Morda se zdi nekoliko neumestno pisati o opel grandlandu X še iz časa pred medgeneracijsko prenovo, potem ko se je slednja že začela voziti po naših cestah in je vmes izgubila črko X v imenu. Prenovljeni grandland je gotovo bolj izstopajoč, ima modernejši sprednji del, znotraj pa se je poslovil od klasičnih voznikovih merilnikov, s katerimi pravzaprav ni bilo nič narobe, le digitalni niso bili. Seveda ima tudi nekaj novega pomagal, nov je sredinski zaslon in podobno. K sreči je tako kot že predhodnik obdržal fizične gumbe, s katerimi je mogoče enostavno upravljati klimatsko napravo.
A kratko druženje s "starim" grandlandom X je bilo namenjeno predvsem njegovemu hibridnemu pogonu, ki ga najdemo tudi v prenovljenem modelu. Nosi oznako hybrid4 in ima skupno sistemsko moč kar 220 kW (300 KM).
Lahko si predstavljate, kako zanimivo postane na semaforju ob vozniku, ki sedi v vozilu premijske znamke z naluknjanim izpušnim loncem in z eno roko na vrhu volana nestrpno pričakuje spremembo luči. In potem ata v sosednjem križancu civilnega izgleda potegne naprej kot kakšen GTI, mulci na zadnji klopi pa se režijo skozi steklo ...
Zmogljiva kombinacija treh motorjev
Gre seveda za pogon priključnega hibrida, ki ga poznamo že iz ožjega sorodstva, natančneje iz peugeota 3008. Hybrid4 ima vgrajeno kombinacijo 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja s 147 kilovatov moči (200 KM) in dveh elektromotorjev (81 kW spredaj in 83 kW zadaj), vsak na eni osi. Moči se ne seštevajo, sistemska je tako 220 kW oziroma 300 KM ter kar 520 Nm skupnega navora. Pogon je seveda speljan na obe osi. Vse skupaj povezuje samodejni menjalnik e-EAT8, ki je prilagojen regeneriranju energije nazaj v baterijo.
Ko je 13,2 kWh baterija pod zadnjima sedežema zvrhano naložena, potem grandland po lastnih navedbah lahko opravi celo 50 kilometrov poti brez emisij. Realna zmožnost je okoli 40, ob avtocestni vožnji še tretjino manj. Bencinski motor se pri EV načinu vklaplja le, če je zares nujno, na primer v zgoraj opisani situaciji, sicer pa lahko avto krajše dnevne poti deluje udobno kot klasičen baterijski avto, z hitrim speljevanjem in zadostnim navorom. Le dostop do polnilnice in dovolj časa je treba imeti.
Moti pa, da je EV način avtomatsko aktiviran, vse dokler je v bateriji kaj zaloge. In ker te zaloge ni na pretek in ker voznik pač ne bo vsakič na začetku vožnje v izbirniku menjal režima delovanja, je avto lahko hitro prepuščen uporabi zgolj bencina. V praksi to pomeni, da bo grandland ravno tam, kjer bi bil hibridni pogon zelo smotrn, deloval le na bencin. Za primerjavo, konkurenčni priključni hibridi pri Toyoti ali Fordu (ki uporablja Toyotino tehnologijo) lahko tudi pri prazni bateriji z elektromotorji zelo dejavno pomagajo na avtocesti pri zniževanju porabe. Z jadranjem na elektriko skrbijo, da ostaja tudi na daljši poti pri "dizelski" porabi bencina. Pri grandlandu to s prazno baterijo ni mogoče, poraba navitega bencinarja lahko šine v nebo.
Med izbirnimi režimi delovanja sta tudi "sport" in "off road". Oba sta seveda uporabna le pogojno. Grandland ima resda 300 konjičev, a so uporabni predvsem v ravni črti. Podvozje ni kaj posebej spremenjeno in avto se hitrega ovinka loti s konkretnim nagibom, na katerega vpliva tudi večja masa in njena drugačna razporeditev. Pa še volan deluje dokaj posreden. Spomnimo se, da je peugeotu volanski obroč precej manjši in mu to daje zelo neposreden občutek. Za pravi off road je grandlanda prav tako škoda, je pa štirikolesni pogon gotovo uporaben, ko je treba premagati tudi kakšen zahtevnejši makadamski vzpon ali se bolj samozavestnega čutiti na začetku zime.
Vsakdanje uporaben
Zaradi obveznega prostora za baterijo je prtljažnik nekoliko omejen, pa še kabel je treba voziti s seboj, a vseeno ga za zmerno družinsko uporabo ostaja dovolj. Za primere velikih nakupov pa z ločenim zlaganjem naslonjal nastane veliko prostora, elektrificirana prtljažna vrata se odpirajo na široko. Za potnike je prostora dovolj, poleg tega je standardna oprema GS line že standardno dokaj bogata in ima tudi športno noto z raznimi detajli in rešitvami. Sedeži so udobni, testnik je imel prednje doplačljive elektrificirane in tudi hlajene. Oplovi matrični žarometi so zelo dobri, Peugeotov sistem prednje in zadnje kamere pa uporaben, čeprav nekoliko zrnat. Ne izostanejo niti prilagodljivi tempomat in številni drugi uporabni asistenčni sistemi.
Grandland (X) kot priključni hibrid sodi v kategorijo "sleeper car", ki je za razmeroma civilno podobo sposoben presenetiti z zmogljivostjo in naprednostjo. V rokah uporabnika, ki bo predhodno preračunal svoje dnevne poti in izdatke zanje, utegne biti tudi stroškovno dokaj poceni orodje prevoza, še posebej na prihajajoče omejitve. Seveda pa ga je treba najprej nabaviti, za kar je treba po novem ceniku na računu zagotoviti najmanj dobrih 46 tisočakov. Tehnologija stane.
Podatki o vozilu (opel crossland (X) PHEV Hybrid4 GS Line)
Pogon: priključni hibrid, bencin in elektromotor, 4x4
Moč: skupna 221 kW (300 KM)
Navor: skupaj 520 Nm
Baterija: 13,2 kWh, 11,5 kWh neto
Polnjenje: AC do 7,4 kW, 0-100 % v 120 minutah
Poraba bencina: 2,7 - 8,5 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.477 × 1.906 × 1.609, medosna razdalja 2.675
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 390 - 1.528
Cena v evrih: od 46.110
PLUSI: skupna moč motorja, sedeži, prostornost za potnike, možnost EV, možnost vleke prikolice.
MINUSI: "always on" EV način, ob prazni energiji zmanjka tudi pomoči.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …