Poljska jajca.18let vozim samo vw in lahko povem da do golfa 4 je bil se auto.Zdaj pa vse crkuje pa …
dobre vozne lastnosti za Losov test 82kmh https://youtu.be/DSRd2cP7Ck8?t=45
7 litrov ja in čez 10 ali 5 let bo vreden nič €