BMW serije 7 po prenovi še inteligentnejša

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d Foto: Anže Petkovšek BMW 740d
BMW sedmica še nikoli ni tako razburjala s svojim videzom kot po prenovi. Vzrok so ledvičke, kaj ledvičke, ledvice. Tu pa se zanimive novosti ne končajo. Test.
Oglej si celoten članek

 

Prvi za volanom Vozili smo tihega BMW favorita in dali palec gor za prenovo

BMW je letos temeljito prenovil serijo 7. Svojo najbolj luksuzno limuzino, ki v prvi vrsti tekmuje z Mercedesom razreda S, ki naj bi veljal za pojem v razredu managerskih limuzin. A BMW je svoji limuzini vdahnil povsem samosvoj značaj, ki jo povsem loči od tekmeca iz Stuttgarta. Slednji stavi na prefinjenost in eleganco, BMW pa poleg naštetega še bolj na občutke v vožnji. Sedmica ni le avto za na avtocesto in hitro nabiranje kilometrov, prav dobro se znajde tudi na zaprti cesti, hkrati pa so občutek kakovosti še izboljšali. Kljub temu je prostora za napredek še nekaj.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Ledvičk ne morete spregledati

Za začetek se ustavimo pri najbolj vpadljivi stvari – to je dizajn. Morda se bo zdelo, da ta v tem razredu vozil ni najbolj pomemben, ampak je bolj pomembno mesto na zadnjem desnem sedežu, kjer v prvi vrsti sedijo uporabniki tovrstnih vozil - managerji. Po prenovi je BMW-jeva admiralska ladja prav bahata z velikimi ledvičkami, ki kakšni petici ne bi pasale. Za srednje veliko limuzino bi bile prevelike, sedmici pa pašejo bolj kot je bilo videti na prvih fotografijah, ki so jih pokazali na začetku leta. Ledvičke delujejo precej skladno z dolgim pokrovom motorja, ki je še nekoliko dvignjen, pod njim pa se bohotijo vpadljivi laserski žarometi, ki ob odklepanju vozila posvetijo v značilni modri barvi in v popolni temi osvetljujejo prostor do 600 metrov pred vozilom. Tudi zadaj je sedmica po BMW trojki dobila prepoznavne led žaromete, oba sta povezana s tankim kromanim trakom, kot velevajo zadnji trendi v avtomobilski industriji. Spet pa smo ugotavljali, da spominjajo na žaromete vozil znamke Lexus.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Nima vsega, kar ima nova X7

Potovalna kabina je ponudila skoraj vse, kar ima BMW za ponuditi. S poudarkom na skoraj, saj je sedmica le temeljito prenovljena, povsem novi sedemsedežni športni terenec X7 na drugi strani, pa tudi X5 in trojka, na primer, pa so novi izdelki, kar smo takoj opazili. Predvsem ročica odličnega osemstopenjskega menjalnika je še stara in kar nekako ne spada v ves luksuz, ki ga ponuja prestižna limuzina, ki je že popolnoma digitalizirana. To pomeni velik barvni head up zaslon, ki je vsaj meni najboljši trenutno na trgu in v vseh razmerah razločno projicira podatke na vetrobransko steklo. Merilnik izza volanom so popolnoma digitalizirani, kar pomeni, da si lahko voznik sam izbere, kaj želi imeti prikazano, potem pa je na sredini armaturne plošče še velik samostoječ zaslon, med meniji pa se, to je urejeno vrhunsko, pomikamo z i-drive sistemom z okroglim vmesnikom med sedežema. 

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Materiali kot se šika

Nastavljati je možno praktično vse za čim boljše počutje v vozilu. Testni avtomobil je imel obloge vrat in sedeže, oblečene v prvovrstno usnje, s posebnimi ličnimi šivi, imitacija lesa pred sopotnikom je prav tako odlična, na splošno materiali prepričajo in odstopajo od manjših BMW limuzin. Da gre za razred višje, tudi cenovno, je dokaz brezžično polnjenje telefona in tudi avtomobilskega ključa, s katerim lahko avto parkiramo kar na daljavo. Indukcija izredno hitro napolni telefon, ko ga odložimo na mesto pod armaturno ploščo. Odlagališč ni pretirano veliko, lahko bi jih bilo več, a teh je ogromno na zadnji klopi, kjer je med sedežema ogromna zložljiva konzola s tablico za upravljanjem z vsem v avtomobilu, razen vožnje. Tako lahko po svojih željah uravnavamo klimo, nastavljamo položaj sončne strehe, dvigujemo in spuščamo senčnike ali si izbereš najljubšo pesem … 

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Avto BMW predstavil najbolj atraktiven mali kompaktni model do zdaj

Pri Zgornjih Gorjah si "polomi zobe"

Trend v avtomobilski industriji se usmerja v upravljanje sistemom z gestami, kar je kar smešno, saj sem se hitro naveličal mahanja in vrtenja prsta po zraku, s čimer sem uravnaval glasnost avtoradia ali prilagajal pihanje klime, in sem raje vrtel gumb ali pritiskal stikala. In tudi v glasovno upravljanje. A slovenski jezik Nemcem ne gre najbolje – ko sem želel vnesti glasovno naslov v navigacijo je državo Slovenija še prepoznal, Zgornje Gorje pa mu nikakor ni šlo v uho oziroma v zvočnik.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Kot smo ugotovili že pri predhodniku prostora na zadnji klopi za tako velik avtomobil ni tako veliko kot bi si želeli, zato bo verjetno v očeh managerja bolj primerna podaljšana različica L. Družinski očetje bi bili ob pogledu v prtljažnik, ki ima ozko in dolgo nakladalno površino, razočarani, a golf palice in še kaj pogoltne enostavno.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Odlično vodi avto med črtnimi oznakami

