Avtomobilske gume so kljub temu, da bi morali razumeti pomen njihove menjave med hladnimi in toplimi meseci, še vedno ostajajo predmet burnih gostilniških oziroma forumskih debat, saj so se te v veliki meri preselile na splet. In to gume nikakor ne bi smele biti.
Avtomobilski novinarji in vsi, ki na takšen ali drugačen način ukvarjamo s problematikami, ki so povezane z avtomobili ter njihovo uporabo in vožnjo, voznikom vsako jesen in vsako pomlad svetujemo, da bi morali na avtomobilih zamenjamo gume. Pa tudi, naj se preudarno odločijo, koliko denarja bodo odšteli zanje in kaj bo za njihove potrebe najbolj primerno.
Tudi zimske gume niso popolnoma enake, saj so nekatere namenjene bolj grobim razmeram v gorskih pokrajinah, druge pa se laže spopadajo s temperaturami in razmerami, ki so bolj podobne spomladanskim kot pa pravim zimskim.
Spomnim se, da so pred leti bile na voljo cenovno ugodne gume, ki so se izrabile že v dobri sezoni ali dveh. Prodajalec je pač pozabil povedati, da jih je pripeljal naravnost iz severa Skandinavije, kjer je pol leta mrzlo in obilo snega. zato so morale biti zelo oprijemljive in prilagojene na hud mraz, kar je pomenilo, da je njihova tekalna površina izdelana iz oprijemljive gume, ki je todi bolj mehka kot na gumah, ki jih isti proizvajalec ponuja v naših zemljepisnih širinah. Na naših cestah so se zato zelo hitro izrabljale.
Gume so pomemben del podvozja
Gume so tako kot blažilniki in obese pomemben del avtomobilskega podvozja. Kot vmesni člen med cesto in avtomobilom imajo gume številne naloge, zagotavljati pa nam morajo predvsem varno, udobno in tudi gospodarno vožnjo. Najvažnejša lastnost, ki jo zahtevamo od gume, je varnost. Zdržati morajo tudi dolgotrajne vožnje z veliko hitrostjo ter v vseh vremenskih razmerah zagotoviti dober stik s cestiščem ter uspešno prenašati vzdolžne sile pri pospeševanju in zaviranju. To velja tudi za prenašanje bočnih sil v ovinkih in pri vodenju avtomobila. Zaradi udobne vožnje od gum, poleg vseh prej omenjenih lastnosti, zahtevamo tudi prožnost, s katero vzmetem in blažilnikom pomagajo pri blaženju sunkov. Pri kotaljenju
po cesti tudi ne smejo povzročati preveč hrupa, morajo pa biti tudi gospodarne.
In v zadnjih letih morajo učinkovito sodelovati tudi z varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Vseh teh zelo različnih zahtev žal ni mogoče hkrati izpolniti in vsaka konstrukcija gume, ki jo dajo proizvajalci na trg, je zato le boljši ali slabši kompromis med naštetimi lastnostmi. Čemu bi torej z neupoštevanjem osnovnih pravil vsa skupaj še poslabšali in v skrajnem primeru celo povzročili prometno nesrečo.
Domači nasveti bolj cenjeni od strokovnih
A kljub vsem dobrohotnim nasvetom medijev, proizvajalcev, policije in organizacij, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo, nekateri še vedno vztrajno zatrjujejo, da tudi pozimi lahko povsem dobro vozimo na letnih gumah ali pa da so zimske gume dobre tudi za "tistih nekaj poletnih voženj".
Prav tako tudi vztrajajo pri tem, da lahko gume s čisto običajnim orodjem, med katerim ni niti momentnega ključa, menjajo kar sami doma in da je dovolj, če jih centrirajo le, ko jih prvič nataknejo na platišča. Nekateri v želji po varčevanju tudi radi kupijo rabljene gume, ne da bi poznali njihovo zgodovino.
Gume so edini stik avtomobila s podlago in tako je tudi v neprizanesljivih zimskih razmerah. V večini primerov se boste morda do cilja res povsem dobro pripeljali tudi na neustreznih gumah, ko pa bo se boste znašli v krizni situaciji, pa bi morda bilo bolje, če bi na avtomobilu vendarle imeli dobre gume.
Zato raje varčujte pri opremi, ki izboljša le videz avtomobila, ne pripomore pa k udobju ali varnosti. Pri nakupu gum in njihovi montaži pa nikakor ne bi smeli varčevati, saj gre za ključen varnostni element vsakega avtomobila.
Končno nekaj forumašev ki razmišljajo s svojo glavo.
Ko se copy paste portal spozna na čisto vse, od zdravljenja, kuhanja, sex-a, avtomobile, šport, mednarodne odnose, in predvsem na …
Pa kaj je zdaj raketna znanost 5 vijakov odvit, To bi moral vsak znat prej mu jaz nebi dal izpita. …