Ko je tudi ob podražitvah goriva vožnja še vedno poceni

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech
Lansko pomlad smo preskusili renault captur s priključno hibridnim sistemom. Vmes je Renault precej povečal ponudbo hibridnih modelov in med njimi je tudi captur s samopolnilnim hibridnim sklopom, ki smo ga preskusili tokrat.
Oglej si celoten članek

Že lani smo ugotavljali, da je renault captur kljub vse močnejšim tekmecem v Sloveniji najbolje prodajan kompaktni križane in še vedno velja, da ostaja v vrhu prodaje.

Avto Na testu najbolj atraktivni Renault ta hip

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

Moda mu k temu pomaga tudi dejstvo, da francoska znamka širi njegovo ponudbo in da je zdaj na voljo tudi kot hibridni avtomobil za tiste, ki nimajo preprostega dostopa do električnega priključka za polnjenje hibridne baterije ali pa preprosto »nočejo imeti opravka s kabli«, kljub temu pa bi radi uživali prednosti hibridnega pogona. Morda tudi kot nadomestila za navorno močne klasične dizelske motorje, ki jih proizvajalci v tem segmentu zelo hitro umikajo iz ponudbe.

Znan pogonski sklop

Renault captur E-tech 145 hibrid E.S. line, kot se je uradno imenoval tesni hibridni captur, je sicer opremljen z že dobro znanim in preskušenim hibridnim pogonskim sklopom, ki smo ga pred dobrima dvema letoma že preskusili v hibridnem renaultu cliu. Ponovimo torej lahko že znano dejstvo, da so se pri Renaultu odločili, da bo njihov hibridni pogonski sklop (to velja tudi za priključne hibride) kombinacija pristopa iz formule 1 in električne tehnike, ki smo jo prvič spoznali v renaultu zoeju.

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

Nasprotno od večine drugih proizvajalcev zato med motor, elektromotorje in pogonske gredi niso vgradili klasičnega menjalnika CVT, niti menjalnika DSG ali planetnega gonila, ampak delovanje 1,6-litrskega osemventilskega atmosferskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev usklajuje štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke.

Avto Pripomoček, brez katerega v avtomobilih že dve desetletji ne gre

Glavni besedo na takšnem pogonskem sklopu imata elektromotorja oziroma glavni elektromotor z močjo 36 kilovatov, ki opravi večino pogonskega dela v mestu, ko 69-kilovatni bencinski motor opravlja predvsem vlogo generatorja električne energije in pomočnika pri hitrejših pospeških.  Seveda je tudi vzvratna prestava zgolj električna. Kaj pa manjši elektromotor? Temu so zaupali predvsem vlogo generatorja električne energije za pomožne naprave, Skrbi rudi za zagon bencinskega motorja, zglajuje pa tudi menjavo prestav v menjalniku in v trenutkih potrebe po veliko moči malce tudi poseže v pogon.

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

Štiri petine voženj na elektriko

Pri Renaultu pravijo, da tako motorizirani captur lahko do štiri petine voženj opravi električno, kar pomeni, da za pogon večinoma skrbi elektromotor, ki med pojemki obnovi tudi dovolj elektrike za nadaljnje vožnje, da bencinski motor res v dogajanje poseže le tedaj, ko je nujno treba. In glede na to, da smo ga redko slišali, to očitno tudi velja.

Avto Renault austral: francoski naskok na razred SUV-jev segmenta C

A pozor. Takšna računica se izide predvsem v mestnem okolju in vaških ter morda na bolj zavitih  primestnih cestah, drugje pa mora bencinski motor precej posegati v dogajanje. Predvsem na avtocesti, kjer tako ali tako prevzame glavno pogonsko vlogo, saj elektrike v hibridno skromni bateriji hitro zmanjka in je kot glavni vir pogonske energije tako ali tako bolj učinkovit od elektromotorja.

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

A tedaj poraba seže v višave, ki smo jih vajeni od bencinskih motorjev, kar pa ne velja za siceršnje vožnje. Na testu se je namreč pokazalo, da s porabo v zmernih okoliščinah in v kombinaciji mestnega in primestnega okolja ter nekaj avtocest povprečna poraba seže le malce nad WLTP izmerjenih pet litrov na sto kilometrov.

Izmerili smo Kateri mestni avto je najbolj uporaben?

Pogon je poleg tega zelo gladek in gladko preklaplja med prestavami in motorji in spremembe pod pokrovom lahko dejansko bolj ali manj spremljate le na zaslončku ob merilnikih, saj tudi bencinski motor deluje tiho in mirno in ga, razen takrat ko se zažene v vrtljaje, preglasi šumenje gum in vetra okoli avtomobila. Če pa hočete zares voziti zgolj na elektriko, lahko posežete tudi po gumbu EV, a glede na to, da baterija razpolaga s kapaciteto vsega 1,3 kilovata, električna vožnja ne bo prav dolga.

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

Ugodna kombinacija

Sicer je captur pač captur in znova lahko ugotovimo le, da gre za posrečeno kombinacijo na zunaj razmeroma majhnega avtomobila, ki pav notranjosti ponuja precej potovalnega prostora in udobja. Predvsem je prostornejši od clia, kar se odrazi predvsem zadaj, kjer je potnikom na voljo tudi vzdolžni pomik klopi za celih 16 centimetrov. Ta seveda omogoča izbiro za večjim prostorskim udobjem potnikov ali večjim prtljažnikom, ki je za svoj razred že v osnovi dovolj soliden.

Šef Renaulta Električni bi morali biti že cenejši, a niso

Hibridni captur, kakršnega smo vozili na testu, bi stal malce več kot 28 tisoč evrov, kar je dober tisočak do dva manj kot pa bi odšteli za podobno opremljeni priključni hibrid. Morda ni malo, a gotovo sprejemljivo za tehniko, ki jo dobite skupaj z avtomobilom. In ko se cena razdeli na obroke kredita, bo odločitev za hibrid ali priključni hibrid na koncu verjetno stvar tega, če doma imate možnost polnjenja baterija ali ga nimate.

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech

Renault captur E-tech 145 hibrid E.S. line

Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor

Največja moč: 109 kW (145 KM; 69 + 36 (+ 15 kW))

Največji navor: 250 Nm (148 + 205 + 50 Nm)

Zmogljivosti: 170 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.227 x 1.797 x 1.576, medosna razdalja 2.639

Prtljažnik (v litrih): 326 – 1.149

Poraba: 5,0 litra/100 km, izpusti CO2: 113 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 28.080

Foto: Saša Despot Renault Captur E-Tech  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:28 17. Julij 2022.

    Navadni hibrid z gumbom za vožnjo EV povsem brez veze, ker je baterija mala! Me zanima kako daleč se pripelješ, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.