Nova sedmica pa je tudi tehnološko precej napredovala. Preizkusili smo samodejno vožnjo na avtocesti, podeželskih cestah in v mestu. Deluje precej enostavno, saj je dovolj pritisk na gumb na multifunkcijskem volanu. Na digitalnih merilnikih se v zeleno obarva volan, kar pomeni, da je sistem aktiven, s tipalkama plus in minus pa nastavljamo želeno hitrost. Avto zaznava bele črtne oznake in sam prilagaja hitrost do vozila spredaj, hkrati pa ne dovoljuje, da avto pobegne prek črtnih oznak na nasprotni vozni pas ali na bankino. To počne odlično, v zastoju do popolnosti zaustavi vozilo in tudi samostojno dovolj hitro spelje. A konkurenca zna to že bolje.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Avto na primer prepoznava omejitve hitrosti, a sam ne zmanjša hitrosti, ampak mora zavoro pred znakom za zmanjšanje hitrosti stisniti voznik sami, tudi ne zaznava rumene črtne oznake, kjer so na primer dela na cesti. Zato nas pa dobro opozarja na vse morebitne nevšečnosti na cesti s prikazovanjem podatkov na digitaliziranih merilnikih, saj je povezan z informacijami v živo. Tudi v mestih pri manjših hitrostih dobro samo obrača volan in nas samostojno vozi po cesti, dokler se črte ne prekinejo, na primer v križišču. Takrat zna biti nevarno, če ne držimo trdno volana. Krmilni mehanizem električnega servo volana je namreč precej močan, zato je še vedno zaželeno, da trdno držimo volan. Avto je igračka, saj multimedija ponuja nešteto možnosti, od pregledovanja trenutne porabe do stanj vozila, prilagajanje ambientalne osvetlitve …

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Petmetrski avto lažje parkirati kot starega clia

Še bolj všečni so novi sistemi, ki jih je sedmica povzela po X5 in X7. Avto si na primer zapomni pot, ki ste jo prevozili in ob ukazu, če se zataknemo v ozki ulici, sam pelje po isti poti vzvratno. A to kljub več kot petim metrom, kolikor v dolžino meri sedmica, ni zapleteno dejanje. Sistem kamer, ki tvorijo 360-stopinjsko sliko, je zares odličen. Slika na kameri je jasna, kamere pa posnetek prikazujejo pod vsemi možnimi koti, tako, da se je ob dodatnem piskanju tipal skoraj nemogoče zaleteti. Z lahkoto lahko trdim, da je BMW sedmico lažje bočno ali vzvratno parkirati kot kakšnega starega clia.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

REPORTAŽA Za vse več BMW-jev je dobro doma imeti polnilno postajo

Vozniško nadarjen avtomobil

Morda sedmica kljub prenovi ne deluje tako prefinjeno kot audi A8, mercedes razred S ali pa tudi Lexus LS, je pa zato vozniško najbolj nadarjen avtomobil. Tudi s šestvaljnim dizelskim motorjem (še bolj smo se navduševali nad novo hibridno izvedenko 45e, ki smo jo vozili med Bratislavo in Prago spomladi letos in zmore res veliko poti prevoziti na elektriko). Avto je odlično vodljiv, v mestih sicer zahteva nekaj več manevriranja zaradi velike dolžine, pospeški za avto, ki tehta nekaj manj kot dve toni so izjemni. Odlično, mehko kot po preprogi, se vozi na avtocesti, agilno med ovinki. To je vsekakor posebnost za ta razred vozil. In šestvaljni dizel je za povrhu še izjemno ekonomičen. Povprečna poraba plinskega olja je bila tudi ob bolj dinamični vožnji okoli osmih litrov, v eco pro načinu ob zmerni vožnji na relaciji Kamnik - Ljubljana pa nismo porabili kaj dosti več kot šest litrov dizla na 100 prevoženih kilometrov poti.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Avto Test: BMW X7

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

BMW sedmica sodi na cenovni vrh barvarskega proizvajalca vozil. 740d sploh ni najdražji model, saj na ceniku stane 121.150 evrov, brez dodatkov seveda. Testni avtomobil je stal 164.668 evrov.

Foto: Anže Petkovšek BMW 740d

Podatki o vozilu: (BMW 740d xDrive limuzina)
Prostornina motorja: 2993 ccm, šestvaljni, turbodizelski
Moč motorja: 235 kW (320 KM) pri 4.400 vrt./min.
Navor: 680 Nm med 1.750 in 2.250 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,8 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.098 x 1.902 x 1.467 medosna razdalja 3.070
Prostornina prtljažnika (v litrih): 515
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 148 gramov CO2/km 
Cena (v evrih): 121.150 (osnovni) / 164.688 (testni)

Plus: Motor in menjalnik, vozna dinamika, kakovost, asistenčni sistemi, bogata oprema;

Minus: Prostornost na zadnjih sedežih, glasovno upravljanje, dizajn ročice menjalnika;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 18:51 9. December 2019.

    Pod pokrovom pa plastik fantastik še slabše kvalitete kot bi jo pričakoval od kakega fiata. Ne hvala.

  • 15:47 9. December 2019.

    Bayerische Mull Wagen Bavarski smetarski voz

  • 11:36 9. December 2019.

    Ok. Nekaj ne razumem. Avto za krepkih 6 številk, izdelan 400km iz Slovenije nima slovenskega vmesnika? Avto za 17k iz …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.